מיקרוסופט הולכת ראש בראש מול אפל: השיקה את ה-Surface Studio

התוספת החדשה למשפחת מחשבי הפרימיום של הענקית מרדמונד מתחרה בשוק המחשבים לעולם התוכן הגרפי, שנשלט עד כה על ידי ה-iMac ● מי תנצח?

יגבר על ה-iMac? ה-Surface Studio החדש של מיקרוסופט. צילום מסך: מתוך הסרטון

מיקרוסופט (Microsoft) מכריזה מלחמה על אפל (Apple) בשוק נוסף: החברה השיקה תוספת חדשה למשפחת מחשבי הפרימיום שלה, כשהפעם מדובר במחשב הכול כלול שולחני בשם Surface Studio. החברה מכוונת ישירות אל השוק שנחשב באופן מסורתי כנשלט בידי מחשבי ה-iMac: מעצבים, גרפיקאים, עורכי תוכן, אומנים דיגיטליים וכדומה.

ה-Surface החדש מגיע עם מסך בגודל 28 אינץ' ברזולוציה של 4,500 על 3,000 פיקסלים, שלפי החברה תומך ב-PixelSense. זוהי טכנולוגיה שמאפשרת לתמוך במספר ערכות צבעים מתקדמות להם זקוקים בעלי המקצוע אליהם מכוון המחשב: Adobe sRGB, DCI-P3 ופרופילים של Vivid Color, תוך אפשרות כיול בהתאם לערכת הצבעים שעימה עובדים. מעבר לכך, מדובר במסך שלמרות גודלו, המשקל שלו עומד על 11.4 ק"ג בלבד.

מחשב כמעט שטוח – על השולחן

כמחשב שמיועד לעבודה שולחנית, המעמד שלו מאפשר כמעט לשטח אותו לחלוטין על השולחן, כך שאפשר לעבוד עליו כמו על דף נייר. הדבר מאפשר לעבוד בקלות רבה יותר עם העט האלקטרוני שצירפה החברה לחבילה – ה-Surface Pen, שמוכר למשתמשי המחשבים הניידים בסדרה.

גם המחשב עצמו קומפקטי למדי, אבל למרות זאת, הוא מציע עוצמת עיבוד סבירה ולמעלה מכך. נכון לעכשיו מוצעות בחנות של מיקרוסופט שלוש תצורות, שמבוססות על מעבדי Core i5 ו-Core i7 מהדור השישי של אינטל (Intel), עם זיכרון RAM שנע בין 8 ל-32 ג'יגה-בייט, בהתאם לתצורה, ועם כונני 1 או 2 טרה-בייט היברידיים. דווקא מבחינת כרטיסי תצוגה, אולי ההיבט החשוב במחשבים שמיועדים לשוק התוכן הגרפי, נשאר ה-Studio דור מאחור, עם בחירה בין GeForce GTX 965M עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון ל-GeForce GTX 980M עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון.

ה-Surface Studio - כמעט שטוח. צילום מסך: מתוך הסרטון

ה-Surface Studio – כמעט שטוח. צילום מסך: מתוך הסרטון

המחשב מציע גם ארבעה חיבורי USB 3.0, קורא כרטיסי SD בגודל מלא, מחסר miniDisplayPort, ותמיכה בבלוטות' 4.0 (Bluetooth 4.0) וב-Wi-Fi בתקן עד וכולל 802.11ac. יש בו בנוסף מצלמה קדמית בגודל 5 מגה פיקסל ושבב TPM לאבטחה ארגונית. המחשב תומך גם ב-Windows Hello, כך שניתן להיכנס למערכת בזיהוי פנים, קול וכדומה, ללא צורך בהקלדת סיסמה.

מחשב עם חוגה

הדבר המעניין ביותר במחשב הוא תמיכה באביזר חדש בשם Surface Dial. מדובר בחוגה מיוחדת שניתנת לשימוש עם המחשב החדש, וגם עם מחשבי Surface Pro, כל עוד יש מסך מגע. היא יודעת להתאים את עצמה לאפליקציה הפועלת ברגע ומאפשרת לעבור במהירות בין אפשרויות שונות, לדוגמה שינוי צבע או עוצמת קול. החוגה הזו מיוצרת מאלומיניום קל ומשקלה הוא 142 גרם.

ה-Surface Studio כבר מוצע למכירה, במחירים של 2,999 עד 4,199 דולר, והם אמורים להגיע לשוק ב-15 לדצמבר בתצורה הבסיסית או בתחילת 2017 בשאר התצורות. החוגה החדשה תעלה 100 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים