האינטרנט של החברות

מפגש שנערך אמש (א') בקמפוס של גוגל זימן אפשרות להכיר כמה חברות ישראליות שעוסקות באחד התחומים הבולטים כיום בענף ההיי-טק ● באילו חברות מדובר ומה הן מציעות?

המשתתפים מאזינים לזאק שרון מ-SolChip

מהפכה בדרך כלל מביאה איתה הרבה מאוד הזדמנויות עסקיות ושוק שיכול להגיע למימדי ענק. יש לכך הרבה דוגמאות. כך, על פי התחזיות, יהיה גם עם עולם האינטרנט של הדברים. היכולת הפשוטה והנגישה כיום לחבר כל מכשיר לאינטרנט ומשם לענן פותחת עולם שלם של אפשרויות ולפי התחזית של סיסקו (Cisco), השוק הזה יכול לגדול לכדי 14.4 טריליון דולר עד 2022.

אנחנו נחשפים כיום לפתרונות האינטרנט של הדברים בכל תחומי החיים, רבים מהם כחול לבן. למשל, סטארט-אפים ישראליים מפתחים מוצרים שמאפשרים בקרה על רשתות חשמל, בקרה וניהול משלוחי אוכל, במטרה להבטיח את איכותם, או ייצור תנור עם מצלמה מובנית ושליטה מרחוק, בעזרת אפליקציה שניתן להפעיל מכל מכשיר חכם.

מימין: רונן אריאלי מ-Bizkit וסשה טבק, ממארגני האירוע

מימין: רונן אריאלי מ-Bizkit וסשה טבק, ממארגני האירוע

לפני כשנה הקימו סשה טבק, מומחה ומרצה בתחום הרובוטיקה, ואייל חי קבוצה שעוסקת בתחום. הקבוצה מעודדת את הדיאלוג בנושא בין יזמים וחברות. היא מונה כ-1,000 חברים ומקיימת אירוע מדי חודש.

במהלך אירוע שנערך אמש (א') בקמפוס של גוגל (Google) בתל אביב הציג רונן אריאלי מ-Bizkit פתרון המאפשר ניהול מספר רב של משתמשים באמצעות בסיס הנתונים SQL, במהירות תגובה גבוהה ובעלויות שלדבריו נמוכות משמעותית מאלה של המתחרים. החברה מספקת, בין השאר, שירותי ייעוץ וניהול בסיסי נתונים לחברות שעוסקות באינטרנט של הדברים.

זאק שרון מ-SolChip דיבר על ניהול מוצרי אנרגיה. החברה פיתחה בטרייה סולרית שניתן להשתמש בה בסנסורים במערכות המבוססות על האינטרנט של הדברים. אם במצב ה-"רגיל" סנסור מחזיק בין שנה לשנה וחצי ומצריך תחזוקה והפעלה, בעזרת השמש ניתן להפעיל אותו ל-5-10 שנים, ואפילו לזמן ארוך יותר. החזר ההשקעה מגיע בדרך כלל לאחר ההחלפה הראשונה של הבטרייה. אפשר להשתמש במוצר גם בתוך מבנה, כשיש תאורת פלורסנט. הוא מתאים לערים חכמות, בתים חכמים ותחום החקלאות.

גיא קפלינסקי, מנכ"ל IQP

גיא קפלינסקי, מנכ"ל IQP

אחת הבעיות שהחברה פותרת היא זמן השימוש. על מרבית המוצרים והחיישנים שמוצעים כיום כתוב כי הם לתקופה ארוכה, אך רק אם יש הפעלה נמוכה במיוחד. דבר זה גורם לחוויית משתמש נמוכה ורמת נטישה גבוהה של המוצרים הללו. הבטרייה של SolChip מאפשרת זמן שימוש ארוך גם אם ההפעלה רבה יותר.

חברה ישראלית נוספת שפעילה בתחום האינטרנט של הדברים היא IQP. החברה, שחתמה לא מכבר על הסכם עם פוג'יטסו (Fujitsu), השיקה פלטפורמה שמצמצמת את עלויות וזמני הפיתוח של אפליקציות בתחום האינטרנט של הדברים. על פי החברה, הדבר מביא לחסכון של יותר מ-50% בעלויות.

IQP, שהוקמה לפני שלוש שנים, יושבת בטוקיו ומפעילה מרכז פיתוח בישראל. גיא קפלינסקי, המנכ"ל שלה, אמר כי "יש קושי רב ליזם להיכנס לתחום בו סף הכניסה גבוה ולפיכך מונע מיזמים לפעול, למשל תחום הבריאות או הרכב. קשה מאוד לייצר הזדמנויות בתחומים הללו. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לארגונים ליצור אקו-סיסטם שיזם יכול להיכנס אליו יותר בקלות, להקים אפליקציות בקלות על ידי איש מקצועי עם ניסיון בניהול מאגרי נתונים ומנהל עסקי להוביל תהליך, במקום צוות מפתחים שגורם לתהליך הפיתוח להיות יקר וארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים