גרטנר: שוק המערכות המשולבות – התחום הצומח הכי מהר

HPE ו-EMC מובילות את התחום ● נוטניקס ו-SimpliVity - בין החברות הגדלות ● השוק הגלובלי למערכות משולבות צפוי לעמוד השנה על כשני מיליארד דולר

צפוי להמשיך ולגדול. שוק המערכות המשולבות

שוק המערכות המשולבות הוא התחום הצומח הכי מהר בין כל פלחי ה-IT, כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, תחום התשתיות המשולבות באופן עמוק, HCI (ר"ת HyperConverged Infrastructure), הוא האזור הפעיל ביותר והוא זה הגדל במהירות הגדולה ביותר בדטה סנטר.

"תחום ה-HCI משבש את כל עולם המערכות המשולבות, עם שחקנים רבים הנכנסים אליו, לרבות סטארט-אפים שהבשילו", נכתב. על פי גרטנר, היקפו הכספי של השוק למערכות משולבות יעמוד השנה על כשני מיליארד דולר, וצפוי להמשיך ולגדול.

חוקרי גרטנר מעריכים כי עד שנת 2019, כ-30% ממערכות האחסון שייבנו במרכזי הנתונים בארגונים, יהיו בתצורת אחסון מוגדר-תוכנה, SDS – או בארכיטקטורה של מערכות משולבות באופן עמוק, HCI.

מדובר בגידול משמעותי, לעומת הנתון של 5% כיום. עוד מעריכים החוקרים כי עד סוף העשור כחמישית מהאפליקציות הקריטיות בארגונים יעברו לפעול על גבי תשתיות HCI.

יכולת שילוב לעננים בנקודה אחת

ברביע הקסם של חברת המחקר, של ה"מובילות" – כל החברות, למעט סיסקו (Cisco) – חוו גידול. את הגידול הרב ביותר חוותה HPE, שמובילה את השוק בהיבט יכולת המימוש. "יש ל-HPE את ההיצע הנרחב ביותר לתחום", נכתב. "ובניגוד לספקיות אחרות, היא מעניקה יכולת שילוב לעננים בנקודה אחת". מנגד, נכתב, "החברה מתמודדת עם אתגרים טכנולוגיים ושיווקיים על מנת לגשר על היצע מורכב".

צמודה לה EMC, עם פלטפורמת VCE, המובילה בהיבט שלמות החזון. על EMC נכתב כי הפלטפורמה שלה היא קומפקטית, אבל מוכללת מספיק כדי לענות לצורכי ביצועים משתנים. האתגר, ציינו, יהיה בשל רכישתה על ידי דל (Dell) וביכולתה לפעול לאחר מכן.

כבר לא שחקניות נישה

אחריהן נמצאות נוטניקס (Nutanix) ו-SimpliVity. זו האחרונה התקדמה ועברה מהריבוע הימני התחתון – לזה העליון. על נוטניקס נכתב כי "המוצר שלה עבר פיתוח אגרסיבי, היא תומכת בהיפר-ווייזורים רבים". בצד האזהרות כתבו החוקרים כי "היא תתקשה להמשיך בשיטת התמחור הנוכחית שלה בהשוואה למתחרותיה בתחום".

על SimpliVity נכתב כי "יש לחברה נוכחות חזקה בשוק ארגוני הביניים והיא חווה גידול בהטמעות המערכות שלה בקרב הארגונים הגדולים". מנגד, נכתב, "מדובר בחברה פרטית התלויה בגיוס כספים ממשקיעים". עוד נמצאות ברביע הימני העליון, של הספקיות המובילות – אורקל (Oracle), נט-אפ (NetApp) וסיסקו.

ברביע השמאלי העליון, של חברות "מאתגרות", מדורגת בראש פוג'יטסו (Fujitsu), שחוותה את הגידול הרב ביותר באותו רביע. לנובו (Lenovo) והיטאצ'י (Hitachi) התקדמו אף הן ועברו לרביע זה מרביע "שחקניות הנישה". עוד נמצאת ברביע זה Teradata.

ברביע "בעלות החזון" נמצאות דל, Pivot3 ו-SGI. חברת המחקר בחנה לחוד את פתרונות דל ו-EMC, למרות המיזוג ביניהן, וכן את פתרון SGI לחוד, אף שזו נרכשה השנה על ידי HPE.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים