"כיום אנשים רוצים לא רק לשלוט בדברים – אלא לדעת מה זה נותן להם"

"איש IT לא צריך לרוץ בין החדרים כדי לבדוק מה קורה - הוא צריך לקבל את המידע אליו ואפילו לתפעל דברים מרחוק", כך אמרה קרן ליפשיץ, מנהלת חטיבת פתרונות ובקרה בקרמר

קרן ליפשיץ, מנהלת חטיבת פתרונות ובקרה בקרמר. צילום: ניב קנטור

"מערכות שליטה ובקרה, במבט של 10 שנים אחורה, שלטו בהכל אבל רק ברמה של הדלקה/כיבוי, באופן בסיסי ועם התקנות בסיסיות. אבל כיום אנשים רוצים לא רק לשלוט בדברים אלא גם לדעת מה זה נותן להם. אנו מספקים מערכות כיום שמעניקות תובנות, מעניקות מידע, ומידע שווה כסף והוא גם מאפשר לבקר ולשלוט בפעילויות השונות שאנשים עושים במרחבים השונים של הארגון ולא רק בחדרים מסוימים", כך אמרה קרן ליפשיץ, מנהלת חטיבת פתרונות ובקרה בקרמר, בכנס Multimedia AVTLV 4 שנערך השבוע.

ליפשיץ הציגה בפני מאות מקצועני בתחום ה-AV את הפתרון המתקדם של החברה, Kramar Control, פתרון שליטה, בקרה וניהול והיא עשתה מעל במת הכנס שנערך באולם האירועים LAGO בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף עם מגזין המולטימדיה המקוון AV Master.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"אנחנו רוצים להביא למקסימום את התפוקה של האנשים ולעשות זאת על ידי קביעות מראש ולא מהרגע להרגע. אנחנו רוצים לשלוט במשאבים, לדעת היכן הם, מתי הם זמינים ואיפה בדיוק לנצל אותם".

"מבחינתנו זה גם אומר לדעת במדויק מהם המקומות האפשריים לקיום למפגש, גם בחברות בהן משתמשים בשטחי מרחב עבודה משותף, ומצד שני לדעת לספק את הצרכים הנכונים המדויקים בהתאמה מושלמת לנושא ולדרישות של כל פגישה ופגישה", היא אמרה.

עוד היבט חשוב אליו התייחסה ליפשיץ הוא החיבור שהולך ומתהווה ומתחזק ברוב הארגונים בין ה-AV ל-IT, כשאנשי ה-IT מצפים שהתחום הזה יתנהל עבורם כמו כל היבט אחר בתחום אחריותם.

"איש IT לא צריך לרוץ בין החדרים כדי לבדוק מה קורה. הוא צריך לקבל את המידע אליו ואפילו לתפעל דברים מרחוק. אנחנו נמצאים במעבר מהפעלה ידנית לאוטומטית. אנחנו רוצים כמה שיותר מתקלות. אנחנו רוצים שיהיה חיישן בחדר שיעזור לכך שהוא יהיה מוכן כמה דקות לפני תחילת הישיבה, שהכל מופעל באופן אוטומטי בהתאם לתרחישים. שאנשים יגעו כמה שפחות בדברים. מינימום מגע זה מינימום תקלות., וזה אחד הדברים שהובילו לכך שגם בתחום הזה יש כניסה של IoT", היא הסבירה.

דותן שובל, מייסד AV Master. צילום: ניב קנטור

דותן שובל, מייסד AV Master. צילום: ניב קנטור

לפי דותן שובל, המייסד של AV Master, שכאמור הייתה שותפה להפקת הכנס, תעשיית ה-AV היא למעשה סוג של ראיית עולם שהיא נקודת המוצא ממנה גוזרים את הפתרונות שמותאמים לצרכים של הדיגיטליים המודרניים.

"כל מסך שנתלה, כל מקרן שנתלה, כל פרויקט שמגיע לסיומו וכל קיר וידיאו שמציג מידע משנים את העולם שלנו. אנחנו רואים את זה כבר מזה כמה שנים לפחות. אנחנו רואים כיצד חללים מסוימים נראים היום אחרת לחלוטין ומביאים איתם תועלות חדשות. אנחנו דואגים לתקשורת פנים וחוץ ארגונית, וזה לא רק מה יקרה בחדרי הישיבות. זה עולם בו כולם כבר יודעים שאנחנו מביאים את הבית לעסק ולא הפוך, שההרגלים של האנשים הפרטיים הופכים להיות מאוד דומיננטיים בעסקים", הוא אמר.

לדבריו רואים את השינויים לכל האורך של התעשייה, מבחינת התייחסות של התעשייה ללקוחות שלה וגם מבחינת ההתייחסות של הארגונים לצרכים של ה-AV. "בחלק מהתחומים כבר רואים יצרניות שרוצות להגיע ישירות אל לב הלקוח כדי שיכיר את הכלים מקרוב ובאופן מדויק, וכולנו נפגשים כאן כדי ללמוד וגם כדי, כן, לעשות עסקים, זו המציאות שלנו", הוא הסביר.

ומה עם החשיבות של המולטימדיה לתעשייה? "יש בהחלט שינוי בסדרי עדיפויות. אם פעם המולטימדיה הייתה נדחקת לסוף סדר היום, זה השתנה. זה כבר נכנס בתהליכים הראשוניים כי כולנו מבינים שזה העולם בו אנחנו חיים. זה דומה קצת לעולם ה-ERP וה-BI שכיום כבר נכנסים לעסק בשלבים הראשוניים, כבר בתשתיות, ומי שיודע לנצל זאת היטב זוכה לקבל הרבה מאוד ערך", אמר שובל.

רועי ליברמן, צוות פתרונות ה-IT של רד-האט. צילום: ניב קנטור

רועי ליברמן, צוות פתרונות ה-IT של רד-האט. צילום: ניב קנטור

רועי ליברמן, מצוות פתרונות ה-IT של רד-האט (Red Hat) הציג את ההתייחסות של החברה לחשיבות של תקנון בחדרי ישיבות בכל אתרי החברה ברחבי העולם.

"ה-AV תפס תאוצה בצוות שלנו לגבי המשרד כי חדר הישיבות הוא כלי שהפך לחשוב מאוד בעבודה השוטפת, ואם חדר ישיבות לא יעבוד כמו צריך זה יכול להוביל לאסקלציה ולבעיות. כיום עם החיבור ל-IP זו כבר כניסה מלאה של ה-AV לתחום ה-IT, אבל מכיוון שאנחנו לא מומחי AV – זה היה אתגר אמיתי", הוא סיפר.

אחד ההיבטים באתגר הזה היה חוסר עקביות ותקנון. "נתקלנו בבעיה שבמשרדים שונים מצאו פתרונות שונים ולא תמיד היה נוח להשתמש בהם, ולכן אחד הדברים שהיה חשוב לנו זה להשיג עקביות, כך שלא משנה לאן מגיעים ניתן יהיה להשתמש בחדרי הישיבות במלואם, וקלות שימוש היא בהחלט אחד הדברים הכי חשובים, אחד הדגשים ששמנו לנו לצורך מציאת פתרון", הוא תיאר את הדרך.

הפתרון לפי ליברמן היה להגדיר מסמך אחד שמתייחס לכל ההיבטים של החדר, עם יותר אוטומציה. "כיום חדרי הישיבות שלנו ברחבי הארגון זהים אחד לשני ויש מסמך שמפרט בדיוק מה שצריך, כך שכל חברת AV יכולה לדעת מיד מה צריכים. כמו כן אנחנו עובדים בפתיחות מלאה מול מנהלי מוצרים בספקיות השותפות שלנו, ואנחנו גם מספקים רשימת אינטגרטורים מומחים שיודעים את העבודה היטב, כי זה היבט לא פחות חשוב", הוא סיפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים