"בעולם ההיברידי נדרשת רציפות תפעולית בכל סביבות ה-IT"

"ההתמודדות מול הסביבות השונות מקשה על מנהלי ה-IT לפעול ביעילות ובזריזות, והם נדרשים למנגנונים שיעניקו להם רציפות תפעולית - בכולן", אמר שון פז, מנהל קבוצת הארכיטקטים ברד האט ישראל

שון פז, מנהל קבוצת הארכיטקטים ברד האט ישראל.

"בחלוף השנים חלה עלייה משמעותית בכמות הסביבות הטכנולוגיות השונות והמגוונות שנמצאות בכל ארגון. נוצר מצב שבו לארגונים יש מערכות IT בקרקע (On-prem), בקצוות, בענן פרטי ובאירוח העננים הציבוריים. כל אחת מהסביבות הללו מייצגת 'חיה שונה' עם מאפיינים תפעוליים שונים, וההתמודדות למול כולן יוצרת אתגרים שדורשים התייעלות. מורכבות זו מאוד מקשה על מנהלי ה-IT לפעול ביעילות ובזריזות, והם נדרשים למנגנונים שיעניקו להם רציפות תפעולית – בכל סביבות ה-IT", כך אמר שון פז, מנהל קבוצת הארכיטקטים ברד האט ישראל מבית יבמ.

פז דיבר באירוע השקת המשרדים החדשים בישראל של החברה, בפארק אינפיניטי ברעננה, שנערך היום (ד').

כך, לדוגמה, הוא הסביר: "אם פיתחתי אפליקציה ועליי לפרוס אותה גם בענן, אני צפוי לחוות אתגר, מאחר שהיא לא בהכרח נכתבה והותאמה לסביבות ענניות. או אז נדרש פיתוח נוסף, או כתיבה שלה מחדש – לא כל אפליקציה תוכל לעבור לענן כמות שהיא". הוא הוסיף כי "כיום, אפליקציות אף נהיות מורכבות יותר ומכילות יכולות בינה מלאכותית בצורה כזו או אחרת. דבר זה מציב קשיים תפעוליים לארגונים שמעוניינים להריץ אפליקציות לצד מודלי בינה מלאכותית. עולם ה-AI עוטף את כלל ה-IT ונחלק לשניים: מודלים של חיזוי לטובת קבלת החלטות מושכלת, מבוססת נתונים – ובזמן אמת, ובינה מלאכותית יוצרת. ה-AI בכלל מהווה חלק מהאסטרטגיה של רד האט מזה כמה שנים".

פתרונות שעונים לאתגר התפעולי ההיברידי

פז מנה כמה פתרונות של רד האט שעונים לאתגר התפעולי ההיברידי. אלה הוצגו בכנס העולמי של החברה, שנערך השבוע בדנוור, קולורדו. הפתרונות הם:

"RHEL AI – מסגרת עבודה מבוססת קוד פתוח, שנבנתה בשיתוף יבמ בכדי להקל על חיי מהנדסי הנתונים והמפתחים בפיתוח מודלים ולקצר משמעותית את זמני הפיתוח. המטרה שלנו היא שכל אדם עם ידע טכנולוגי מינימלי יוכל לאמן מודל לעצמו. הפתרון כולל את Podman AI Lab – ממשק משתמש שמאפשר פיתוח אפליקציות לצד שימוש במודלים לייעול תהליך הפיתוח; בוט לחידוש אפליקציות ישנות, כולל לגאסי, כך שהן תפעלנה בכל סביבה באופן היברידי, בענן ומחוצה לו.

Red Hat Ansible Lightspeed – כלי מבוסס GenAI, שמוצע כחלק מהיצע המוצרים לתפעול זריז יותר וצמצום היקף התקלות. לקוחות יוכלו לתשאל בוט ולקבל המלצות לפתרון תקלות, ואפילו לחסוך קריאה של תיעוד.

פלטפורמת Red Hat OpenShift AI, שמאפשרת ניהול יעיל של כל מחזור החיים של הפיתוח, לרבות אינטגרציה עם פתרונות השותפים שלנו, דוגמת אינטל ואנבידיה. כך, אנחנו יוצרים חיבור בין שכבת התוכנה במוצרי חברות השבבים לבין תוכנות רד האט".

לדברי פז, "כלל הפתרונות נותנים מענה לאתגרי המפתחים, שעובדים גם עם AI וגם עם GenAI, וכן לאתגרים של מהנדסי הנתונים, שמפתחים את המודלים שעליהם האפליקציה מתבססת – באופן היברידי ושקוף לתשתית התומכת".

הוא אמר כי "המטרה של רד האט היא להרחיב את המשימה שהיא החלה בה לפני שנים, ולהחיל את ההתפתחות שהחברה הביאה לה בעולם הקוד הפתוח גם על עולמות הבינה המלאכותית. אנחנו שואפים להביא לשיתופי ידע, לעבודה מבוססת חדשנות ושקיפות, כדי שה-AI יניב יותר ערך, עם פשטות – ועושים כך".

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל.

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל. צילום: אלישר

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, אמרה באירוע השקת המשרדים החדשים כי "רעיון שיתוף הפעולה עומד במרכז החזון של החברה. זה בא לידי ביטוי ברד האט בשיתוף פעולה בין צוותי הפיתוח והמכירות, מה שמוביל למתן שירות טוב יותר ללקוחות. הטמענו במשרדים החדשים שלנו טכנולוגיה חדשנית ובנינו חללים שונים, שמיועדים לסדנאות ומפגשים, כדי לארח ולהעמיק את הקשר עם לקוחותינו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניר

    חדשות נהדרות ובעלות השלכה רחבה בחברות

אירועים קרובים