סאטיה נאדלה: "אני אוהב את Pokémon Go"

מנכ"ל מיקרוסופט מתלהב, כמו רבים מאיתנו, מהשיגעון החדש, אבל יש לו הרבה רעיונות גדולים יותר בעבור טכנולוגיית המציאות הרבודה, בינה מלאכותית בכלל וצ'אטבוטים בפרט ● נדאלה רואה את העתיד

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

התמכרתם כבר ל-Pokémon Go? נכון ל-11 ביולי, האפליקציה כבר הותקנה על יותר מ-7.5 מיליון אנשים בכל הפלטפורמות הניידות מאז השקתה, אם כי נדמה שחצי עולם כבר נמצא חזק בתוך הטירוף החדש.

גם לבכירי עמק הסיליקון יש מה לומר בעניין, כמובן. בעקבות הצלחתו שוברת השיאים של משחק המציאות הרבודה, התוודה מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) סאטיה נאדלה – בראיון שעסק בחשיבה קדימה של הענקית בהובלתו – שהוא חושב שזה "פנטסטי" שאפליקציות כמוה נבנות. באופן לא כל כך מפתיע, נדאלה סבור עם זאת שהיכולות הטכניות החדשות של תחום המציאות הרבודה יתורגמו גם לאינטרסים יותר מגוונים, במיוחד עם קסדת ה-HoloLens של החברה שלו.

אלא שלהבדיל מהפיתוחים הטכנולוגיים המאוד רציניים של מיקרוסופט, ההצלחה של Pokémon Go נובעת בעיקר מהפשטות שלו, ומכך שכל מי שיש לו מכשיר אנדרואיד או iOS (באזורים שבהם המשחק זמין כרגע) יכול להוריד אותו ולהיכנס לעניינים מיד. בינתיים, ג'ון האנקה, מנכ"ל Niantic, החברה המפתחת של Pokémon Go, זקף חלק מההצלחה של האפליקציה לעובדה שאנשים יכולים לשחק בה בזמן פעילות גופנית וגם לכך ששחקנים יכולים "לצאת ולחוות חוויות חדשות".

מכשירים טייסים עם ה-HoloLens

ה-HoloLens, לעומת זאת, היא עניין אחר לגמרי. משתמשיה צפויים להישאר בסביבה מוגדרת. מנכ"ל מיקרוסופט אמר עם זאת ש"צריך לחשוב עכשיו איך המשחק יראה על ה-HoloLens. אינך מנסה להשתמש בטלפון כשאתה יכול פשוט להשתמש בעיניים שלך כדי להסתכל ולזכות בחוויית המציאות הרבודה". נדאלה צודק כמובן. החוויה שמיקרוסופט עובדת עליה בעבורנו פנטסטית, אבל בכל זאת, מדובר בחוויה יקרה שבה השחקן ירגיש כנראה מוגבל באופן כלשהו בשל השימוש בקסדה.

בעוד שמשחקי מציאות רבודה יהפכו בוודאי ליותר ויותר מתוחכמים ממה שאנחנו מקבלים ב-Pokémon Go המדליק, נאדלה מחפש תרחישים אחרים שיהפכו את הטכנולוגיה לחיונית ומדבר עליה בהקשר של חינוך, ייצור, הדרכה, אדריכלות – תחומים שבהם מיקרוסופט כבר הוכיחה עד כמה ה-HoloLens יכולה להיות שימושית.

רק לאחרונה שמענו על כך ש-Japan Airlines תכשיר את טייסיה באמצעות ה-HoloLens, ובתחום שכזה, לדוגמה, רואה נאדלה טרנספורמציות ענקיות הקשורות למציאות הרבודה.

למרות ההצלחה, ואולי בגללה, רמז כבר האנקה כי אפשר ש-Pokémon Go יגיע בקרוב גם למכשירים אחרים, כמו ה-HoloLens של מיקרוסופט שנמצאות במקום מכובד בראש רשימת המועמדים של Niantic.

הבוטים יהיו לממשק החדש

מציאות רבודה אינה התחום היחיד שבפיתוחו מתמקדים הענקית מרדמונד והאיש העומד בראשה. השבוע (ב') נאם נדאלה על בימת ועידת השותפים העולמית (Worldwide Partner Conference) במפגש המפתחים השנתי של הענקית שהתקיים בטורונטו.

בנאומו אמר המנכ"ל כי צ'טבוטים יחוללו "מהפכה יסודית באופן שבו מחשוב נחווה על ידי כולם". נאדלה הסביר כי לעת עתה הבוטים יעצימו אפליקציות, אבל עם הזמן, השפה האנושית תילמד על ידי כל המחשבים ותהיה ל"ממשק החדש".

"זה עניין של לקחת את כוחה של השפה האנושית וליישם אותו באופן יותר נרחב בכל המחשוב שלנו. זה אומר שאנחנו צריכים להחדיר אותו לתוך מחשבים ושבינה ממוחשבת תלמד עלינו ועל ההקשרים שלנו", אמר נאדלה והוסיף כי ההשפעה של הצ'טבוטים יכולה להיות עמוקה כהשפעתם של האינטרנט, של טלפוני מסך המגע או של המעבר לטלפונים ניידים.

במהלך האביב האחרון, הודיעה מיקרוסופט על כוונתה לשלב את העוזרת האישית Cortana או צ'טבוטים לתוך הדואר האלקטרוני של Office 365, לסקייפ (Skype), וליישומים אחרים.

למרות כמה תקריות עם צ'טבוט גזען אחד, ההיסטוריה של הענקית מרדמונד עם הבינה המלאכותית ושפע המשאבים והפלטפורמות הפופולריות יטביעו חותם, וסביר להניח כי הצ'אטבוטים אכן ימלאו תפקיד מרכזי באסטרטגיה של מיקרוסופט בתחרות נגד חברות אהובות כמו פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) ואמזון (Amazon), שלכל אחד מהן יש כבר פלטפורמת בוט משלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים