ילד בן 10 נכנס ל-iPhone X של אמו – באמצעות ה-Face ID

הילד נכנס למכשיר של אמו בניסיון הראשון ולזה של אביו לאחר כמה ניסיונות ● אפל הודתה שבני משפחה בגיל צעיר ותאומים עלולים לשטות בתכונה שלה

iPhone ראשון עם חיבור USB-C. האם הוא סנונית המבשרת את השינוי? צילום אילוסטרציה: BigStock

האם ה-Face ID "מזייף?" כשאפל (Apple) הודיעה שה-iPhone X יכלול זיהוי פנים שישמש כמנגנון הפתיחה של המכשיר, כמו גם יאפשר כניסה ליישומים ואפילו זיהוי לצורך תשלום באפליקציות, היא לבטח התכוונה לתכונה שתזהה רק, ואך ורק, את המשתמש שהמכשיר בבעלותו. אבל מה עם קרובי משפחה?

ילד בן 10 הצליח להיכנס ל-iPhone X החדש של אמו באמצעות התכונה ובניסיון הראשון. לאחר שהאם נרשמה מחדש עם צילום בתאורה אחרת, בנה לא היה מסוגל עוד לפתוח את המכשיר. ניסיון שלישי של האם להכניס כמזהה תמונה בתאורה עמומה אפשר לבנה שוב לפתוח את הטלפון.

בסרטון שהועלה ליוטיוב (YouTube) נראים סאנה שרואני ובנה בן ה-10, עמאר, כששניהם מסוגלים לגשת לטלפון שלה באמצעות הטכנולוגיה שהיא, אולי, לא כל כך מוצלחת כפי שאפל הבטיחה לנו. בניסיון שערך Wired אתמול (ג') הצליח עמאר גם לפתוח את הטלפון של אבא שלו, אבל רק לאחר כמה ניסיונות.

מי עוד יצליח לחדור את ה-Face ID שלכם?

נכון, אלה ילד והוריו – ומכאן שמדובר בדמיון רב, שמושתת על גנטיקה משפחתית – אבל בכל זאת, הדברים מעוררים תהיות בנוגע לאמינותה של הטכנולוגיה החדישה.

המקרה מוכיח שעל אף שיהיה קשה מאוד למצוא מישהו שאינו בן משפחה ושייראה בדיוק כמו המשתמש, כך שיצליח לבלבל את ה-Face ID של ה-iPhone X ולחדור אליו, הילדים שלכם או בני משפחה אחרים בהחלט עלולים לפרוץ את דרכם אל הטלפון רק על ידי התבוננות בו. זה, כמובן, מייצג בעיה מסוימת אם הילדים סקרנים וחטטנים או אם הם חסרי אחריות, במיוחד עם אפליקציות שהשימוש בהן עולה כסף.

בתגובה לדברים הודתה אפל שילדים מתחת לגיל 13, או אחים תאומים, עלולים לשטות בתכונה שלה, ואין הרבה מה שניתן לעשות במקרים אלה. אך סביר להניח שהסרטון הזה והוויראליות שלו, כמו גם הפוטנציאל שהרבה אנשים ינסו לבחון כעת את התכונה ואולי להפיץ סרטונים דומים, זה לא משהו שהענקית מקופרטינו ששה אליו.

אפל אומרת שה-Face ID מאובטח יותר מתכונת זיהוי המגע (Touch ID), שאבטחה את הניידים שלה עד כה. אולם, המקרה הנוכחי מעלה תהיות לגבי האפשרות של תוצאות חיוביות שגויות לא רק עם תאומים ואחים בני אותו גיל, אלא גם עם אנשים ממין שונה ובגילאים שונים באופן משמעותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים