אילן נימני, תדיראן טלקום: "המנמ"ר הפך מספק טכנולוגיות לספק שירותים"

"בשנה הנוכחית המגמה הזו תגיע לשיאה", אמר נימני, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא דיבר על ההתפתחויות בתחומים כגון הענן וה-ICT, ועל מה שצפוי בהמשך

אילן נימני, סמנכ"ל השיווק של תדיראן טלקום. צילום: קובי קנטור

"תפקיד המנמ"ר השתנה: מספק טכנולוגיות הוא הפך להיות ספק שירותים ובשנה הנוכחית המגמה הזו תגיע לשיאה", כך אמר אילן נימני, סמנכ"ל השיווק והמכירות של תדיראן טלקום, בראיון לאנשים ומחשבים. נימני ישתתף בפאנל בנושא הענן כפלטפורמה לשירותים שייערך מחר (ב') במסגרת כנס KickOff 2015 של אנשים ומחשבים.

"בעבר, המנמ"ר זוהה בארגון כמי שנותן מענה לטכנולוגיה וזו השפה שהוא דיבר", ציין. "כיום, מושגים כמו אחסון, ERP ו-CRM לא אומרים כלום ללקוחות הפנימיים והחיצוניים של הארגון. הארגונים מסתכלים על התוצר הסופי של הפרויקט, שכולל גם את חוויית הלקוח מהשירות או מהמוצר".

לדברי נימני, "השאלה הנפוצה כיום בשיח עם מנמ"רים היא 'מה יוצא לי מזה'. זה יתעצם בשנה הקרובה, בגלל התרחבות הפס הרחב, חדירת המובייל ועידן האינטרנט של הדברים, שמחבר את הכול".

הוא ציין כי "על רקע ההערכות הללו, תדיראן טלקום מגיעה לשוק הארגוני על בסיס השירותים, תחום שהיא מובילה בו. הערוץ המרכזי הוא התקשורת הפנים ארגונית והתקשורת עם הלקוח, ויש לנו פתרונות מגוונים שאנחנו תופרים ביחד עם המנמ"רים. אנחנו מסייעים להם למלא את תפקידם החדש כספקי שירותים ולא עוד כספקי טכנולוגיה".

"כל מערכות התקשורת יהיו יחידה אורגנית אחת"

"מן המפורסמות הוא שהבידול העיקרי בין חברות במגזרים עסקיים רבים הוא השירות", הוסיף נימני. "חברות רבות מספקות את אותו מוצר ואת אותו שירות. חוויית הלקוח, הדרך שבה הוא מקבל את השירות וזמן ההמתנה ממקדים את מרכז הכובד של הידע הארגוני במוקדים".

"מערכות של מוקדי טלפונים כבר מזמן לא משמשות רק לקבלת שיחות. אצל המוקדן מתרכז הידע הכי מקצועי והכי רלוונטי, וגם שם באה תופעת ה-Big Data לידי ביטוי. לכן, נדרשות פעולות אוטומציה וייעול תהליכים, שישפרו את איכות השירות ללקוח הסופי", אמר נימני. "אנחנו עומדים בפני עידן שבו כל מערכות התקשורת בארגון – טלפוניה, אינטרנט, מובייל ועוד – יהיו יחידה אורגנית אחת. כאן באה המומחיות שלנו", ציין. "המיצוב שלנו בשנה הקרובה יהיה להפוך לעזר למנמ"רים. הם הופכים למעשה להיות אינטגרטורים של פרויקטים שהמשמעות שלהם צריכה לבוא לידי ביטוי בנקודת הקצה, אצל הלקוח".

בהתייחסו לנושא הענן אמר נימני: "המילה ענן היא באזזז שיווקי ולכן אני אומר בכל מפגש מקצועי – ענן זה שירות, ושירות זה הביזנס שלנו. לצעירים שבינינו אני מזכיר שהמילה ענן הופיעה בראשונה בבאזזז הטכנולוגי בהקשר של תקשורת (ענן תקשורת), כך ששום דבר לא השתנה באמת".

באשר לשוק ה-ICT הוא ציין כי "מצבו טוב ולא צריך להקשיב לרעשים שונים שמייצרים כל מיני גורמים. השוק בצמיחה יפה, ביחס למגזרים אחרים ובכלל. נכון שהוא לא צומח כפי שהיה בעבר אבל בסך הכול, 2014 הייתה שנה טובה לענף – וכך גם תהיה 2015. נראה בשנה הזו המשך מגמה של היפוך תפקידים. האינטגרטורים של פעם ימצאו את עצמם כספקי שירותים ואילו ספקי השירותים הקלאסיים יהפכו להיות האינטגרטורים החדשים. מי שלא יזהה את המגמה הזו בשנים הבאות ולא ייערך אליה עלול להיעלם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים