אינטל: עקב מצב השוק – אלפי עובדים עלולים להיות מפוטרים

לנוכח ההידרדרות המאסיבית במצב שוק המחשבים האישיים, ולפי מקורות המקורבים לענקית המוליכים למחצה ששוחחו עם בלומברג, בחברה מכינים תוכנית קיצוצים מאסיבית שתגרום לאלפים ממועסקיה לאבד את מקום עבודתם

מתכוננת לפטר כ-20% מעובדיה. אינטל העולמית.

אינטל מתכננת לבצע צמצום משמעותי במספר עובדיה ברחבי העולם, כך דיווח הלילה המגזין בלומברג, שציטט מספר אנשים אשר מכירים את המצב בתוך החברה. המהלך ישפיע ככל הנראה על כמה אלפי עובדים, כך נכתב בדיווח. לפי המצוטטים, כ-20% מכלל העובדים של החברה עלולים לאבד את מקום עבודתם.

מכירות המחשב האישי ירדו ב-15% ברבעון השלישי של 2022 לבדו, כך לפי דו"ח של חברת מחקרי השוק IDC. לנוכח מצב שוק ה-PC המדורדר, אינטל רוצה, לפחות על פניו, לצמצם את ההוצאות הגבוהות שלה ולשם כך הכינה תוכנית קיצוצים שכוללת את הפיטורים המדוברים.

מהלך הפיטורים צפוי להתפרסם ככל הנראה ביום שבו אינטל תחשוף את הנתונים העסקיים שלה לרבעון השלישי, ב-27 באוקטובר, כך על פי בלומברג.

נכון לחודש יולי 2022 היו לאינטל כמעט 114,000 עובדים. הפיטורים המתוכננים אמורים להיות גדולים באופן מפתיע, כאמור, וחלק מהמחלקות של החברה צפויות להיפגע קשה במיוחד, כך לטענת המקורות.

מחלקת המכירות והשיווק של אינטל, לדברי בלומברג, עלולה להוות את החלק של החברה שיפגע הכי קשה מהמהלך.

לפי פרשנים, הגיוני שענקית השבבים תבצע את הקיצוצים בעיקר במחלקה הספציפי, וזאת משום שעובדי המכירות והשיווק ניתנים להחלפה בקלות. אם באינטל יחליטו לגייס מאוחר יותר למשרות בתחום זה, החברה לא אמורה להתקשות בכך, בעוד שקשה בהרבה לגייס ולהכשיר עובדי מחקר ופיתוח, למשל.

ירידה בהכנסות, הקפאה בגיוסים והפחתת התחזיות

הכנסותיה של אינטל ירדו ב-22% משנה לשנה ברבעון השני של השנה הנוכחית, והיא רשמה הפסד של 454 מיליון דולר. נתונים אלו הם חלק ממגמה שיצרנית השבבים האמריקנית חשה כבר ברבעון הראשון של 2022. באותה תקופה, המכירות ירדו במיוחד בחטיבת המחשוב ללקוחות, וזאת בעיקר עקב היחלשות שוק המחשבים האישיים.

לפי חישובים של אנליסטים שונים, המכירות ברבעון השני ירדו ב-12 עד 15 אחוזים, בהשוואה לנתוני אשתקד, ככל הנראה עקב המיתון והקשיים המתמשכים בשרשרת האספקה, שהתבטאו בין היתר במחסור בשבבים.

ביולי הורידה אינטל את תחזיות ההכנסות והרווחים שלה לשנת 2022 כולה, לנוכח התוצאות המאכזבות שרשמה. עבור הרבעון השלישי, אינטל צופה מכירות של 15 עד 16 מיליארד דולר ו-65 עד 68 מיליארד דולר לשנה כולה. 

החברה גם מתמודדת עם לחץ מסוים מצד בעלי המניות שלה, שכן מחיר מנייתה בבורסת ניו יורק צנח ב-50% רק השנה – המניה איבדה 20 אחוז מערכה בחודש האחרון בלבד.

חברות טכנולוגיה מרחבי העולם סובלות בחודשים האחרונים מירידות חדות בשערי המניות ובשווי השוק שלהן, כולל חברות ענק כמו מטא. רבות מהן החליטו על צמצום מספר העובדים או על הקפאת גיוסים.

נזכיר כי אינטל עצמה פיטרה כבר 12,000 עובדים ב-2016 והקטינה את מספר המועסקים שלה ב-11 אחוז באותם ימים. בהמשך ערכה החברה רק סבבי פיטורים קטנים, רובם קשורים לפירוק מחלקות מסוימות. עם זאת, אינטל לא שכרה עובדים חדשים מזה מספר חודשים, ולמעשה מאז שהחלו להופיע סימני מיתון עמוק יותר במשק.

כדאי לציין עם זאת כי גם בכירי החברה נפגעים באופן כלשהו מהמצב – במאי 2022, רוב בעלי המניות של אינטל שוב הצביעו נגד מתן בונוסים למנהלים.

הקיצוצים הקרובים באים בזמן לא מוצלח מבחינת החברה, שכן אינטל נתמכת כיום במיליארדי יורו ודולרים, שמגיעים בצורת סובסידיות ממשלתיות, לשם בניית מפעלי שבבים חדשים.

בלומברג לא מסר פרטים אודות פיטורים ספציפיים באינטל ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים