ביטחון הסייבר הגרמני מעלה הילוך

הממשלה הגרמנית החליטה להעלות את רמת ההתראות מפני מתקפות סייבר במדינה, וזאת לנוכח הבחירות שיתקיימו במדינה השנה ● החשש העיקרי - ניסיון של האקרים, פרטיים או מטעם מדינות, לחבל ולהתערב בהליך הבחירות

חשד לפגיעה בביטחון המדינה באמצעות סייבר - שנתפסה בזמן. אילוסטרציה: BigStock

לקראת הבחירות לפרלמנט שלה שיתקיימו ב-24 ספטמבר השנה, העלתה גרמניה את רמת ההתראה כנגד מתקפות סייבר ל"מוכנות מוגברת". על פי דיווחים שונים כבר כעת – יותר מחצי שנה לפני הבחירות – מתמודדת גרמניה עם אתרי אינטרנט ממשלתיים שנתונים למתקפה יומיומית.

"אנחנו רואים מתקפות נגד רשתות ממשלתיות על בסיס יומי", אמר לעיתון Welt am Sonntag ארנה שונבום, מומחה באבטחת סייבר ומנכ"ל BSS AG, שמכהן גם כנשיא ארגון אבטחת הסייבר הפדרלית הגרמני (Germany's Federal Office for Information Security) המכונה גם BSI.

שונבום סיפר כי ה-BSI נמצא בקשר הדוק עם מפלגות פוליטיות, עם בכירים בתהליך הבחירות וכן עם המדינות הפדרליות הגרמניות, וזאת במטרה לדון בדרכי ההתגוננות מפני התקפות סייבר שעלולות להתעצם ולהתגבר לקראת קמפיין הבחירות המתגעש על המדינה.

ממתקפות מילוליות בטוויטר ועד מתקפות כנגד מפלגות

נשיא שירות המודיעין של המפלגה הדמוקרטית הגרמנית (Germany's BfV), האנס-גיאורג מאסן, הזהיר בסוף פברואר כי מדינות מתועשות הופכות לפגיעות יותר ויותר להתקפות סייבר, שכן התעשייה מגבירה את אימוץ הטכנולוגיות הדיגיטליות.

רק בשבוע שעבר התבשרנו על כך שמאבקים דיפלומטיים פוליטיים בין טורקיה לבין מדינות אירופיות, בראשן הולנד וגרמניה, באו לידי ביטוי בהודעות שפרסמו האקרים על מאות חשבונות ציבוריים בטוויטר (Twitterr), שבהם הגדירו את גרמניה והולנד כמדינות נאציות. מקרה זה אמנם מסמל בעיקר לוחמת סייבר קונספטואלית ומילולית אבל אין כל ספק שגרמניה מעדיפה להיערך מבעוד מועד למה שעלול ועתיד לבוא יחד עם קמפיין הבחירות הקרוב.

לא נמסרו פרטים מדויקים על רמות ההתראה במדינה, אך צוין כי הרמה הועלתה בעיקר על רקע העובדה שהתקפות סייבר לקחו חלק, שהיקפו עדיין לא ברור, בבחירות לנשיאות ארצות הברית, כמו למשל במתקפה על מחשבי הוועדה הדמוקרטית שנמצא כי האחראים להן הם האקרים שפעלו מטעם רוסיה.

ה-BSI לא הגיב לדברים, אם כי אמור לקיים מסיבת עיתונאים בהאנובר ביום ב' הקרוב, זאת במסגרת אירוע CeBIT – כנס הטכנולוגיה השנתי הגדול ביותר של גרמניה.

כל העולם מותקף ומתגונן

יצוין כי ההיערכות המוגברת כנגד מתקפות סייבר באה לידי ביטוי גם בצרפת, שצופה גידול בהיקף אירועי הסייבר בשל הבחירות שיתקיימו בה בחודש הבא.

אולם גם ללא קמפיין בחירות – העולם כורע תחת מתקפות סייבר. בחודש שעבר התגלה כי בריטניה, למשל, חווה עשרות מתקפות סייבר חמורות מדי חודש. בכירי סייבר במדינה חשפו בפברואר, לקראת כנס ביטחון הסייבר הלאומי שיתקיים בלונדון, כי בריטניה אוימה בשלושת החודשים האחרונים על ידי 188 מתקפות סייבר ברמה גבוהה, ובמספר כולל של 34,550 ניסיונות תקיפה בחצי השנה האחרונה.

בשיחה שקיים עם הסאנדיי טיימס (Sunday Times), חשף קירן מרטין, מנכ"ל המרכז לביטחון הסייבר הלאומי, ה-NCSC (ר"ת National Cyber Security Centre), כי מתקפות רבות "איימו על ביטחונה הלאומי של בריטניה", והבהיר כי מדובר ככל הנראה בניסיונות של האקרים בחסות המדינות רוסיה וסין. גם המתקפות שעליהן דיווח מרטין כללו לכאורה פריצות הדומות לאלו שחוותה הוועדה הלאומית הדמוקרטית בארצות הברית, שהובילו לפרסום מיילים של הילרי קלינטון שדלפו במהלך הבחירות בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים