Nvidia מביאה את כרטיסי ה-GeForce GTX 10xx שלה גם למחשבים ניידים

המעבדים החדשים ישתמשו לראשונה בארכיטקטורת Pascal ● ההבדל העיקרי יהיה שימוש בליטוגרפיית ייצור מוקטנת באופן משמעותי, מה שיוביל לחסכון משמעותי במקום ובצריכת הכוח של המעבדים

האם הרגולטורים יתערבו? אנבידיה

Nvidia, יצרני השבבים הגרפיים האמריקנית, הכריזה על סדרת כרטיסי ה-GeForce GTX 10xx שלה גם עבור מחשבים ניידים.

לעומת השקות קודמות של כרטיסי התצוגה של החברה לתחום המחשבים הניידים, הכרטיסים החדשים אינם מסומנים באות M כדי לציין שהם מיועדים לתחום המובייל.

הסיבה היא שמעבדי הניידים החל מהשקה זו, לא שונים כמעט לחלוטין מסדרת ה-GeForce GTX 10xx שהשיקה החברה לפני זמן לא רב, עבור המחשבים השולחניים. ההבדלים היחידים שישנם, אם בכלל, הם במהירות הבסיס של שבב העיבוד המרכזי – זאת בגלל הארכיטקטורה החדשה בה משתמשת החברה לייצור השבבים הגרפיים שלה.

מעבדי ה-GTX 10xx הם הראשונים של Nvidia שמשתמשים בארכיטקטורת ה-Pascal, וזאת לעומת ה-Maxwell בה השתמשה עד הדור הקודם של המעבדים, משפחת ה-GTX 9xx. ההבדל העיקרי של הארכיטקטורה החדשה הוא שימוש בליטוגרפיית ייצור מוקטנת באופן משמעותי, מה שמוביל לחסכון משמעותי במקום ובצריכת הכוח של המעבדים.

עליה של 30% ויותר

הביצועים של המעבדים החדשים אינם נופלים בכלל מביצועי המעבדים השולחניים, ו-Nvidia הראתה זאת במהלך ההכרזה. בחברה סיפרו שנכון להיום נמכרו כ-20 מיליון יחידות של מחשבים ניידים שמוגדרים כמחשבי משחק, וזאת לעומת 29 מליון יחידות של Xbox One ו-52 מליון יחידות של PlayStation 4.

עם זאת, לעומת עצירה של ממש במכירות של הקונסולות, ב-Nvidia מעריכים שבנישת משחקי המחשבים הניידים תהיה עליה של 30% ויותר בשנה הקרובה, גם בזכות הצגת המעבדים הגרפיים החדשים.

כמו במקרה של מחשבים נייחים, GTX 1080 הוא הכרטיס המוביל עם 2,560 ליבות CUDA במהירות של 1,733 מגה-הרץ, ועם 8 ג'יגה-בייט זיכרון GDDR5. לעומת זאת, ה-GTX 1070, שאמור להיות מחליפו של GTX 980M, מכיל 2,048 ליבות CUDA במהירות 1,645 מגה-הרץ, אבל עם אותה כמות זיכרון.

ה-GTX 1060 מוגדר כמחליפו של ה-GTX 970M והוא מגיע עם 1,280 ליבות CUDA במהירות 1,670 מגה-הרץ ועם 6 ג'יגה-בייט זיכרון GDDR5.

ב-Nvidia צופים שעוד לפני סוף השנה ישיקו כל יצרניות המחשבים שמייצרות מכשירים לשוק הצרכני גרסאות של מחשבים עם המעבדים החדשים. לנובו (Lenovo) כבר הכריזה אתמול על ideaPad Y910 עם שבב GTX 1080.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים