גיא בר-נר, אינטל: "האינטרנט של הדברים יהפוך את העולם לחכם ובטוח יותר"

"התחום הזה הולך לתרום לכלכלה העולמית הרבה מאוד כסף, הן בחיסכון והן בתזרים ההכנסות", אמר בר-נר, מנהל השיווק של החברה, בראיון לרגל פתיחת המעבדה שלה ● אינטל תשתף במסגרתה פעולה עם סטארט-אפים ויזמים

גיא בר נר, מנהל השיווק של אינטל ישראל. צילום: פלי הנמר

האינטרנט של הדברים הוא אחד התחומים החמים, שהולך ונכנס לשטחים שונים בחיינו. אחת החברות הבולטות שנכנסו לתחום היא אינטל (Intel), שהשיקה לא מכבר מעבדת חדשנות במרכז הפיתוח שלה בחיפה. אינטל מעוניינת לשתף פעולה במסגרת המעבדה עם סטארט-אפים ויזמים שפועלים בתחום.

לדברי גיא בר-נר, מנהל השיווק של אינטל, "האינטרנט של הדברים כבר נמצא כאן, גם בארץ, ומורגש בהרבה מקומות שאנשים אפילו לא חושבים עליהם. לא חסרות דוגמאות לכך: החל בבתי מלון שיודעים לזהות היכן אתה נמצא, דרך תפריטים שמוגשים במסעדות באמצעות טאבלטים ויודעים לזהות ביקורים קודמים של האורח וכלה בכרטיסי הנסיעה החכמים של חברות האוטובוסים, הכול נעשה בצורה השקופה ביותר".

"אם תשאל אנשים מה זה האינטרנט של הדברים, כל אחד יאמר לך ארבעה דברים שונים", אמר בר-נר. "זה מוכיח עד כמה אנחנו כבר חיים את העידן הזה".

בסופו של דבר, ציין, "מדובר בתקשורת בין ההתקן בקצה – שיכול להיות מכונית, רמזור, טאבלט, טלפון או כל דבר אחר – תקשורת דרך האינטרנט ובסוף הכול מגיע לבסיס נתונים בענן. הדבר החשוב ביותר הוא להוציא מכל זה משהו חכם שיכול להוסיף תועלת".

למה חברת שבבים צריכה להתעסק בכלל באינטרנט של הדברים? התחום אמנם מתפתח במהירות, אבל הוא מוטה תוכנה יותר מאשר חומרה.
"האינטרנט של הדברים הוא לא רק חומרה ולא רק תוכנה, זה שילוב של השניים והרבה מעבר לזה. מדובר על פתרונות מקצה לקצה, בכל הסגמנטים, והם שונים האחד מהשני. פתרון למגזר כמו תחבורה לא דומה לפתרון למגזר כמו תשתיות. אינטל, כמו הרבה חברות, מבינה שהתחום כבר כאן והולך לגדול ולהתפתח בשנים הקרובות לממדים מאוד גדולים. מכיוון שהחברה המציאה את המשפט 'אם זה מחשוב, זה הכי טוב עם אינטל', באופן טבעי אנחנו נכנסים גם לתחום האינטרנט של הדברים".

האם אינטל תתחיל לפתח שבבים מיוחדים שמיועדים לחיישני ומכשירי קצה זעירים?
"אנחנו לא נתחיל, אנחנו כבר עכשיו מייצרים שבבים עבור סביבות של צריכת כוח נמוכה, כגון סדרת ה-Quark, ונמשיך לפתח את התחום הזה. בנוסף, אחד היתרונות של אינטל הוא שיש לה פתרונות החל מצריכת כוח נמוכה ועד הביצועים הכי גבוהים, דרך כל מה שבאמצע. האינטרנט של הדברים עוסק בפתרונות מקצה לקצה ולאינטל יש פתרונות כאלה".

בר-נר הוסיף כי "יש ארבעה דברים קריטיים להצלחה בתחום האינטרנט של הדברים: אבטחת מידע, יכולת ניהול המערכת, תיקנון (סטנדרדיזציה) והיכולת להתאים את הפתרונות בדיוק לגודל הצריכה הנדרש. ביכולתנו לעזור לצמיחת התחום בעולם, תוך התבססות על הטכנולוגיה שאנחנו מציעים".

יתרונות ישראליים

המעבדה שפתחה החברה בחיפה היא לא בן חריג בנוף שלה, במיוחד לא באזור EMEA. מדובר בחלק מרשת של מעבדות שפתחה אינטל במספר מדינות באזור ולדברי בר-נר, ההחלטה באילו תחומים תעסוק כל אחת מהן נקבעה יתרונות יחסיים. "התחומים שנבחרו בכל מעבדה מתייחסים ליתרונות שיש למדינה בה היא ממוקמת. לכן, בישראל בחרנו להתחיל בארבעה תחומים: עיר חכמה, בית חכם, תחבורה חכמה וחקלאות חכמה. ההערכה של אינטל היא שמדובר בתחומים בהם יש לישראל יתרון ואנחנו כבר פועלים מול חברות מקומיות בתחומים הללו", ציין.

מה אתם מצפים להשיג מהמעבדה?
"הציפייה שלנו היא שהמעבדה בישראל תעזור לתת תנופה לפעילות שלנו בתחום האינטרנט של הדברים עם החברות הישראליות, על ידי כך שנוכל להציג את הפתרונות לפני שותפים שלנו. כבר כיום אנחנו יכולים להראות ללקוחות את מה שהשגנו בתחום. הדבר השני הוא שאנחנו מצפים שחברות גדולות וקטנות בארץ שרוצות לפתח פתרונות בתחום ישתפו איתנו פעולה, שיציגו בפנינו את הרעיונות שלהן כדי שנוכל לפתח ביחד, באמצעות הטכנולוגיות של אינטל".

אחת הטענות היא שהאינטרנט של הדברים מבוסס בחלקו הגדול על מערכות ישנות, שאינן מאובטחות מספיק. מה יש לך לומר בנושא?
"הטענה הזו מובילה לחלק מהפתרונות של אינטל שהם, לצורך העניין, שערי גישה לאינטרנט בהם משתמשים השותפים שלנו. הם מבוססים על מעבדים שלנו שכוללים בתוכם את תוכנות אבטחת המידע של אינטל ומערכת ניהול מוטמעת של Wind River, אותה אינטל רכשה. השערים הללו נועדו ליישום על מערכות תקניות, כולל מערכות ישנות. אנחנו מעריכים ש-85% מהמערכות בעולם הן אכן מערכות ישנות שצריכות את הפתרונות שלנו".

האם מחשוב הענן זירז את ההתפתחות של האינטרנט של הדברים?
"בהחלט. בלי ענן אין אינטרנט של הדברים ובלי Big Data יש אינטרנט של הדברים, אבל הוא לא ממש מעניין. אני מצפה שכל העולם יגיע לתחום, תוך התייחסות לצורך באבטחת מידע, ואנחנו, באינטל, עובדים על זה ומיישמים פתרונות שקשורים לזה".

זה לא מעורר בך חשש?
"אני זוכר שהייתי צעיר יותר, כשהתחילו עם תשלומים באינטרנט ובהתחלה לא הרגשתי בנוח עם זה, הייתה לי רתיעה כלשהי. כיום אנחנו עושים את זה כמעט בלי לחשוב. כששואלים אותי האם אני חושש מהאינטרנט של הדברים אני משיב שלא. גם אם אחשוש, זה הכיוון וכולם הולכים בו. בסופו של דבר, האינטרנט של הדברים בלתי נמנע והוא יהפוך אותנו לאנשים שחיים בעולם חכם יותר ובטוח יותר, והוא הולך לתרום לכלכלה העולמית הרבה מאוד כסף, הן בחיסכון והן בתזרים ההכנסות".

איך פועלת המעבדה?
"למעבדה יש אחראית מטעם אינטל, אולגה אוקרנט. סטארט-אפים ויזמים שמתעניינים בקשר איתנו  צריכים ליצור קשר איתה, איתי או עם כל אחד אחר בשירות של אינטל ישראל, ונשמח לבדוק התאמה ולתאם פגישה. אפשר יהיה לראות בה את הפתרונות שאנחנו מציעים, ללמוד על הפתרונות של השותפים שלנו ובמידה שזה יהיה רלבנטי, נוכל לחשוב איך מפתחים ביחד. אנחנו פתוחים לעסקים ומצפים להם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים