תא"ל רמי מלאכי מונה למפקד יחידת לוטם

תא''ל מלאכי מחליף בתפקידו את תא"ל דניאל (דני) ברן, אשר כיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות ופורש מצה"ל לאחר 22 שנות שירות

מימין לשמאל: תא"ל דניאל (דני) ברן; אלוף נדב פדן, ראש אגף תקשוב, ותא"ל רמי מלאכי, מפקד יחידת לוטם. צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף רמי מלאכי מונה למפקד יחידת לוטם באגף התקשוב. הטקס נערך אתמול (ד') במחנה לוטם שבצריפין, במעמד ראש אגף תקשוב, אלוף נדב פדן.

תא"ל מלאכי מחליף בתפקידו את תא"ל דניאל (דני) ברן, אשר כיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות ופורש מצה"ל לאחר 22 שנות שירות. תא"ל ברן אמר כי "לוטם הובילה בשנים האחרונות את צה"ל להיות הצבא הדיגיטלי הראשון, כך שהטכנולוגיה אינה רק ממכנת ומאפשרת – אלא מעצבת את חופש הפעולה המבצעי".

לדבריו, "תהליכים אלו ועוד לא היו מתאפשרים בלי אנשי היחידה, המפקדים והחיילים, הקצינים, הנגדים והאזרחים. פעילות אנשי היחידה הוכיחה כי יחידת לוטם אינה רק מהיחידות הגדולות בצה"ל, אלא מהמשפיעות והמרכזיות. הן הופכות אותו לצבא מתקדם, אשר מאפשר ללוחמיו באוויר, בים, ביבשה ובסייבר – לזהות ראשונים, להחליט נכון ולפעול בהתאם, בכל מקום, בכל עת ולכל צורך".

"רמי ידידי", סיים תא"ל ברן, "אתה מקבל היום יחידה עילית כשירה ומובילה, שאנשיה מסוגלים לכבוש כל יעד ולממש כל משימה שתוטל עליהם. אני משוכנע כי תוביל את היחידה ואת התקשוב בצה"ל לעבר אתגרי העתיד".

זמינות ורציפות של התהליכים המבצעיים בצה"ל

תא"ל מלאכי אמר כי "בשנים האחרונות, הולך ומתעצם מימד הסייבר, לצד שלושת המימדים המסורתיים – אוויר, ים ויבשה. לוטם תמשיך ותפתח פתרונות הגנה לכלל זרועות צה"ל בארגונים הביטחוניים. היחידה תמשיך ותבטיח זמינות ורציפות של התהליכים המבצעיים בצה"ל, גם בפני איומים במרחב הקיברנטי". לדבריו, "לוטם תיערך באופן מיטבי להחלטות הקרובות של הרמטכ"ל בנוגע להמשך הקמת זרוע הסייבר בצה"ל".

המשרתים בלוטם, סיים תא"ל מלאכי, "הם המשאב המרכזי. בידי כל אחד ואחת המפתח להוביל את השינוי, להוביל ביוזמה ובנחישות, בתעוזה ובחדשנות. אני סמוך ובטוח ביכולתכם להמשיך ולהוביל את השינוי, להימצא בחזית הטכנולוגית ולשמור על מצוינות תפעולית, אשר תבטיח זמינות מלאה של התהליכים המבצעיים עליהם אנו מופקדים".

ההודעה על מינויו של מלאכי למפקד יחידת לוטם פורסמה ביולי 2015. בשנים 2014-2015 שימש מלאכי, אז אל"מ, כראש מחלקת אמצעי לחימה באגף התקשוב. בתקופה זו הוביל את המחלקה בהליכי התכנון וההעלאה לאוויר של תוכנית "צה"ל רשתי", שתוביל את הצבא בתחום הטכנולוגי בשנים הקרובות.

פרס ביטחון ישראל

בעבר שימש מלאכי ראש ענף הנדסת מערכות בפרויקט צבא יבשה דיגיטלי (צי"ד), ראש ענף תכנון באגף התקשוב, ראש תוכנית צי"ד במחלקת תקשוב בזרוע היבשה וראש מחלקת תקשוב בזרוע היבשה. על תפקידו בפיתוח ומבצוע פרויקט צי"ד הוא קיבל את פרס ביטחון ישראל.

כאשר תא"ל ברן מונה למפקד יחידת לוטם, הוא החליף את תא"ל אילה חכים. לפני כן הוא שימש ראש מחלקת ההגנה בסייבר באגף התקשוב. זאת, לאחר שכיהן כמפקד מצו"ב (ר"ת מרכז צופן וביטחון) – המרכז הלאומי להגנת המידע באגף התקשוב. תא"ל ברן היה ממקימי מערך לוחמת הרשת בצה"ל.

לוטם היא יחידה באגף התקשוב, שמרכזת את תחומי ה-ICT בצה"ל ומספקת שירותים שונים בתחומי התמחותה ליחידות השונות ולגופים ביטחוניים נוספים. ייעודה הוא ייזום, פיתוח, הקמת, תפעול ותחזוקת מערכי תקשוב אינטגרטיביים כלל צה"ליים, וכן גיבוש ארכיטקטורה ותקנים טכנולוגיים תקשוביים עבור כלל הצבא.

היחידה הוקמה ב־3 במרץ 2003, בעקבות מיזוג של מספר יחידות שהיו קודם לכן בחיל הקשר ובחטיבת התקשוב המטכ"לית, וכחלק ממהלך הקמת אגף התקשוב באותה העת. לוטם מורכבת מכמה מרכזי מחשוב ותקשורת, ומשרתים בה אלפי חיילים, נגדים וקצינים.

תא"ל חכים הייתה המפקדת השלישית של לוטם. היא האישה הראשונה שהגיעה לדרגת תא"ל במערך המחשוב הצה"לי והשלישית בדרגה זו בצה"ל בכלל. היא מונתה לתפקיד ב-2009 ולפני כן שימשה מפקדת יחידת ממר"ם. כיום היא מנהלת את iteam, זרוע המחשוב של בנק מזרחי-טפחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים