לפעמים הספרים הם חברים שלי; במיוחד היום

יום הספר הבינלאומי מזכיר לנו שכמו הכלב, גם הספר יכול להיות חברו הטוב ביותר של האדם ● לכבוד היום הזה, ארבע נשות היי-טק ממליצות על ספרים שאהבו, נתנו להן השראה וסייעו להן להצליח

מה קורה? מי קורא? תנו קריאת כיוון! צילום אילוסטרציה: BigStock

היום (ה'), ה-9 באוגוסט, חוגגים ברחבי העולם את יום אוהבי הספרים. ובכן, לא מדובר באותו מספר של אנשים שצפו ממש באחרונה במונדיאל, אבל עדיין אפשר למצוא לא מעט משוגעים לדבר.

היום הזה מבקש לעודד כל אחד ואחת מאתנו למצוא את המקום האולטימטיבי לקריאה, לקחת ספר טוב ליד, להישען לאחור ולקרוא – בשאיפה לכל אורך היום. תארו לכם, איזה כיף גדול זה יכול להיות. מה גם שאפשר, על פי דף האינטרנט הרשמי של היום, לחלוק את החוויה עם חברים, בני משפחה ובעיקר עם ילדים – אלה שחוויית הקריאה כמעט זרה להם, או לפחות לחלקם.

לקראת היום המיוחד, ארבע נשות היי-טק ממליצות לנו כל אחת על ספר שעשה לה את זה, שהיא לא יכולה הייתה להניח מהיד ואף שהשפיע על החיים האישיים והמקצועיים שלה. לגמרי במקרה, כולן המליצו על ספרים מחו"ל, אבל אתם יכולים כמובן לקחת גם ספרים ישראליים – ויש לא מעט יצירות מופת ספרותיות כחול לבן. חלק מהממליצות, אגב, בחופשה ממש עכשיו (בכל זאת אוגוסט), וייתכן שהן מקדישות את היום הזה לקריאה.

צביה ברון, מנהלת Hangar, מעבדת החדשנות של התעשייה האווירית. צילום: איה אפרים

צביה ברון, מנהלת Hangar, מעבדת החדשנות של התעשייה האווירית. צילום: איה אפרים

צביה ברון, מנהלת Hangar, מעבדת החדשנות של התעשייה האווירית, ממליצה על הספר Hight Tech – High Touch של ג'ון נייסביט. "הכותרת של הספר מתמצתת את המהות שלו", מסבירה ברון. "הצורך במגע אנושי הוא בסיסי ותמיד יתקיים, ללא קשר לכמות המסכים והטכנולוגיה שאליהם אנחנו נחשפים ביומיום. בעיניי, ארגון שיבין את הרעיון הזה יצליח בעתיד. כיזמת וכמי שעוסקת בחדשנות, המוטו הזה מלווה אותי כבר משנת 2000, אז קראתי את הספר, ועם כל קדמה טכנולוגית וטרנד שמפציעים – הוא מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש, כי גם בעידן של בינה מלאכותית אין ולא יהיה תחליף לפן האנושי".

לימור אפיק, מנהלת הסניף הישראלי של ServiceNow. צילום: אלון ישראל

לימור אפיק, מנהלת הסניף הישראלי של ServiceNow. צילום: אלון ישראל

לימור אפיק, מנכ"לית הסניף הישראלי של ServiceNow, ממליצה על הספר אחד ועוד אחד מאת ג'וג'ו מויס. "זה סיפור על ילדה מבית דל, מאוד דל, שבזכות אם שאפתנית, שלא מוותרת, מצליחה לזכות באולימפיאדת המתמטיקה – זכייה שטורפת עבור כל המשפחה את הקלפים ומשנה לה את החיים", מספרת אפיק. "המוטו 'אין דבר העומד ביד הרצון' הוא אמנם נדוש, אבל הוא מניע אותי כל חיי – בחיים האישיים ובוודאי שבחיים המקצועיים. כשפתחתי את הסניף הישראלי של ServiceNow בישראל לפני כשש שנים הייתי העובדת היחידה של החברה בארץ. כיום אנחנו מונים כבר כ-130 עובדים והיד עוד נטויה".

שרון ישראל, מנכ"לית משותפת של Xtra Mile. צילום: יח"צ

שרון ישראל, מנכ"לית משותפת של Xtra Mile. צילום: יח"צ

שרון ישראל, מנכ"לית משותפת של Xtra Mile, ממליצה על אבא עשיר אבא עני של רוברט קיוסאקי. "הספר הזה היה אחד הטריגרים, וחיזק לגמרי, את ההחלטה שלי לצאת לחיים עצמאיים", אומרת ישראל. "קראתי והפנמתי את הרעיון שכבעלת עסק עצמאי, אעשה בעיקר את מה שאני אוהבת באמת ואעמוד בלוחות זמנים שאני אקבע, לצד קידום הערכים שחשובים לי, כמו איזון בין החיים הפרטיים לחיי העבודה. ואחרי כל זה, על הדרך, הנחתי שאוכל גם להשתכר טוב יותר. בכל יום מחדש אני עושה את הבחירות שלי ומרגישה שכל מה שייחלתי לו התגשם, והרבה מעבר".

ורד ליברמן, מנהלת הסניף הישראלי של Veeam. צילום: ניב קנטור

ורד ליברמן, מנהלת הסניף הישראלי של Veeam. צילום: ניב קנטור

הספר האהוב על ורד ליברמן, מנכ"לית הסניף הישראלי של Veeam, הוא ימי שלישי עם מורי של מיץ' אלבום. "הספר עוסק בתמצית החיים ומביא את סיפורם של שני אנשים – מורה ותלמיד לשעבר – שנפגשים בימי שלישי", היא אומרת. "השאלות שהספר מעלה הן אמנם פשוטות, אבל גרמו לי לעצור ולחשוב: האם אנחנו חיים עם מי שאנחנו אוהבים? האם אנחנו מעניקים מעצמנו לקהילה? האם אנחנו חיים בשלום עם עצמנו? השאלות הפשוטות האלה גרמו לי להתחיל ולהתנדב בעמותת עלם ולעבוד עם נוער בסיכון. התחלתי לקבל את הדברים בצורה שלמה יותר ואוהבת יותר וליהנות מהדברים הקטנים. אלבום, הסופר, הוא בכלל עיתונאי ובעל טור שעוסק בספורט, וככזה – הכתיבה שלו קלילה, ומעוררת שאלות ומחשבות ממש מתחילת הספר".

לסיום, כמה פרטי טריוויה והמלצה בצדם: הספרים הראשונים נכתבו על קלף, הכריכה הייתה עשויה מעץ ולעתים קרובות צופתה בעור, והדפים הודקו זה לזה עם רצועות או סרטים. הספריות הציבוריות נולדו בימי הביניים ולעתים קרובות נהגו לחבר בהן את הספרים למדף באמצעות שלשלאות, למניעת גניבות. כיום, הספריות הללו ריקות רוב הזמן וכבר אינן מהוות מרכז תרבותי ומקום מפגש כפי שהיו בשנות ה-70 וה-80 – וחבל. ספר טוב יכול ללכת אתנו כל החיים. אז לכבוד יום אוהבי הספרים הבינלאומי, קחו ספר טוב והתרווחו בכורסה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים