האם ADATA External SSD SD620 הוא כונן קשיח מספיק מפני נפילות?

כתבנו הפיל את הכונן החדש שהגיע אליו לסקירה על הרצפה, וגילה שבגובה שממנו הוא זרק אותו, מעטפת ההגנה שלו עובדת והוא עדיין פועל ● ומה לגבי המשתנים האחרים?

ADATA External SSD SD620.

הדבר הראשון שעשיתי כשקיבלתי לידיי את הקופסה, הקטנה יחסית, של הכונן החיצוני SD620 של ADATA היה לזרוק אותה לרצפה, ואז להרים אותה ולזרוק אותה מיד שוב, כדי שהיא תיפול בזווית קצת אחרת. רק אחר כך פתחתי את הקופסה, הוצאתי את הכונן מהאריזה שלו וחיברתי אותו למחשב, כדי לראות שהוא פועל.

זו לא הייתה גחמה, וגם לא שיגעון זמני של אחד שכבר סקר כמה וכמה כוננים בימי חייו. עשיתי את זה מאחר שמדובר בכונן חיצוני, שמבוסס על רכיבי SSD, כך שאין חלקים נעים שעלולים לקפוץ לכל מיני כיוונים במקרה כזה, מה גם שהוא מגיע לידי המשתמשים כשהוא בתוך מעטפת הגנה ייעודית מפני נפילות. למעשה, לפי החברה, הוא עבר את מבחני התקן MIL-STD-810G 516.6 של הצבא האמריקני, שבודקים את העמידות של מכשירים בנפילות – והתוצאה היא שנפילות בגובה של עד 1.22 מטרים לא אמורות להשפיע בכלל על הרכיבים הפנימיים.

המחיר לגיגה-בייט הוא טוב יחסית, וזה, יחד עם הצבעוניות והמבנה הקל שלו, עוזר להתמודד בצורה טובה יותר עם כך שהוא לא מצליח להגיע לביצועים המרביים המובטחים – לפחות לא בכונן שהגיע אליי

ה-SD620 הוא כונן קומפקטי מאוד, והמידות שלו עומדות על 80x80x15.2 מ"מ בלבד ועל משקל של 54.9 גרם – מה שמושג בזכות השימוש ברכיבי זיכרון במקום באמצעים מכניים. הוא מוגש בעיצוב נחמד מאוד, אפילו בגישה צעירה למדי לטעמי, ומעבר לשחור הוא מוצג גם בצבע הכחול הקלאסי של החברה וגם בצבע אדום. החלקים הצבועים הם אלה שמספקים את מעטפת ההגנה מפלסטיק גמיש, שיודע לספוג מכות ונפילות.

האם העובדה שהכונן מגיע עם חיבור USB-A יוצרת בעיה?

הכונן החדש מגיע עם כבל ייעודי, כי החיבור מאחור ייעודי ומורכב משני חלקים. זה אומר שלא כדאי שהכבל הזה יאבד, כי זו יכולה להיות בעיה די משמעותית – כמו שלא כדאי להכניס או להוציא אותו בלי צורך, כדי למנוע פגיעה בחיבור לזמן ארוך. מה שקצת הפתיע אותי הוא שבקצה השני יש חיבור USB-A במקום חיבור USB-C, כך שעוד לפני שביצעתי בדיקות מהירות חששתי מבעיה.

המהירות המרבית של הכונן ש-ADATA מצהירה עליה עומדת על 520 מגה-בייט/לשנייה בעת ביצוע קריאה סדרתית, ועד 460 מגה-בייט/לשנייה במצב הכתיבה המשלים. בפועל, אחרי בדיקות בכמה מחשבים, המספרים הכי גבוהים שהגעתי אליהם באמצעות תוכנת הממדים המוכרת היטב Crystal DiskMark, בגרסה 8.05 שלה, היו 460 גיגה-בייט/לשנייה ו-435 גיגה-בייט/לשנייה, בהתאמה. כלומר, יש הפרש גדול למדי בין ההצהרה לבין מה שהגעתי אליו במצב הקריאה, ואילו במצב הכתיבה הממצאים קצת יותר קרובים. זה מאכזב קמעה, אף על פי שבעת השימוש בפועל בכונן, כנראה שלא יהיו הפרשים גדולים מדי במהירויות.

מעבר לגודל, לקומפקטיות ולצבעוניות, ה-SD620 מתאים לשימוש גם עם קונסולות המשחקים המודרניות PlayStation 5 ו-Xbox Series X/S. עם זאת, ייתכן שהמשתמשים שירצו לעשות זאת יצטרכו לפרמט את הכונן עם החיבור הראשון שלו. כברירת מחדל, הוא מגיע עם פרמוט שכבר מוכן ל-Windows ,macOS ולינוקס, ללא תוכנת עזר כזו או אחרת.

המחיר של הכונן בגרסת ה-512 גיגה-בייט, שהגיעה אלי לבדיקה, עומד במחירי שוק על 60 דולר ואף פחות. זה אומר שהמחיר לגיגה-בייט הוא טוב יחסית, וזה, יחד עם הצבעוניות והמבנה הקל שלו, עוזר להתמודד בצורה טובה יותר עם כך שהוא לא מצליח להגיע לביצועים המרביים המובטחים – לפחות לא בכונן שהגיע אליי.

ולא, זה לא מאחר שהפלתי אותו בהתחלה על הראש. ממש לא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים