באפט מזהיר: ה-AI דומה לנשק גרעיני

לדברי המשקיע האגדי, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר האת'וויי, הבינה המלאכותית היא כמו שד שמשוחרר מבקבוק ● הוא הבהיר: "שחררנו שד מהבקבוק כשפיתחנו נשק גרעיני", אמר, "וה-AI דומה במקצת - והיא חלקית כבר מחוץ לבקבוק"

חרד מה-AI. וורן באפט.

בגיל 93, המשקיע האגדי וורן באפט, שיש לו היסטוריה ארוכה של מעקב אחר מגמות בטכנולוגיה הגלובלית, שחרר באחרונה אזהרה מדאיגה לגבי התחום החדשני הדומיננט ביותר כיום – הבינה המלאכותית.

בנאום שנשא באסיפת בעלי המניות השנתית של קונצרן הענק ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway) – שהוא בעל השליטה בו, היו"ר והמנכ"ל שלו – השווה באפט בין ה-AI לנשק גרעיני, תוך שימת דגש על הפוטנציאל של הטכנולוגיה לשמש הן לשם תועלת גדולה והן לצורך גרימת "נזק עצום", ולמעשה בלתי הפיך. לדבריו, אחת הבעיות היא שכמו עם הנשק האטומי, גם בנוגע ל-AI, אנו נגלה רק מאוחר יותר אם היא תשנה את החברה – אם לאו.

באפט, הידוע באסטרטגיית השקעות הערך שלו, הודה בדבריו שאינו מומחה בתחום הבינה המלאכותית, אבל הדבר לא מנע ממנו להביע את הסתייגותו החריפה ממנו. "אני לא יודע כלום על בינה מלאכותית", אמר בנאומו, "אבל זה לא אומר שאני מכחיש את קיומה או חשיבותה". לאחר מכן המשיך ואמר, כך לפי CNN: "שחררנו שד מהבקבוק כשפיתחנו נשק גרעיני, והשד הזה עשה כמה דברים איומים לאחרונה. והכוח של השד הזה מפחיד אותי עד אימה. ועם זאת, אני לא יודע איך להחזיר את השד לבקבוק", הצהיר, ואז הוסיף כי "ה-AI דומה במקצת – והיא חלקית כבר מחוץ לבקבוק".

הערותיו של באפט אינן חדשות והדהדו דאגות דומות שהביע בפגישה בברקשייר האת'ווי אשתקד. השנה, כשבאפט עסק בהתסייגותו מה-AI, הוא הוסיף ואמר כי הונאות עלולות להיות לתעשייה של ממש בעתיד. הוא סיפר כי לאחרונה חווה חוויה מטרידה עם בינה מלאכותית, כשצפה בתיעוד שלו עם קולו, לכאורה, אומר שאשתו או בתו אפילו לא יכלו לדעת שמדובר בסרטון שקרי, שהוכן בטכנולוגיית הדיפ פייק מבוססת ה-AI. באפט הקשיש ולמוד הניסיון אמר: "אם הייתי מעוניין להשקיע בהונאה, זו תהיה התעשייה הצומחת ביותר של כל הזמנים".

האם ברקשייר האת'וויי תאמץ AI?

לגבי סוג העסקים של ברקשייר האת'וויי,שעלולים להיות מופרעים ומשובשים על ידי בינה מלאכותית, אמר באפט כי ה-AI מביאה ליותר זמן פנוי ומשנה את שוק העבודה, כך שכל דבר עתיר עבודה – ישתבש. "זה יכול ליצור כמות עצומה של פנאי. ה-AI היא עמוקה. זה מה שהופך אותה לשד", הבהיר.

מעניין לציין כי באותו יום ממש, כך לפי CNN, אמר גרג אבל, היורש הצפוי של באפט שמנהל את הפעילות הלא-ביטוחית של ברקשייר האת'וויי, כי החברה החלה, למרות החששות של הקברניט הראשי שלה, להטמיע "קצת AI" בעסקיה. לדבריו היא עשתה זאת כדי להפוך את העובדים ליעילים יותר. "לפעמים זה מעקר את העבודה, אבל אני מקווה שיהיו הזדמנויות אחרות", אמר אבל, שלא חשף פרטים רבים על האופן שבו החברה מתכננת להשתמש ב-AI בשירותיה.

וכך קרה שלמרות שהבינה המלאכותית כבר פעילה ונמצאת בשירותם של משתמשים רבים בעולם, הכדאיות שבשימוש בה עדיין נשקלת. דבריו של באפט מעלים שוב את אותו דיון מוכר לגבי הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים של פיתוחי ה-AI האחרונים, כשהטענות בעד ונגד מגוונות ותלויות פעמים רבות במי שטוען אותן ובפוזיציה שממנה הוא מתבטא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים