Opera Max: כבר לא אופרה בגרוש

האפליקציה מבית היוצר של הדפדפן המפורסם, רוצה לנסות להציע לנו את אפשרות הכיווץ, וכמובן היא מציעה לעשות זאת בצורה מאובטחת ובטוחה

Opera Max

אחד הדברים הידועים ביותר שליוו את הדפדפן אופרה (Opera), כמעט מאז צאתו לאקרנים באשר הם, היה האפשרות לחסוך נתונים.

בקצה התחתון של המסגרת של הדפדפן, שעד היום לא ממש ברור לכותב שורות אלו מדוע לא זכה לפופולריות רבה יותר, היה מעין מד נפח קטן שלחיצה עליו אפשרה לכווץ את תעבורת הנתונים לאתר.

כיווץ הנתונים הזה בעצם איפשר לגלוש מהר יותר באינטרנט, וזה התחיל בתקופה בה לא בדיוק הסתכלנו על השעון מתי הקובץ גמר לרדת, אלא פשוט הלכנו להכין ארוחת צהריים, וזה גם כשליתר ביטחון השתמשו בתוכנות שמאיצות הורדות.

איך זה עבד? כיווץ הנתונים בעצם הוריד את האיכות של התמונות באתר. ניתן יהיה לבחור את רמת הכיווץ, וככל שהרמה הייתה גבוהה, כך התמונות בפועל היו קטנות יותר, ירדו מהר יותר, אבל גם היו הרבה פחות איכותיות. עם זאת, הטקסטים ירדו ממש מהר, והמשתמש היה יכול לבחור בכל רגע נתון האם להשתמש באפשרות הזו, ואם כן, עד כמה.

מהיר ועצבני

שנים אחר כך, כשמה שחשוב כיום זה אפליקציות ולא דפדפנים, ומה שחשוב באמת זה כמה עולה להעביר נתונים ולא באיזו מהירות הם מגיעים למכשירים שלנו – כי המהירות היום פשוט ברוב המקרים מספיק מהירה אם נודה באמת – Opera Max – האפליקציה מאותו בית יוצר, רוצה שוב לנסות להציע לנו את אפשרות הכיווץ, וכמובן היא מציעה לעשות זאת בצורה מאובטחת ובטוחה.

ויותר מכך, האפליקציה מתייחסת באופן מיוחד לפייסבוק (Facebook) – שאצל הרבה מאוד אנשים הפכה לאפליקציה שגורמת לתזרים הנתונים הגדול ביותר, והרבה יותר מזה של אפליקציות אחרות, בגלל השילוב של כל כך הרבה סרטוני וידיאו עם כל כך הרבה תמונות ועם כל כך הרבה הודעות מערכת, וכמובן גם בגלל היישום המובנה של שיחות מיידיות.

Opera Max מחילה את כלי הכיווץ שלה על תזרים הנתונים המסוים הזה וזאת במטרה לחסוך כמה שיותר בנתונים שעוברים, כשהחיבור מתבצע דרך האפליקציה או באמצעות קיצור דרך מיוחד שהיא יוצרת לפייסבוק. מעבר הנתונים הזה, כמו באפשרויות אחרות שמציעה האפליקציה, מבוצע דרך שרת ה-VPN שלה שבו למעשה מבוצע הכיווץ הנרחב ביותר, וכך למעשה היא מספקת שכבת הגנה נוספת.

אבל האפליקציה לא מסתפקת רק באפשרות הגלובלית לכווץ נתונים כדי לגלוש יותר מהר ו/או לחסוך בנפח המעבר של הנתונים. אפשר לרדת גם לרמת המיקרו הראשונית בה קובעים אם Opera Max תהיה פעילה בעת חיבור Wi-Fi ו/או חיבור נתונים סלולרי.

ברמה השנייה מתחת לזה כבר מגיעים לשליטה דקדקנית באפליקציות עצמן – האם לספק חסם עליון לכמות הנתונים שכל אפליקציה יכולה לצרוך או לשלוח? מהי רמת הכיווץ שרוצים לבחור לאפליקציה? ושאלות דומות אחרות.

וכמו כל אפליקציה שקשורה לנתונים ומכבדת את עצמה, גם Opera Max מספקת הרבה מאוד נתוני שימוש, ולא – על הנתונים הללו היא לא גובה מכם כסף – למרות שיש לא מעט פרסומות, אבל כאלה שמשתלבות יפה עם הנוף והעיצוב הכללי של האפליקציה.

מה יפעל עבור כל אפליקציה ומה לא?

אפשר לראות כמה נתונים "חסכתם" היום, השבוע או החודש. אפשר גם לראות קו שימוש יומי שמציג את האפליקציות לאורך ציר הזמן עם החסכונות שלהן.

ויש עוד היבט אחד לאפליקציה והוא הגנת פרטיות. Opera Max עוקבת אחרי דליפות אפשריות ומונעת אותן, בודקת אם יש עוקבי פרסומות בלתי מורשים וכן, כמובן, חוסמת אותם, ובסופו של דבר גם מעניקה פירוט מסודר ועקבי שגם כולל אפשרות לקבוע במדויק מה יפעל עבור כל אפליקציה ומה לא.

אבל יש כמה שאלות כמובן שצריך לשאול, והראשונה היא מה איכות התמונות אחרי הכיווץ? ובכן, בדרך כלל, כנראה שלא ממש יציק לכם ההבדל. האיכות אמנם נפגעת, אבל בכיווץ ממוצע זה לא ממש מובחן אלא אם ממש מחפשים. לפחות בדרך כלל, כי יש מקרים שזה קצת יותר בולט.

והשאלה השנייה היא החשובה באמת: מתי בכלל צריך את האפליקציה הזו? כשמשלמים כסף על הגלישה, פשוט מאוד. אם אתם במקום בו אתם צריכים לשלם על הגלישה שלכם באמצעות Wi-Fi, אז כדאי שתקצרו כמה שיותר את זמן החיבור שלכם כדי לחסוך בעלויות.

ואם התוכנית שלכם לגבי העברת נתונים באמצעות הסלולר גובה מכם סכום מסוים אחרי שאתם עוברים נפח מסוים של העברת מידע, ולא רק גורמת להאטה – גם אז כל חיסכון אפשרי בהעברת נתונים הוא יותר מחיובי.

אז מה זה אומר בשורה התחתונה? שזו אפליקציה שאינה צריכה לעבוד בדרך קבע, אלא רק מתי שזקוקים לה באמת. פשוט מאוד.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים