מאיר ניסנסון פורש: ריק קפלן מונה למנכ"ל יבמ ישראל

16 שנים לאחר שמונה למנכ"ל יבמ ישראל, יפנה ניסנסון את כסאו וישמש כיו"ר החברה בארץ ● קפלן, שהצטרף ליבמ ב-1989, משמש מאז שנת 2000 כסגן נשיא ויועץ משפטי של חטיבת השרות העולמית (IGS) של יבמ ● "אני גאה בהזדמנות להוביל את יבמ ישראל ומתכוון לשלב בין היכולות הגבוהות של יבמ בישראל לערכים המוספים והניסיון הרב הקיימים ביבמ בעולם", מסר קפלן עם מינויו

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל משנת 1996, פורש מתפקידו וישמש מעתה כיו"ר יבמ ישראל. את מקומו כמנכ"ל ימלא ריק קפלן, סגן נשיא ביבמ העולמית.

לקפלן ניסיון עשיר בפעילות העסקית של החברה ובעבודה מול לקוחותיה הבולטים. מאז שנת 2000 הוא מכהן כסגן נשיא ויועץ משפטי של חטיבת השרות העולמית (IGS) של יבמ. בתפקידו האחרון הוביל קפלן את הפעילות העולמית בתחום הנוהגים עסקיים, הרגולציה והאתיקה המקצועית. במקביל, שימש קפלן במשך שנים רבות כמנהל-שותף מטעם יבמ בפעילות החברה מול משרד הביטחון הישראלי.

הוא הצטרף ליבמ כעורך דין ב-1989, בחטיבת התמיכה במיינפריים. לאחר מכן שימש בתפקידי ייעוץ משפטי בחטיבות התפעול והתמיכה בסטארט-אפים ועסקי ה-OEM של החברה, תחילה כעורך דין רגיל ולאחר מכן כיועץ משפטי בכיר. בספטמבר 1993 מונה לתפקיד יועץ לאגף השיווק של יבמ בארה"ב. ב-1995 הפך שוב ליועץ בכיר לאזור אמריקה הצפונית והדרומית, וב-1999 מונה לשותף-יועץ לקבוצת המערכות האישיות בענק הכחול. לפני שהצטרף ליבמ, היה קפלן שותף במשרד עורכי דין בצפון מדינת ניו יורק. הוא בעל תואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת בראון (Brown) ובוגר בית הספר למשפטים של אוניברסיטת קורנל (Cornell).

ניסנסון, מנכ"ל הסניף הישראלי של הענק הכחול זה 16 שנים, החל את דרכו בחברה כמתכנת, זמן קצר לאחר שסיים את לימודיו בטכניון. במרוצת השנים, עד למינויו למנכ"ל החברה, מילא שורת תפקידי ניהול בכירים בארץ ובמטה האירופאי. מיבמ נמסר, כי "בתקופת כהונתו של ניסנסון כמנכ"ל החברה, פעילות יבמ בישראל גדלה והורחבה לתחומים חדשים. יבמ ישראל רכשה את חברת תדיראן מערכות מידע והגדילה מאוד את פעילותה בתחום שרותי ה-IT. מערך המחקר והפיתוח של יבמ בישראל גדל והתפתח לאחד הגדולים בארץ. כיום יש ליבמ שלוש מעבדות בישראל, המעסיקות יותר מ-1,000 עובדים".

ימונה ליו"ר יבמ ישראל. מאיר ניסנסון. צילום: פלי הנמרבמרוצת השנים רכשה החברה גם 11 חברות טכנולוגיה ישראליות, או כאלה שבסיס פעולתן בישראל, ביניהן: XIV, דיליג'נט (Diligent), וורקלייט (Worklight), סטורווייז (Srorwize), ווטשפייר (Watchfire), פיילס-איקס (FilesX) ועוד. במקביל, הוקמה יחידה ייחודית לישראל, GTU (ר"ת Global Technology Unit), שמטרתה קידום שיתוף הפעולה בין חברות ההיי-טק הישראליות לבין יבמ העולמית. הפעילות המשותפת הובילה להצלחות רבות. מספר עובדי החברה בישראל גדל אף הוא משמעותית במהלך ניהולו של ניסנסון, והגיע ליותר מ-2,000 עובדים.

עם מינויו למנכ"ל יבמ ישראל, ציין קפלן, כי הוא "גאה בהזדמנות להוביל את יבמ ישראל ומתכוון לשלב בין היכולות הגבוהות של יבמ בישראל לערכים המוספים והניסיון הרב הקיימים ביבמ בעולם".

מינוי מפתיע
מינוי של קפלן מפתיע בשני היבטים. האחד, הוא הגעתו מהעולם המשפטי-רגולטורי ולא מעולם המכירות. ההיבט השני, הוא שלתפקיד לא מונה איש משדירת הניהול המקומית. בעבר רווחו דיבורים בענף לפיהם מי שיחליף את ניסנסון יהיה יהושע בקולה. אלא שזה העדיף שלא להמתין עד לפרישת ניסנסון וקיבל על עצמו את תפקיד מנכ"ל HP ישראל. עם עזיבתו של בקולה, רווחו הדיבורים, כי מחליפו של ניסנסון יהיה אחד מהשניים: יצחק (במבי) במבג'י – מנהל החטיבה לשירותים טכנולוגיים ביבמ, או גיא הדרי – סמנכ"ל מכירות בחברה.

קפלן הוא היהודי-אמריקני הבכיר ביותר שעבד במטה החברה בארמונק שבארה"ב. גורמים בענף העריכו, כי המינוי ישדרג את מעמד הסניף המקומי ויאפשר לו להיות בקשר ישיר מול מטה החברה. בתפקידו הקודם היה כפוף קפלן למנהל המדווח ישירות לג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. אשתו של קפלן היא ישראלית, ובנותיו חיות בארץ.

ניסנסון נמנה עם חבורה מצומצמת של מנהלים בענף ששימשו בתפקידם שנים רבות, דוגמת אריה סקופ, שהקים את מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, ועמד בראש הסניף 16 שנים. עם מינוי של דני ימין למנכ"ל ענקית התוכנה בארץ, מונה סקופ לנשיא. בשנה בה החל ניסנסון בתפקידו, נכנס לתפקידם גם חיים מזרחי – מנכ"ל מלם-תים, ומשה חורב – מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל. שני מנכ"לים ותיקים נוספים הם מוטי גוטמן – מנכ"ל מטריקס ונתי אברהמי – מנכ"ל קבוצת יעל, שכל אחד מהם עומד בראש החברה יותר מעשור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים