מנכ"ל נטפליקס נותן OK לשיתוף סיסמאות

אם תכננתם להירשם לשירותי החברה שמגיעים כעת לארץ, ייתכן שאתם יכולים לחשוב על כך שוב ● זאת לאחר שהמנכ"ל, ריד הייסטינגס, התבטא באופן מפתיע בנוגע לתופעת שיתוף החשבונות בין משתמשים רשומים לכאלו שלא, כשאמר שמבחינת החברה מדובר בתופעה חיובית

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס. צילום: ויקיפדיה

רק לפני פחות משבוע, במהלך תערוכת CES שהתקיימה בלאס וגאס, בישרה לעולם נטפליקס (Netflix), המספקת שירות סרטים וסדרות בסטרימינג, על כך שהיא מתרחבת ותספק את שירותיה ב-130 מדינות נוספות, בכללן בישראל.

החברה תביא אלינו עשרות אלפי סרטים וסדרות בשירות הזרמה שמצריך, לכאורה, הרשמה ותשלום מנוי קבוע בעבור השירות, אבל במהלך התערוכה ובעקבות הודעת החברה על ההתרחבות ציין מנכ"לה, ריד הייסטינגס, כי הנוהג של לקוחות לחלוק את פרטי חשבון הנטפליקס שלהם עם אחרים נחשב בעיניו ל"חיובי".

שיתוף פרטי חשבון נחשב בדרך כלל כתחום אפור בעולם ההזרמה המקוונת. משתמשים אינם בטוחים אם הם מפרים את הכללים או אפילו את החוק אם הם מאפשרים למישהו אחר להתחבר לשירות באמצעות פרטי החשבון שלהם. אבל בעבור מפעילי שירותי הסטרימינג, כך מסתבר, שיתוף חשבון אינו תופעה שבהכרח נתפשת כבעייתית. נשיא HBO, ריצ'רד פלפר, התייחס בעבר לדברים והסביר עמדה זאת בבירור. פלפר טען שבמקום להיות מתוסכל מהתופעה הוא רואה סוג כזה של פעילות כ"כלי שיווק נהדר" שפונה אל הדור הבא של הצופים. בנוסף אמר פלפר כי הרשת שלו יותר בעניין של יצירת "מכורים" לשירותיה, דבר שנעשה על-ידי חשיפת המוצר וההנאות הגלומות בו ליותר אנשים.

חולקים חשבון? לא דבר שלילי

באותה גישה נקט גם הייסטינגס, שהסביר ב-CES שאנשים שעושים שימוש בחשבון נטפליקס אישי של מישהו אחר הופכים לעתים קרובות ללקוחות משלמים מנויים בהמשך הדרך. "אנחנו אוהבים את המצב שבו אנשים חולקים בנטפליקס, בין אם מדובר על שני אנשים על אותה ספה או 10 אנשים על הספה", אמר. "בעינינו זה דבר חיובי, לא דבר שלילי", הפתיע בהצהרה המנכ"ל, שכדי להמחיש את הקונספט של החברה בדוגמה ציין למשל את הדרך שבה הורה יכול לשתף את ההתחברות שלו עם ילדיו, ואז, כאשר הילדים גדלים, לרוב גם הם נרשמים לנטפליקס בעצמם.

בהתחשב בכך שנטפליקס כבר תומכת בחשבונות משפחתיים שבאמצעותם כל בן משפחה יכול לקבל פרופיל משלו, בהחלט מעניין לשמוע שהמנכ"ל עדיין מקבל בברכה את רעיון שיתוף החשבונות במקום שלקוחות ישדרגו את חשבונותיהם למנוי יקר יותר שמאפשר למשתמשים להיכנס לשירות ממספר מכשירים באותו זמן. "כאשר ילדים עוברים לחיים עצמאיים משלהם, הם לרוב רוצים שתהיה להם שליטה על חייהם ויש להם הכנסות, כך שאנו רואים אותם נרשמים לשירותינו בעצמם", אמר הייסטינגס לכתבים שהאזינו לדבריו ב-CES. "התופעה באמת לא מהווה בעיה", סיכם המנכ"ל את דבריו.

הייסטינגס לא התייחס ישירות להרגשתו בנוגע למצב שבו חברים שאינם בני משפחה משתפים את פרטי החשבון שלהם אלו עם אלו, אולם די ברור שהעמדה הידידותית-לצרכן של החברה ממוקדת יותר באיך למכר אנשים לתכניה בתקווה שהם יהפכו מאוחר יותר ללקוחות משלמים – בדיוק כמו הלך המחשבה שהציג פלפר.

אפשר להבין מדוע הייסטינגס לא ממש מוצא צורך בנקיטת אמצעים מידיים כנגד שיתוף סיסמאות כיום. אחרי הכל לנטפליקס יש עדיין מרחב-צרכני עצום להתפתח אליו, במיוחד כעת כשהיא נכנסת לשווקים חדשים, כולל לאזורים משמעותיים כמו הודו ורוסיה. כלומר, השירות, אשר מתגאה ב-70 מיליון לקוחות משלמים, יפעל כעת בלמעלה מ-190 מדינות ברחבי העולם ומול הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים חדשים בלאו הכי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים