ספקיות האינטרנט החלו לחסום אתרי הימורים עקב דרישת המשטרה; באיגוד האינטרנט זועמים

012-סמייל מסרה, כי בכוונתה לעתור לבית המשפט לבחינת ההוראה ● 013-נטוויז'ן ובזק בינלאומי מסרו רק, כי הן מחויבות לפעול על פי החוק ● רימון לוי, יושב ראש איגוד האינטרנט הישראלי: "המשטרה מכריחה את ספקיות האינטרנט להיות השריפים של הרשת"

המשטרה, רשות המסים והפרקליטות החלו להילחם בתופעת ההימורים באינטרנט: אתמול (ג') שלחו מפקדי המחוזות במשטרה לספקיות האינטרנט הפועלות בתחומם צווים המורים להם לאסור את הגישה לאתרי הימורים.

דרישה דומה, מלפני כחודש, לא נענתה על ידי הספקיות בטענה שהיא לא חוקית ומפירה את עקרון ניטרליות הרשת. ואולם אתמול נמצאה ספקית אחת שמילאה את דרישת המשטרה – 012-סמייל. זו חסמה את הגישה לאתרים ובהם ויקטור צ'נדלר (Victor Chandler) ו-888. בצהריים, כמה שעות לאחר הודעתה של 012, הודיעה גם 013-נטוויז'ן, כי החלה בחסימת אתרי ההימורים. לבסוף, הצטרפה בזק בינלאומי והחלה לחסום גם היא. יצוין, כי הפניה הקודמת של המשטרה היתה בקשה בלבד, ואילו הפעם מדובר בצו.

רימון לוי, יושב ראש איגוד האינטרנט הישראלי, התבטא בחריפות נגד ההוראה וטען שהסמכות לתת אותה נתונה בידי בית המשפט – ולא בידי המשטרה. בראיון לאנשים ומחשבים אמר, כי "מה שהמשטרה עושה זה להפעיל 'נוהל שכן' ולהכריח את ספקיות האינטרנט להיות השריפים של הרשת. עד עכשיו, רוב הספקיות לא הסכימו לקיים את דרישת המשטרה בלי צו שיפוטי. הדבר הנכון היה, מבחינת המשטרה, שתציג צו שכזה או שתאכוף את החוק בעצמה. זה התפקיד שלה ולא של ספקיות האינטרנט".

"כמובן שמה שלא חוקי הוא לא חוקי", המשיך. "אני לא תומך בשום מקרה בהפרה של החוק, לא בעולם הפיזי ולא באינטרנט. אבל כמו שהמשטרה לא תדרוש מנהגי מוניות שלא להוביל מישהו לכתובת שמתקיימים בה הימורים, היא לא צריכה לדרוש מספק אינטרנט לחסום את הגישה לאתרי הימורים".

"פגיעה בניטרליות של הרשת"

לוי אמר, כי איגוד האינטרנט פנה למשטרה בדרישה לברר באיזה תוקף זו פנתה לספקים מבלי שביקשה צו של בית המשפט והוסיף ש-"אנחנו עומדים להוציא גילוי דעת בנושא". לדבריו, "אין לנו סמכות לאכוף את דעתנו על הספקים, אבל אנחנו חושבים שהם אמורים לפעול לפי שיקול דעתם בצורה בוגרת. הם מספיק גדולים כדי לטפל בעצמם".

הוא טען, כי "אנחנו לא דואגים לספקים אלא לעקרון של שמירה על אינטרנט פתוח וניתוק ההתערבות של ספקי גישה בתוכן באופן כללי. הם לא צריכים להתערב בתוכן".

מ-012 נמסר בתגובה: "012-סמייל קיבלה הוראה ממפקד מחוז תל אביב, ניצב שחר איילון, להגביל גישה לאתרים המשמשים להימורים. 012-סמייל פעלה בהתאם להוראה זו, ובמקביל – תעתור מחר לבית המשפט לצורך בחינת ההוראה".

מ-013-נטוויז'ן נמסר: "013-נטוויז'ן קיבלה את הצו. החברה פועלת כחוק ותפעל על פי הוראותיו".

מבזק בינלאומי נמסר, כי היא פועלת על פי חוק ו-"תנהג כפי שמתחייב ממנה, גם במקרה זה"

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גילעד

    בושה !! ממש בושה !!! שזוהי דרכה של המדינה להלחם , על ידי פגיעה גם "בלא אשמים".... וכל ספקיות האינטרנט חסרי עמוד שידרה שלא יכולות לעמוד מול המשטרה?? אין שום חוק שיכול לאכוף אותם לחסום את האתרים , ולמרות זאת הו עושות זאת?? מול האזרח התמים הם יכולות להפוך עולמות על מנת שישלם להם את הקנס כאשר הוא מתנתק , אך במקרה הזה? איפה נעלם כל הכח שלהן??? בושה למדינה !

  2. שלמה אליהו

    ספק שרות שמצנזר, יש להתנתק ממנו מיידית - אין חרב טובה מזאת נגד ספקי השרות. הנימוק: הרעה בתנאי השרות ולפיכך אין צורך לשלם קנסות או "דמי ניתוק". היה נסיון לנתק את הדואר האלקטרוני של גווגל ע"י נטוז'ן קול זעקה ברשת וגל ניתוקים העיפו לכל הרוחות את הרעיון המטופש לשלוט בלקוחות דרך תיבת הדואר שלהם... שלמה

  3. blacknasa

    זה לא ממש מסובך לעקוף את החסימה , אבל עדיין זה בושה לאינטרנט החופשי במדינה חופשית, סליחה ברפוקליקת בננות שמנוהלת על ידי המשטרה\צבא

  4. אמנון

    כל הכבוד למשטרה. צריך לחסום גם את אתרי הפורנו !!!

אירועים קרובים