הגיע הזמן להסתכל בקנקן – כי לאף אחד לא אכפת מה יש בו

לא משנה אם ברגע נתון אנחנו יושבים בכיסא הלקוח או דווקא בזה של הצד שצריך לשרת אותו - אנו כבר מבינים שנראות דיגיטלית היא חלק מהסיפור - ועוד החלק המשמעותי שלו ● Canva כאן כדי להעלות אתכם שלב

Canva

גם אם אתם לא ממש חיים ביומיום את הערוצים הדיגיטליים, אני בטוח שאתם מבינים שכבר אי אפשר ממש להתעלם מכל הערוצים שנוחתים עלינו מכל הכיוונים. זה לא משנה אם ברגע נתון אנחנו יושבים בכסא הלקוח או דווקא בכסא של הצד השני, זה שצריך לשרת אותו, אנחנו כבר מבינים שנראות דיגיטלית היא חלק מהסיפור, ועוד החלק המשמעותי שלו.

ומהי נראות דיגיטלית? במקרים רבים היא גם הנראות הגרפית, וזה חשוב במיוחד אם הקישור המיידי הוא לתחום השיווק והמכירות. כן, כן, לא משנה איך נראה הקנקן אלא מה שיש בתוכו. מצטער לומר זאת, אבל אם זה מה שאתם עדיין חושבים אז אתם בבעיה גדולה. הדור הנוכחי של המשתמשים הוא דור של בום, שנייה והלאה. הדף בפייסבוק (Facebook) לא מושך ולא מעביר את המסר הנכון? דף הנחיתה לא ממש יפה? הכותרת של הבלוג מזכירה את ימי תחילת האינטרנט? חצי דקה אחר כך כנראה הלקוח הפוטנציאלי כבר לא בסביבה שלכם.

טוב, אולי קצת הגזמתי, אבל לנראות הגרפית החיצונית יש חשיבות רבה, כי אם היא תופסת, המבקר בדף שלכם גם יתחיל להביט מסביב לראות מה יש לכם להציע, ולכן צריך להשקיע מאמצים גם בתכנון מתאים של כותרות – ולא חסרות סביבות לכותרות, רק השאלה איך?

להוביל את הקוראים לפעולה

אם אתם שייכים לארגון בינוני עד גדול כנראה שיש מישהו שכבר אחראי לכל הדברים הללו, אבל בארגונים קטנים רבים ועסקי SOHO ועצמאיים אחרים במיוחד, אין בדיוק את המישהו האחד שאפשר לזרוק עליו את העבודה הזו ולהמשיך הלאה. צריכים לפעמים לקחת אחריות אישית.

ואז אפשר להשתמש באפליקציה בשם Canva שהמטרה שלה היא לאפשר לכל אחד מהיישוב כמעט להכין תצוגות גרפיות נאות שמתאימות למגוון רחב של תרחישי שימוש, החל מפוסטר שאפשר לדוגמה לתלות בחלון של חנות למכירת צעיפים לשעת חורף מאוחרת, דרך מעטפת לתקליטור ועד לשימושיים הרבה יותר מודרניים והרבה יותר עסקיים שמקיפים נוכחות בדפי אינסטגרם (Instagram), פייסבוק או פינטרסט (Pinterset), ושאר רשתות שיתוף חברתיות כאלה או אחרות.

האפליקציה מציעה למעלה מ-60 אלף תבניות שמסודרות לפי מגוון גדול מאוד של נושאים. כך למשל, תוכלו לבחור כותרת נאה מוכנה מראש עבור דף הפייסבוק העסקי שלכם בו אתם פונים לדוגמה לקהל לקוחות בחוץ לארץ. במקום אחר ניתן לבחור כותרת לדף הטוויטר (Twitter) האישי/עסקי, ואף לבחור תמונה שתלווה את הציוץ התורן שלכם, כשכמובן המטרה שלו להוביל את הקוראים לפעולה שבסופו של דבר תתרום משהו לעסק שלכם.

אבל הבחירה הזו היא רק הקצה העליון של הקרחון. מה שמסתתר מתחת לקו המים, וכדאי להגיע אליו אפילו מהר, הוא הכלים שמאפשרים בעצם לשנות כל דבר וכל פרט בעיצוב שבוחרים. למעשה, אחרי שבוחרים איזשהו עיצוב או תבנית, הדבר הראשון שרואים חוץ מתמונה מוגדלת שלהם, הוא את המשפט Tap something to start editing, וזה בדיוק מה שמומלץ לעשות.

דימיון טוב ולא יותר

עבור כל תבנית אפשר להחליף את הרקע, להוסיף או להוריד אלמנטים גרפיים שונים, כשבדרך אפשר לקבוע עד כמה הם יהיו שקופים ועד כמה הם יהיו צבעוניים, ובאיזה צבע כותבים ובאיזה גופן בוחרים. לעיתים השימוש בשפה עברית אולי מגביל במקצת את האפשרויות, במיוחד בכל מה שקשור לבחירת גופנים, אבל יש רק דבר אחד שיכול להגביל את היצירה: המסגרת של התבנית – כי בכל זאת צריך להתאים אותה לשימוש במקום כזה או אחר במרחב הדיגיטלי שלנו, וכמובן הדמיון.

כשלוחצים על האלמנטים ביצירה יש מסגרת שמאפשרת בקלות עם האצבעות להגדיל או להקטין את את האלמנט, לסובב אותו, ו/או להציבו במקום אחר. במקביל מופיעות מתחת האפשרויות המתאימות, כמו ריווח, יישור, צבע וגודל במקרה של משהו שמוגדר כטקסט, בחירת צבעים רמת שקיפות במקרה של גופים גרפיים כמו עיגולים ושאר צורות, בחירת מסננים בעת צבעים ותמונות בגלריה בעת בחירת תמונה ראשית וכדומה.

כל היצירות שלכם יישמרו במקום אחד כדי שתוכלו לחזור אליהן בכל עת שתרצו, והדף הזה גם נגיש מהמסך הראשי, וכמובן כמו במקרים אחרים, ניתן לשתף עם הכל העולם, או לפחות עם החברים. ומה שיפה כאן הוא שאפשר לבצע את העיצובים הללו מכל מקום, בתנועה, ולא ממש צריך מחשב שולחני ורב עוצמה. רק דמיון טוב בעיקרון.

להורדה עבור מכשירי iOS לחצו כאן.

להורדה עבור מכשירי אנדרואיד לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים