אינטל הקימה בישראל מעבדת חדשנות ופיתוח לאינטרנט של הדברים – בהשקעה של מיליונים

המעבדה ממוקמת במרכז של החברה בחיפה ותעסוק בארבעה תחומים מרכזיים: ערים חכמות, בתים חכמים, חקלאות חכמה ותחבורה חכמה ● אינטל תשתף פעולה לצורך פיתוח הפתרונות עם סטארט-אפים ישראליים

מימין: אולמונט סמית', סגן נשיא לאיפשור טכנולוגי באינטל; גיא בר-נר, מנהל השיווק והמכירות של אינטל ישראל; ולואיז סמרטון, מנהלת המכירות לאקו-סיסטם באזור EMEA באינטל. צילום: יואב דיקשטיין

אינטל (Intel) הקימה מעבדת חדשנות ופיתוח לתחום האינטרנט של הדברים במרכז הפיתוח שלה בחיפה. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר במיליוני שקלים.

המעבדה תהיה פתוחה לשיתופי פעולה עם סטארט-אפים ישראליים בתחום האינטרנט של הדברים ותנוהל על ידי אולגה אורקנט. כיום אינטל משתפת פעולה עם שתי חברות היי-טק בתחום: Cartasense ו-Woosh.

היא תפעל לפיתוח פתרונות חדשניים בארבעה תחומים: ערים חכמות, בתים חכמים, חקלאות חכמה ותחבורה חכמה.

בין הערים בארץ שמקדמות פרויקטים בתחום העיר החכמה נמצאות תל אביב, שזכתה בתואר אחת הערים המובילות בחדשנות בתחום, באר שבע ודימונה. אינטל מעורבת בחלק מהפרויקטים הללו.

החברה אף מפתחת פתרון בית חכם שמספק את החומרה, התוכנה ושירותי הענן המחברים מספר רב של מערכות התקנים אקולוגיות ("דברים") לכלל חוויה אחת שלמה למשתמש. המבואה (Gateway) ממלאת תפקיד חשוב בפתרון, משום שהיא משמשת כהתקן מקומי המנוהל, מחובר ומאובטח ברציפות בכל עת. פתרון המבואה של אינטל, המבוסס על Puma, מאפשר להשתמש בקופסה אחת בלבד בבית עבור נתב הפס הרחב והקישוריות המקומית, תוך אספקת שירותי בית חכם על אותה פלטפורמה.

התחום השלישי שהמרכז יפעל לפיתוחו הוא חקלאות חכמה. ישראל היא מובילה עולמית בתחום החקלאות ואינטל מאמינה שניתן לשפר פתרונות טכנולוגיים שמיועדים אליו, דוגמת טפטפות חכמות, באמצעות האינטרנט של הדברים.

כמו כן, החברה מאמינה שניתן לשפר באמצעות טכנולוגיית האינטרנט של הדברים את תחום ההובלה והשינוע במגזר החקלאות, אל עבר תחבורה חכמה. כמה חברות ישראליות כבר עושות זאת. תחום אחר שאינטל עוסקת בו הוא המערכות שיש בתוך המכוניות – היא מפעילה בגרמניה מרכז פיתוח גדול לנושא זה.

"להביא את החדשנות הישראלית לחוד החנית"

לדברי גיא בר-נר, מנהל השיווק והמכירות ומנהל פעילות האינטרנט של הדברים באינטל ישראל, "השקת המעבדות היא חלק ממהלך שמטרתו למנף את החדשנות הישראלית ולהציב אותה בחוד החנית של התחום. הרעיון הוא לשלב בין הפלטפורמות המתקדמות שאינטל מפתחת לחזון הטכנולוגי של יזמים ישראליים, לצורך יצירת מערכות שיעצבו את פני העתיד. זו בשורה חשובה במיוחד לסטארט-אפים ישראליים בתחום האינטרנט של הדברים, שכעת תהיה להם כתובת".

"אנחנו מעוניינים להפוך כל חפץ במרחב, משעון ועד מערכות תחבורה בין לאומיות, לחכם, מחובר ומתקשר עם חפצים אחרים. זאת, על מנת לייצר מכל חפץ מידע בעל ערך ולאפשר ניטור ושליטה מרחוק", אמר בר-נר.

הוא ציין כי המעבדה תאפשר לאינטל לחבור לסטארט-אפים המפתחים פתרונות אינטרנט של הדברים ולהציע להם סיוע בפיתוח על בסיס הארכיטקטורה של אינטל לתחום. לדבריו, "המעבדה תאפשר בנוסף להראות לציבור הרחב, ובכלל זה לקוחות, ספקים, שותפים וחברות היי-טק ישראליות, את הפתרונות שיש לאינטל ושותפיה בתחום".

"אינטל מזהה שישראל מהווה מוקד עולמי מרכזי של חדשנות", הוסיף בר-נר. "יש מאות חברות סטארט-אפ ישראליות שעוסקות בתחום האינטרנט של הדברים. אנחנו מאמינים שפוטנציאל הצמיחה והגדילה של שוק זה בארץ רחוק ממיצוי ומצפים לעבוד עם חברות מקומיות ושותפים כדי להפוך את העולם לחכם יותר". הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים לשתף פעולה עם כל אחד – שחקן גדול או קטן – שיעזור לנו להגשים את החזון שלנו ולהביא לכך שפתרונות האינטרנט של הדברים שמפותחים בישראל יהיו מבוססים על ארכיטקטורת אינטל".

"המעבדה בחיפה תתרום לכלכלת ישראל, דרכה נרחיב את הפעילות המקומית ובמקביל נתפתח עם הקהילה לתחום ומוצרים ייצאו לחו"ל", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים