עכשיו זה רשמי: אקמאי רוכשת את נו ניים ב-450 מיליון דולר

סכום הרכישה נמוך ביותר מחצי משווי השוק של נו ניים סקיוריטי בדצמבר 2021, שעמד על מיליארד דולר ● הנרכשת פועלת בעולם אבטחת ה-API ורכישתה תאפשר לאקמאי להרחיב את הפתרון שלה לתחום

עוז גולן, מייסד שותף ומנכ"ל נו-ניים סקיוריטי.

תאגיד הענק אקמאי הודיע היום (ג') על כוונתו לרכוש את חברת אבטחת ה-API הישראלית נו-ניים סקיוריטי. זאת, פחות מחודש לאחר שפורסמו דיווחים על העסקה המתרקמת. סכום הרכישה הוא 450 מיליון דולר, והוא נמוך ביותר מחצי משווי השוק שלה כשגייסה 135 מיליון דולר בדצמבר 2021 – שווי שעמד על מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, אקמאי תרכוש את כל המניות של נו-ניים שהונפקו לציבור.

העסקה צפויה להיסגר סופית עוד ברבעון הנוכחי. על פי אקמאי, הרכישה צפויה לספק להכנסות שלה בשנת הכספים 2024 כ-20 מיליון דולר, ולגרום לירידה של 0.5% ברווח התפעולי שלה Non-GAAP ולקיטון של 10 סנט ברווח הנקי שלה למניה לפי חישוב זה.

נו-ניים הוקמה ב-2020 על ידי עוז גולן, המנכ"ל, ושי לוי – שהיה סמנכ"ל הטכנולוגיות ועזב. הם הכירו בשירותם הצבאי ביחידה 8200. גולן עבד בעברו ב-NSO, ואילו לוי עבד באיירון סורס ובפייסבוק. החברה מונה כ-200 עובדים, שכולם, לרבות גולן, יצטרפו לקבוצת טכנולוגיות האבטחה של אקמאי. סכום הגיוסים הכולל שלה עומד על 220 מיליון דולר.

הנרכשת מספקת מוצרי אבטחה לשוק ה-API. על פי אקמאי, רכישתה תשפר את הפתרון הקיים שלה (הרוכשת) לאבטחת API ותאפשר לה להציע חבילת אבטחה מלאה לעולם זה. הפתרון יאפשר לארגונים לגלות טוב יותר ממשקי APIs Shadow, ולזהות נקודות תורפה ומתקפות, אומרים בחברה הרוכשת. כמו כן, היא תוכל לכלול בו אפשרויות פריסה רבות יותר ללקוחות וגישה להיצע של אינטגרציות טכנולוגיות. אקמאי גם מתכננת לשלב את המוצר של נו-ניים במערכות שלה, ולאפשר ללקוחות פלטפורמת היישומים וה-API שלה גישה אליה ושימוש בה זמן קצר לאחר השלמת הרכישה.

להערכת אקמאי, הרכישה תגביר את יכולתה לעמוד בביקוש הגובר של הלקוחות ובדרישות השוק, ככל שהשימוש בממשקי API ממשיך להתרחב. אקמאי מצפה בנוסף להגדיל את היקף המכירות, בעזרת משאבי המכירות והשיווק של נו-ניים.

יש לציין שנו-ניים זכתה לכבוד כאשר בדצמבר האחרון אומת הסטארט-אפ התגלתה שוב כאומת הסייבר: 17 חברות ברשימת Cyber 60 של חברות הסייבר המבטיחות ל-2024 של פורצ'ן היו ישראליות, ונו-ניים נמנתה כאחת מהן. הדירוג נערך בשיתוף לייטספיד ונצ'ר פרטנרס, שאנשיה בחנו 300 חברות סייבר, שהפתרונות שלהן מיועדים לארגונים ושלא עברו רכישה. בנוסף, לפני כחודש וחצי החברה זכתה להיכלל ברשימת CRN 2024 Security 100 היוקרתית. "הדירוג ממקם אותה בין חברות מהשורה הראשונה, המציעות פתרונות פורצי דרך בתחומי אבטחה שונים, המסוגלים לעמוד בפני קשת רחבה של סיכונים ואיומים", נכתב.

אקמאי האמריקנית כבר רכשה שלוש חברות בישראל. לפני כשנה היא קנתה את נאוסק, שעוסקת אף היא בתחום ההגנה על ממשקי API, תמורת 86 מיליון דולר. בספטמבר 2021 היא רכשה את גארדיקור תמורת 600 מיליון דולר במזומן. הנרכשת סיפקה פתרון פילוח (סגמנטציה) מבוסס תוכנה – בלא רכיבי חומרה – להגנה כוללת על מערכות ארגוניות ויחידות הקצה בענן ובשרתים הפנימיים. גארדיקור גייסה 110 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2013. אחד המשקיעים הראשונים בחברה היה אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה. אקמאי שילבה את פתרון האבטחה של גארדיקור בסל פתרונות ה-Zero Trust שלה. רכישה שלישית הייתה של קוטנדו, שבוצעה ב-2011 ושבעקבותיה אקמאי הקימה מרכז מו"פ בישראל, שפועל בעולם אבטחת המידע.

"היישומים מתרבים במהירות – ואיתם סיכוני האבטחה"

מאני סאנדרם, סגן נשיא ביצועי ומנהל כללי של קבוצת טכנולוגיות האבטחה באקמאי, אמר כי "יישומים מפעילים את העולם שלנו, אבל ככל שהם והמשתמשים מתרבים במהירות, כך גם סיכוני האבטחה". לדבריו, "אקמאי ראתה צורך הולך וגדל בהגנה על API, כאשר הנתונים שלנו מראים עלייה של 109% משנה לשנה במתקפות API‏. עם הוספת נו-ניים‏, אקמאי סבורה שייפתח בפניה מגוון רחב של אפשרויות אינטגרציה ופריסה שדרושות כדי לספק הגנת API מקיפה ללקוחות בכל הסביבות".

גולן ציין כי "פיתוח ה-API ממשיך לגדול, כאשר ארגונים מתעדפים את ההשקעות שלהם למודרניזציה של יישומים וליוזמות טרנספורמציה דיגיטלית. שילוב נו-ניים עם מוצרי אבטחת ה-API של אקמאי יספק פתרון לכל סוגי הלקוחות. לא משנה היכן נמצאים היישומים של הלקוח – בענן, באופן מקורי בקצה, באתר הלקוח או בפלטפורמות של ספקים אחרים – הם יהיו מוגנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים