גרטנר: מספר משתמשי האי-מייל הסלולרי העסקי יגיע למיליארד עד סוף 2014

מספר חשבונות האי-מייל הסלולרי העסקי הוערך בתחילת השנה ביותר מ-80 מיליון, כולל ארגונים מכל הגדלים ומשתמשים עסקיים פרטיים ● גרטנר צופה, כי תוך שלוש שנים וחצי יוכפל נתון זה פי 12.5 ● "הצורך בהגברת התפוקה וביעילות בעבודה הוא הגורם העיקרי המניע את האימוץ בשימוש באי-מייל סלולרי, ומדובר בתהליך שרק החל", אמרה מוניקה בסו, סגן נשיא למחקר בגרטנר העולמית

מספר משתמשי האי-מייל הסלולרי צפוי להגיע למיליארד עד סוף 2014 – כך צופה חברת המחקר גרטנר (Gartner) בדו"ח חדש.

בתחילת השנה הוערך מספר חשבונות האי-מייל הסלולרי העסקי ביותר מ-80 מיליון, כולל ארגונים מכל הגדלים ומשתמשים עסקיים פרטיים. גרטנר צופה, כי תוך שלוש שנים וחצי יוכפל נתון זה פי 12.5.

עוד עולה מהמחקר, כי האי-מייל הסלולרי מתחיל להשתלב עם הרשתות החברתיות וכלי השיתוף, ולהשלים אותם. גרטנר צופה, כי עד סוף 2014 יחליפו שירותי הרשתות החברתיות את האי-מייל ככלי העיקרי לתקשורת בינאישית עבור 20% מהמשתמשים העסקיים.

אי-מייל סלולרי מאפשר למשתמש גישה לחשבון האי-מייל האישי שלו מכל מכשיר נייד, באמצעות יישום ייעודי או דפדפן ודרך תוכנה המחוברת לשרת הדואר האלקטרוני. שירותי אי-מייל וכלי שיתוף בענן של חברות שונות כגון מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) וגוגל (Google), כבר כוללים תמיכה סלולרית, אולם נמצאים בשלבי אימוץ ראשוניים בלבד. גרטנר צופה, כי קצב האימוץ יצמח משמעותית במהלך שלוש עד חמש השנים הקרובות. כך, חברת המחקר מעריכה, כי אם ב-2009, רק 3% מחשבונות האי-מייל היו בענן, הרי שעד סוף 2012 צפוי מספר זה לצמוח ב-10%.

לדברי מוניקה בסו, סגן נשיא למחקר בגרטנר העולמית, "הצורך בהגברת התפוקה וביעילות בעבודה הוא הגורם העיקרי המניע את האימוץ בשימוש באי-מייל סלולרי. מדובר בתהליך שרק החל. אף על פי שרוב הארגונים בצפון אמריקה ובאירופה החלו בהקמת תשתיות לתחום, רק 5% מכוח העבודה  בארגון ממוצע עובד בדרך זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים