מהפך: האקספלורר איבד את מעמדו כדפדפן הפופולרי ביותר במחשבים השולחניים

את מקומו תפס כרום, ונראה שהאשמה נופלת על מיקרוסופט ● עם השקת Windows 10 היה נתח השוק של אקספלורר 50.88%, אך היא ויתרה עליו לטובת Edge, שהנתח שלו עמד באפריל על 3.85% בלבד

היה שלום, אינטרנט אקספלורר

מה שהיה צפוי – קרה: לפי נתוני NetMarketShare לחודש אפריל הפך כרום (Chrome), על כל גרסאותיו, לדפדפן הפופולרי ביותר במחשבים השולחניים במהלך אפריל האחרון.

הדפדפן של גוגל (Google) הגיע לנתח שוק של 41.66% ועבר את אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft) עם נתח שוק של 41.35%. אמנם פער קטן אבל מאוד משמעותי, בעיקר שכרום עלה ביותר מ-2.5% ממרץ אז נתח השוק שלו עמד על 39.09% לעומת 43.40% של אקספולרר.

חלק מהעלייה של כרום נרשמת גם על חשבונו של פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) שירד אל מתחת לקו ה-10% בהמשך לירידה האיטית והקבועה שלו במשך השנה.

את העלייה של כרום למקום הראשון ניתן לזקוף גם לזכותה של מיקרוסופט עצמה. בעת ההשקה של Windows 10 היה נתח השוק של אקספלורר 50.88%, אך כזכור החברה החליטה לוותר עליו לטובת דפדפן חדש, Edge, שנתח השוק שלו עומד באפריל על 3.85% בלבד.

בכלל, כשבודקים את שוק הדפדפנים למחשבי PC לפי גרסאות, אמנם גרסה 49 של כרום מובילה עם 21.79%, אך ארבע הגרסאות הבאות השימושיות ביותר הן ארבע הגרסאות האחרונות של אקספלורר, מ-8 ועד 11, כשלאחרונה מהן יש נתח שוק של 19.87%.

בתחום המובייל, השליטה של כרום הייתנה ונשארה ברורה עם 49.3% מהשוק, כשספארי (Safari) של iOS במקום השני עם 29.33%. ואקספלורר? כמו מערכת ההפעלה שהוא שייך לה: 3.83% בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים