פרסום ראשון: אט"ל העלה לאוויר את השלב השלישי בפרויקט ה-ERP הענק; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

עם סיום השלב הנוכחי, שארך פחות משנתיים, עלו לאוויר המודולים בנושאי הניהול, הייצור, התכנון והיבטים נוספים של ניהול מלאי ● כמו כן, נוספו למערכת כאלף משתמשים ● את העבודה על הקמת השלב השלישי הובילו אנשי ה-IT בפRולוג - מנהלת ה-ERP של אט"ל, שנעזרו באנשי מקצוע מ-יבמ, סאפ וטסקום ● סגן אלוף אלי גליצקי, ראש מנהלת פRולוג: ב-2011 יתחיל הפרויקט הבא, בו יושם דגש על הכנסת ה-ERP למערכות הליבה של האגף, והוצאת מערכות הליבה הישנות שלא הוצאו עד היום

אט"ל (ר"ת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה) העלה לאוויר בימים אלה את השלב השלישי בפרויקט ה-ERP שלו. השלב נמשך מעט פחות משנתיים, והסתיים בימים אלה, עם העלאת המודולים מעולם האחזקה. היקפו הכספי של השלב השלישי בפרויקט לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים. יצוין, כי היקפו של פרויקט ה-ERP כולו נאמד במאות מיליוני שקלים.

את העבודה על הקמת השלב הנוכחי הובילו אנשי ה-IT בפRולוג – מנהלת ה-ERP של אט"ל, המשמשים כקבלן ראשי. לצידם עבדו אנשי חטיבת שירותי הייעוץ העסקי של יבמ (IBM) – יבמ גלובל סרוויסס, סאפ (SAP) ישראל, ואנשי טסקום – לטובת עולם בדיקות התוכנה. אנשי ה-IT של פRולוג הסתייעו במחלקת לשם וממר"ם שביחידת לוט"ם אשר באגף התיקשוב. עם סיום הפרויקט הנוכחי, נוספו למערכת יותר מאלף משתמשים.

בשלב הראשון של הפרויקט, שעלה לאוויר ב-2004, הוכנסו מודולים שטיפלו במרכזים הלוגיסטיים. בשלב השני, בין השנים 2005 ל-2008, הועלו מודולים מעולם הרכש. במסגרת השלב הנוכחי, עלו לאוויר המודולים בנושאי הניהול, הייצור, התכנון והיבטים נוספים של ניהול מלאי. המשתמשים שנוספו למערכת בסיום פרויקט זה, הם אנשי סדנאות אחזקה של צה"ל, המכונים "דרג ב'", סדנאות מרחביות המטפלות בטנקים ובכלי רכב, במערכות נשק ובמערכות הקשר הצה"ליות.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר סגן אלוף אלי גליצקי, ראש מנהלת פRולוג באט"ל, כי "היישום עבור גופי האחזקה המרחביים של גופי החימוש והתקשוב מהווה קפיצת מדרגה ושיפור משמעותי לשם קבלת תמונת מצב רציפה וכוללת בהיערכותו של צה"ל. כמו כן שולבו גופים מחילות האוויר והמודיעין הרלוונטיים".

"הפרויקט בכללו", אמר, הקצין, "נותן מענה לתהליכי האחזקה, שרשרת ההספקה, תמחיר ובקרה, מלאי ואחסנה וכלל היבטי ניהול המשאב האנושי כמשאב בייצור. בפרויקט באו לידי ביטוי יכולות מתקדמות של ה-BI לקבלת תמונת מצב שוטפת של המפקדים, המשתמשים ומנהלי תוכנית האחזקה ביבשה".

סגן אלוף אלי גליצקי הוסיף, כי ייחודו של הפרויקט, מעבר לכמויות הנתונים הרבות שבו, הוא בהיותו עתיר ממשקים. "העלאת עוד שכבות של יישומים דורשת עוד ממשקים למערכות המורשת", אמר, "כיוון שיש מערכות IT שעדיין לא מצויות בתוך מערכת ה-ERP של הסאפ. אנו נפטרים בהדרגה ממערכות אלו". בשנה הקרובה, הסביר, אנשיו יהיו עסוקים בייצוב המערכת, לצד ביצוע השלמות, כגון הכנסת תוספות לשכבת ה-BI.

ב-2011, אמר גליצקי, יתחיל הפרויקט הבא, שמסגרתו טרם סוכמה, אולם בפרויקט זה יושם דגש על הכנסת מערכת ה-ERP למערכות הליבה של האגף, והוצאת כלל מערכות הליבה מבוססות ה-IT הקיימות והישנות, שטרם הוצאו עד היום. לאחר מכן מתוכנן שלב נוסף ואחרון, אמר סא"ל גליצקי, של חיבור מערכות IT לווייניות למערכת, ביניהן מעולמות הבינוי והרפואה הצבאיים.

אמת ארגונית אחת

אט"ל אחראי לניהול המשאבים תומכי הלחימה. ההחלטה להטמיע מערכת ERP ולהחליף את כלל מערכות המורשת באגף, התקבלה ב-2002. המניע שלה היה מערכות IT ישנות, העדר ממשקים ביניהן, מצב של "איי מיחשוב", רצון וצורך במיכון תהליכים ידניים, וקבלת שפה ארגונית אחידה ואמת ארגונית אחת, כמו גם ראייה אינטגרטיבית אודות הקורה בצה"ל בהיבט האגף. החזון הארגוני לפרויקט היה "הקמת מערכת אינטגרטיבית אחת לשיפור היעילות ולהעלאת התפוקות, תוך הצגת תמונת מצב אמינה, זמינה ועכשווית".

הוחלט על ביצוע המהלך הכולל בחמישה פרויקטים שונים. השלב הראשון של המערכת, שכונה "פעימה ראשונה", עלה לאוויר ב-2004. בשלב זה הוכנסו המודולים שטיפלו במרכזים הלוגיסטיים, ביניהם: מלאי, הפצה, ניהול כוח אדם, וניהול הייצור. בתחילה עלתה המערכת בארבעה מרכזים – מרכז ציוד ולחימה, מרכז שירותים רפואיים, מרכז ציוד ומרכז דלק, ולאחר מכן עלתה בתשעה מרכזים נוספים בצה"ל. המשתמשים בשלב זה היו אנשי המחסנים והמרכזים בצבא.

בשלב השני של הפרויקט הועלו מודולים בנושאי רכש וניהולו, ניהול תקציב, בקרה תקציבית, תכנון תקציב ורכש, מודול BI של סאפ, הטמעת מערכת לזימון תורים צה"לית עבור חיל הרפואה. כמו כן הוטמעו כלים להצגתו של המידע עבור מנהלי רכש באט"ל, למנהלי בסיסים ולקצינים בכירים מדרגת סגן אלוף ומעלה. בשלב זה הושם דגש על יצירת ממשקים מול מערכות ה-IT במשרד הביטחון בכלל, ועל מערכת מודל, ה-IT של מינהל הרכש במשרד. אז נוספו למערכת משתמשים מזרוע היבשה ואגף התיקשוב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ORA

    ככה זה, סאל שלא עשה כלום קוטף פירות שלא שייכים לו, תוך זלזול מוחלט בפקודיו ושימוש במניפולציות.

  2. Advocatus Diablo

    כך קורה כשהמערכת שקועה בשלהוב עצמי וטפיחה הדדית על השכם. השקעה מיותרת של עשרות מליוני ש"ח, ללא מתן מענה הולם לצרכי המרכזים הלוגיסטיים, או המטה הכללי, תוך יצירת תסכול עמוק מצד המשתמשים בכל הדרגים והרמות.

אירועים קרובים