מיקרוסופט מוכרת את עסקי נוקיה לפוקסקון תמורת 350 מיליון דולר

הטלפונים שלה יהיו מעתה בידי FIH Mobile, חברה בת של פוקסקון - למעט Lumia, שהענקית מרדמונד תמשיך לייצר בעצמה ● במקביל הודיעה נוקיה שתעביר את זכויות המותג שלה ל-HMD Global, וזו תייצר דור חדש של טלפונים וטאבלטים חכמים מבוססי אנדרואיד

אולי עוד קיץ. פרידה מנוקיה

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה כי היא מוכרת את עסקי הטלפונים הפשוטים שלה, שיוצרו תחת המותג נוקיה (Nokia) ליצרנית הסינית פוקסקון (Foxconn) תמורת 350 מליון דולר.

טלפונים אלו ייוצרו מעתה בידי FIH Mobile, חברה בת בהחזקה מלאה של פוקסקון. במקביל הודיעה נוקיה המקורית, ממנה רכשה מיקרוסופט את עסקי המובייל שלה, שהיא מעבירה את זכויות המותג שלה לחברה פינית חדשה, HMD Global, שהוקמה בידי עובדים לשעבר של שתי החברות, וזו תייצר דור חדש של טלפונים וטאבלטים חכמים המבוססים על אנדרואיד.

כזכור רכשה מיקרוסופט מנוקיה את עסקי המובייל שלה לפני כשלוש שנים תמורת יותר משבעה מיליארד דולר במטרה לחזק את מערכת ההפעלה ניידת שלה, Windows Phone, שהפכה עם הזמן ל-Windows Mobile. למרות הרכישה, נתח השוק שלה הולך ויורד והטלפונים שהיא מייצרת בקושי נמכרים.

עם זאת החברה מרדמונד לא מתכוונת לוותר על מערכת ההפעלה שלה והיא גם תתמוך ותמשיך לייצר טלפונים בסדרת ה-Lumia שלה – הסיבה שהיא בעצם ביצעה את הרכישה מנוקיה. כמו כן היא תמשיך לתמוך ולקדם טלפונים מבוססי Windows של חברות צד שלישי כמו אייסר (Acer), אלקטל (Alcatel), HP ואחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים