תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

מגמות בתווכה – Middleware – חלק א'

10/11/2016 09:17
מייק פיץ', סגן נשיא ומנכ''ל חטיבת התווכה ברד-האט. צילום: יח"צ

כתב: מייק פיץ', סגן נשיא ומנהל כללי, Middleware, רד-האט (Red Hat)

המונח "תווכה" – Middleware, שימש במשך שנים רבות כדי לסווג את מערך הטכנולוגיות התשתיתיות מאחורי הקלעים, שנועדו לעזור לארגונים ליצור, להתחבר ולנהל את המספר העצום של יישומי תוכנה והמידע המריצים את העסקים.

יישומים אלה יכולים להיות בעלי שונות רבה, אבל כולם נועדו לתת מענה לצרכים עסקיים ספציפיים, כגון אוטומציה של תביעות ביטוח, איתור הונאות פיננסיות, עיבוד טרנזקציות, או אפילו לספק אינטראקציות מותאמות עם לקוחות על בסיס זמן, מיקום, העדפות, ועוד.

צרכים עסקיים ויכולות טכנולוגיות משתנים ומותאמים ביניהם באופן מחזורי לאורך זמן, עם צרכים עסקיים חדשים המניעים חידושים בטכנולוגיה. מימוש מהיר של חידושים אלו מביא להרחבת הביקוש לטכנולוגיה ופותח אופקים עיסקיים חדשים.

בעבר הלא-רחוק היינו עדים להשפעה של מחזוריות זאת על שוק התווכה עם מגמות כגון ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) ושירותי Web, המשפיעות על גישות וטכנולוגיות פיתוח.

במאמר זה, נזהה ונבחן אחדות מהטכנולוגיות והמגמות הבולטות יותר, המזינות את התפתחות התווכה היום, כולל ענן, DevOps ,microservices, קונטיינרים, ומובייל.

פיתוח ו-DevOps מבוססי ענן

היסטורית, טכנולוגיות תווכה התבססו על כלים כבדים ומסורבלים, ששימשו ארגונים לבניית יישומים מונוליטיים ולהתקנתם במיינפריים או בשרת פיזי במרכז נתונים.

לעומת זאת, כלי תווכה מודרניים צורכים הרבה פחות משאבים ובנויים בארכיטקטורה ובסטנדרטים המאפשרים להם פריסה בסביבות ענן, וצריכה על ידי IT כשירותים.

אחד המאיצים העסקיים נובע מהמעבר לפיתוח אפליקציות ארגוניות מבוססות ענן. ארגונים אימצו פלטפורמה-כשירות (PaaS) כטכנולוגיה יותר ויותר פופולרית, המאפשרת למפתחים ולמקצועני IT לבנות ולתחזק יישומים תוך הימנעות מאתגרים רבים ומהוצאות הקשורות לתשתית.

קבלה ואימוץ של הענן במיינסטרים, הביאו בהמשך לעלייתן של פרדיגמות IT חדשות כמו DevOps, המסייעות לארגוני IT להיות זריזים יותר ולהוציא מוצרים לשוק מהר יותר.

DevOps מוגדר באופן רחב כשיתוף הפעולה ההדוק בין פיתוח היישומים וצוותי תפעול IT.

התרומה של מתודולוגיה זו ליעילות וגמישות של סביבות ענן, הינה עצומה. בשימוש בכלים ובארכיטקטורה, יכולים צוותי DevOps להפוך רעיונות של שירותים חדשים למוצרים שימושיים ועובדים בתוך שעות, במקום ימים או שבועות.

עם זאת, DevOps עצמו כבר התפתח והתבגר לפרדיגמה בה במקום להתמקד רק בעשיית IT למהיר יותר, הוא משמש כדי לאפשר לעסק לעבור באופן יסודי מתכנון כבד ועתיר סיכונים, להתנסות בשיטת ניסוי-וטעייה, בעלויות וסיכונים נמוכים יותר.

תפיסה זו, הנקראת BizDevOps, מציגה תרחיש אידיאלי עבור פיתוח מבוסס ענן בשימוש בשירותי תווכה מודרניים.

ארכיטקטורות Microservices

מגמה עדכנית נוספת העוזרת להגדיר מחדש פיתוח יישומים ארגוני ואת טכנולוגיות התווכה הנלוות, היא הפופולריות הגוברת של ארכיטקטורות microservices.

היישומים המונוליטיים של העבר אינם ניתנים לשינוי בקלות, ולעתים קרובות גורמים לעיכוב משמעותי בפרויקטים בעסקים. בימים אלו, כששינוי הינו הדבר הקבוע, ועם דרישות רגולטוריות חדשות, ההעצמה של הגמישות והמהירות מקבלת תוקף רב.

ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) הופיעה כדרך המסייעת להפחית את הבעייתיות ולמזער את השיבושים אותם גורם שינוי, מימוש מודולריות יישומים והפיכתם ל"שירותים" ממוקדים, המבצעים באופן עצמאי פונקציות נפרדות של היישום.

מגמת ה-Microservices לוקחת קונספט זה רחוק יותר, והתוצאה היא שיישומים מפורקים למספר רב יותר של מודולים, שכל אחד מהם קטן יותר וממוקד באופן צר יותר.

במובנים רבים, ניתן לראות ב-Microservices כהתפתחות טבעית של פיתוח אפליקציות ארגוניות. בניית יישומים עם מודולריות זאת מאפשרת שליטה וניהול עצמאיים על כל חלק מזערי נפרד – לעדכון, ביטול, שינוי, או החלפה באופן עצמאי וביעילות, תוך השפעה משמעותית על הסיכונים והמורכבות בעדכוני תוכנה ושילוב חדשנות.

חלקו השני של המאמר יתפרסם ביום א'.

אירועים קרובים