מיקרוסופט שוקלת הקמת דטה סנטר מתחת למים

החברה בנתה אבטיפוס בעומק של 10 מטרים מול חופי קליפורניה ובוחנת בימים אלה את הממצאים ● המטרה: להוזיל את עלויות הקירור

משתנים אך לא נעלמים. דטה סנטרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

80 אלף מיל מתחת למים – גרסת מיקרוסופט (Microsoft): הענקית מרדמונד כנראה קיבלה השראה מז'ול ורן ומאמינה שהעתיד של עולם הדטה סנטרים נמצא בתוך מימי האוקיינוס.

החברה ביצעה בחודשים האחרונים פרויקט בשם נטיק (Natick), כשמה של עיירה במסצ'וסטס, במסגרתו בחנה דגם של דטה סנטר שיכול לפעול בתוככי האוקיינוס. המטרה היא לחסוך את עלויות הקירור הגבוהות הכרוכות בתפעול דטה סנטר מעל פני האדמה.

היא הטמינה באוגוסט האחרון אבטיפוס של מרכז נתונים תת ימי בעומק של 10 מטרים כקילומטר מול חופי קליפורניה. הוא פעל עד נובמבר ועשה זאת בעזרת טכנולוגיה שנקראת Leona Philpot, על שם דמות ממשחק Xbox של מיקרוסופט.

הענקית מרדמונד עיצבה, בנתה והציבה את הדטה סנטר מתחת לים בעצמה, במהלך שנמשך מאז שלהי 2014. זאת, לאחר ששנה לפני כן הוכן מסמך בנושא על ידי שון ג'יימס, עובד של החברה ששירת בצוללת של הצי האמריקני.

"עדיין מוקדם מדי לקבוע"

מיקרוסופט בוחנת בימים אלה את הממצאים ולדבריה, עדיין מוקדם מדי להעריך האם היא יכולה וספקי ענן נוספים יכולים יהיו להשתמש בו.

בהודעת החברה נכתב כי "פרויקט נטיק מבטא את החיפוש המתמשך של מיקרוסופט אחר פתרון דטה סנטר בענן שיהיו מהירים, זולים וידידותיים יותר לסביבה".

החברה מצטרפת בכך לחברות נוספות שמחפשות מקומות קרים יותר על מנת למקם בהם דטה סנטרים, במטרה להוזיל עלויות קירור. פייסבוק (Facebook) בנתה באחרונה מרכז נתונים בלולה, שבדיה, בגלל מזג האוויר הקר שם, והיא מבקשת להקים אחד בקלוני, אירלנד, שיתבסס בעיקר על אנרגיית רוח. גוגל (Google) משתמשת במי המפרץ של האמינה בפינלנד כדי לקרר את הדטה סנטר שלה שנמצא במקום, מעל פני האדמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים