מנכ"לית יבמ לאנשים ומחשבים: "נמשיך להשקיע בישראל"

"אנו מחויבים להצלחה שלכם, אלא שההגדרה של המינוח 'הצלחה' השתנתה בשנים האחרונות, עקב השינויים התכופים, הרבים והמהירים שתעשיית ה-IT חווה", כך לדברי ג'יני רומטי

ג'יני רומטי, מנכ''לית יבמ. צילום: יח"צ, מתוך פליקר

"כבר שנים השקענו ואנו משקיעים רבות בישראל – במחקר ופיתוח, בכוח אדם וברכישות – ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד, ובגדול", כך אמרה לאנשים ומחשבים ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM).

רומטי, נשיאה ויושבת ראש הענק הכחול, הייתה דוברת המפתח ב-IBM PartnerWorld 2017, כנס השותפים העסקיים של החברה, הנערך השבוע בלאס וגאס. בכנס השתתפו יותר מ-1,300 איש, מ-78 מדינות.

"אנו מחויבים להצלחה שלכם", אמרה רומטי, "אלא שההגדרה של המינוח 'הצלחה' השתנתה בשנים האחרונות, וזאת עקב השינויים התכופים, הרבים והמהירים שתעשיית ה-IT חווה".

לדבריה, "הבנו לפני כמה שנים כי נדרש שינוי, עברנו תהליך ארוך – ועשינו אותו. החלטנו להתמקד בכמה אזורי מפתח: מחשוב ענן, Big Data, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics) ואבטחת מידע. תחומים אלה מניבים לחברה כשליש מההכנסות שלה, והן צומחות בקצב דו-ספרתי באחוזים מדי שנה. לכן, נמשיך להשקיע בהם – לטובת הלקוחות הארגוניים שלנו, אנו מחויבים להם".

להביט קדימה ולשאול מה הלאה

"השינוי שעברנו היה שינוי משמעותי", אמרה רומטי, "עשינו דרך ארוכה. הבנו כי אנו נמצאים בזמנים מעניינים, אבל עלינו להביט קדימה ולשאול מה הלאה. כל חברה אומרת שלה יש את תשתית הענן הטובה ביותר. כל חברה אומרת שלה יש את הבינה המלאכותית הטובה ביותר. אבל אנחנו גם צודקים באמירה זו. המידע הוא משאב טבעי – ויש לנצל אותו לטובת ההיבטים העסקיים בארגונים ממגזרי התעשייה השונים".

עתיד ה-IT, אמרה רומטי, "טמון בשלושה שדות: פלטפורמת הנתונים והמידע, מחשוב קוגנטיבי והענן. לשם אנו הולכים, כי הלקוחות הארגוניים נדרשים לקבל החלטות מכריעות לגבי עתיד הארכיטקטורה המחשובית שלהם. נהיה שחקני מפתח בשלושת שדות אלה ונסייע ללקוחות בבניית אותה ארכיטקטורת IT עתידית".

על פי רומטי, "שלושת התחומים הללו הם תחומים ארוכי טווח, שיניבו צמיחה עסקית לא של שנים – אלא של עשורים. המידע גדל ללא הרף ונדרשת ארכיטקטורה לטיפול בו. לכן בנינו את ווטסון (Watson) כפלטפורמת נתונים. ווטסון יודע לטפל בסוגי נתונים שונים, כגון מידע מובנה ומידע לא מובנה, ומסוגל לטפל במידע המגיע ממגוון מקורות. צריך לאגד ולאגם את המידע יחד, ושהוא יישב על פלטפורמה אחת".

מכונות חכמות שלומדות תוך כדי תנועה

"מחשוב קוגניטיבי הוא הרבה יותר מאשר מכונות לומדות ובינה מלאכותית", אמרה רומטי, "זה הרבה מעבר להבנה ולניתוח של טקסטים. אנחנו מדברים על מכונות חכמות, הלומדות תוך כדי תנועה ויודעות להסיק מסקנות מקצועיות".

על כל אלה, אמרה רומטי, "נדרשת שקיפות. אם הלקוחות של הארגונים לא יהיו סמוכים ובטוחים כי הנתונים שלהם שמורים ומאובטחים, למערכות הללו אין ערך. כדי לבטוח במערכות, צריכה להיות שקיפות של התהליכים". היא הוסיפה כי "בסופו של דבר, צריך מודל עסקי, מבוסס פלטפורמה, כזו שתספק תובנות על הלקוחות. לכולם יש אגמים של נתונים ומידע – החוכמה היא לדוג את פרטי המידע הנכונים".

אמרתי בעבר, ציינה מנכ"לית יבמ, "שכל אחד אומר שהוא רוצה להיות ארגון דיגיטלי. אבל עליהם להבין שהדיגיטל הוא איננו יעד לכשעצמו. הבידול האמיתי בין ארגונים שיצליחו לאלה שלא – יהיה במידת ההטמעה שלהם את המחשוב הקוגנטיבי".

ווטסון – מערכת לומדת

כך, אמרה, "השקנו לפני כמה ימים צ'ט-בוט לתמיכה בנושאי אבטחה. בנינו מסייע קולי לאבטחה קוגניטיבית, מבוססת ווטסון. מחקר עדכני שלנו העלה כי צוותי אבטחה בארגונים עומדים מול 200 אלף אירועי אבטחה בממוצע מדי יום, ומבזבזים מדי שנה 20 אלף שעות בטיפול בהתראות שווא. רק 7% מאנשי האבטחה משתמשים כיום בכלים קוגניטיביים, ואנו מעריכים כי הנתון יגדל פי שלושה בתוך שלוש השנים הבאות. המסייע הקולי יעמוד לשירות מומחי אבטחה, יתעדכן בספרות מקצועית ויציע דרכי פעולה ותגובה לאירועי אבטחה".

היא הוסיפה כי "השקנו מערכת ווטסון לאבטחת סייבר, עם טכנולוגיה המשלבת בינה רבודה (augmented intelligence), במשימות התפעול של מרכזי ניהול אבטחה (SOC). בשנה האחרונה הכשרנו את מערכת ווטסון לעבוד בסביבת השפה הייחודית לעולם אבטחת הסייבר, תוך שהיא קולטת יותר ממיליון מסמכים בתחום האבטחה. ווטסון מסוגל לסייע לאנליסטים בתחום האבטחה לסרוק אלפי דו"חות, המוצגים בשפה טבעית, שלא היו נגישים עד כה לכלי האבטחה המודרניים מהדורות הקודמים".

"ווטסון שלנו הוא ההוה והעתיד. 'ניגע' באמצעותו במיליוני אנשים בתוך שנים מעטות", סיכמה רומטי. "זו פלטפורמה פתוחה, שייעשו בה שימושים רבים. נבנה את ווטסון לכל יישום בכל מגזר תעשייה. אימוץ מוקדם שלה יהווה יתרון – כי זו מערכת לומדת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים