תוכן שיווקי
לקראת אירוע - POALIM START UP WEEK, ימים א'-ה' 13-17 נובמבר, לופט בית השמחות רחוב מנחם בגין 21 תל אביב

ד"ר יואב אינטרטור, בנק הפועלים: "המסע הדיגיטלי לעולם אינו נגמר"

10/11/2016 15:39
ד"ר יואב אינטרטור, CTO חטיבת החדשנות של בנק הפועלים

כתב: הילל יוסף

"המסע להפיכת הארגון לדיגיטלי הוא תהליך מתמשך ואינו נגמר. אין מדובר בפעולה חד-פעמית, אלא בתהליך הכולל הזרקת חדשנות לאורך כל הדרך", כך אמר ד"ר יואב אינטרטור, CTO חטיבת החדשנות של בנק הפועלים.

ד"ר אינטרטור התראיין לאנשים ומחשבים לקראת שבוע החדשנות שעורך הבנק – POALIM START UP WEEK. האירועים ייערכו בלופט בית השמחות, רחוב מנחם בגין 21, תל אביב, בתאריכים 13-17 לנובמבר.

במסגרת שבוע זה ייפגשו בכירי הבנק עם סטארט-אפים מעולם הפינטק, לטובת בחינת שיתופי פעולה ביניהם ובין הבנק בעולם הבנקאות הדיגיטלית. כמו כן, הוא יכלול שורה של אירועים, בהם הרצאות, סדנאות והאקתון.

לדברי אינטרטור, "התהליך של הטרנספורמציה הדיגיטלית כולל היבטים רבים, ובראשם ההיבט האנושי, הטכנולוגיה והתהליכים".

"יש מתודולוגיה מעניינת בשם ADKAR, ראשי תיבות של 'מודעות, תשוקה, ידע, יכולת ואכיפה'. לשם האנלוגיה, אם בחיים לא טעמת שוקולד – לא בהכרח תהיה מעוניין לאכול אותו. על מנת ליצור תשוקה – נדרש ליצור מודעות".

"עלינו לשאול את עצמנו בטרם ותוך כדי תהליך השינוי כמה שאלות: למה אנחנו צריכים לעבור שינויים? למה זה חשוב? מדוע זה טוב – מה הן התועלות הצפויות מהשינוי? האם קיים הידע בתוך החברה לבנות את השינוי, ליצור תהליכים אלה? ואז – האם יש לך את המשאבים, היכולת והתקציבים – למימוש".

"כאשר הוברר כי יש לך את כל אבני הבניין", אמר אינטרטור, "עליך לזכור שמדובר בתהליך מעגלי, מתמשך, שלעולם לא נגמר. יש להזריק אותו ל-DNA של הארגון. זה לא נגמר, זה לא חד פעמי".

במהלך בניית התהליכים הדיגיטליים והזרקת החדשנות, אמר אינטרטור, "יש לעבור הרבה שלבים, כגון בעת יצירת מוצרים חדשים. כל אלה חייבים להימדד: האם הזזת את המחוג? נדרש שיפור של תהליכים, התייעלות, שיפור חוויית הלקוח. על הבנק להיות יותר אפקטיבי, יותר רלוונטי, יותר מגיב ויוזם בזמן אמת. הטכנולוגיה כבר שם, היא כבר קיימת, אנו מעמיקים בה עוד ועוד".

לפסוע לא רק בנתיב אחד

"נדרש לפסוע לא רק בנתיב אחד, אלא בנתיבים רבים", ציין אינטרטור. "אנו סורקים ובוחנים בלא הרף מגוון נרחב של טכנולוגיות, החל ממדע הנתונים, בלוק צ'יין, מציאות מדומה, בנק פתוח ועוד. אנו מכוננים שיתופי פעולה רבים במגוון שדות – עם חברות סטארט-אפ בתחום הפינטק, עם גופים אקדמיים כמו הטכניון, עם חברות היי-טק".

לתפיסת הבנק העתידי, הסביר, "גיבשנו כמה אבני יסוד. האחת, חוויית לקוח, זה בלב האסטרטגייה שלנו. השניה, הטכנולוגיה היא שתאפשר להניע את השיבוש הנדרש ואת המהפכות העתידיות. השלישית, מחזור חיי לקוח. כשהלקוח חושב על מהלך פיננסי, אנו רוצים לעזור לו מההתחלה. האבן הרביעית, היא בנק פתוח. אנו עובדים עם 300 מפתחים מחוץ לבנק, כי אנו מבינים שלא כל החוכמה נמצאת אצלנו. המימד החמישי, הוא האישי והאנושי".

"חדשנות היא דרך חיים", סיכם אינטרטור. "זה משהו שהארגון הולך לאורו, ובדרך הוא קולט לתוכו אנשים חדשים, יוצר מוצרים ושירותים חדשים. כרגע החשיבה היא על שיפור חוויית הלקוח".

"ברור כי הבנק של מחר יהיה שונה מהבנק של היום. הוא יהיה יותר רלוונטי, יותר אינטראקטיבי, חוויית השימוש תהיה 'FUN', השירות יתקבל בכל מקום בו הלקוח נמצא, ובכל עת. הבנק יהיה יותר יועץ-חבר, ולשם כך נבנה מימד חזק יותר של אמינות בקשר מול הלקוח. המטרה היא לשפר את השירות ללקוחות, ולפגוש אותם בכל ערוץ – אישי, אנושי וטכנולוגי".

אירועים קרובים