דיווח: אקמאי תרכוש את נו-ניים הישראלית בחצי מיליארד דולר

עוד אקזיט כחולבן? ● אם העסקה תמומש, היא תהיה כולה במזומן

עוז גולן, מייסד שותף ומנכ"ל נו-ניים.

שוק הסייבר לא נח לרגע, ובתוכו גם תחום הסייבר המקומי. הסטארט-אפ הישראלי נו-ניים  (Noname Security), הפועל בתחום אבטחת ממשקי תוכנה (API), מצוי בשלב מתקדם של משא ומתן לקראת רכישתו על ידי אקמאי (Akamai) בסכום העומד על כחצי מיליארד דולר. לפי דיווחים בעיתונות בארה"ב, ובראשם, אתר טק קראנץ', אם העסקה תמומש, היא תהיה כולה במזומן. לפני יותר משנה, בפברואר 2023, דווח כבר על מגעים בין הרוכשת לנרכשת הפוטנציאלית, אולם אלה לא הבשילו.

נו-ניים סקיוריטי פיתחה טכנולוגיה לאבטחה של ממשקי תוכנה, API. ממשקים אלה מהווים אחת מנקודות התורפה העיקריות ברשתות ארגווניות. כך, בעשור הנוכחי, כמה מאירועי הסייבר המפורסמים היו כאשר נתגלו פרצות בממשקי API, ואלה גרמו לדליפת מאגרי נתונים. הפתרון של נו-ניים פועל לסריקת כל הממשקים של הלקוח הארגוני, ועושה זאת כבר החל משלב הפיתוח, על מנת לוודא כי הם נטולי חולשות אבטחה, או שאין להם נקודות שניתן לנצלן לפריצה.

מחקר שערכה הנרכשת באחרונה העלה נתון מדאיג: בעוד ש-94% מהמשתמשים בארגונים הביעו אמון בכלי בדיקת היישומים שלהם, הרי שלמרות זאת – 78% מהם חוו וסבלו מאירוע אבטחת API בתריסר החודשים הקודמים.

נו-ניים הוקמה ב-2020 על ידי עוז גולן, המנכ"ל, ושי לוי – שהיה במנכ"ל הטכנולוגיות ועזב. הם הכירו בשירותם הצבאי ביחידת 8200. גולן עבד בעברו ב-NSO הישראלית, ואילו לוי עבד באיירון סורס ובפייסבוק.

לפני כשנה היא גייסה 135 מיליון דולרים והפכה לחד קרן – כאשר הגיוס העניק לה שווי של מיליארד דולרים. בסך הכל היא גייסה 220 מיליון דולרים. החברה מונה כ-200 עובדים. לו תתממש העסקה, היא תשקף רק כמחצית מהשווי שהיה לה בעת סבב הגיוס האחרון, מה שישפיע על מידת הרווח של המשקיעים האחרונים בה.

הנרכשת זכתה לכבוד כאשר בדצמבר האחרון אומת הסטארט-אפ התגלתה כאומת הסייבר: 17 חברות ברשימת Cyber ​​60 – חברות הסייבר המבטיחות ל-2024 של פורצ'ן (Fortune) – היו ישראליות, ונו-ניים נמנתה כאחת מה-17. הדירוג נערך בשיתוף Lightspeed Venture Partners, שבחנו 300 חברות סייבר, שהפתרונות שלהן מיועדים לארגונים ושלא עברו הנפקה או רכישה. בנוסף, לפני חודש החברה זכתה גם להיכלל בדירוג רשימת  CRN 2024 Security 100 היוקרתית. "הדירוג ממקם אותה בין חברות מהשורה הראשונה, המציעות פתרונות פורצי דרך בתחומי אבטחה שונים, המסוגלים לעמוד בפני קשת רחבה של סיכונים ואיומים", נכתב. גולן אמר אז, כי "ככל שנוף איומי אבטחת ה-API מתפתח ללא הרף, יש לנו מחויבות – בלתי ניתנת לערעור – לחמש את הלקוחות בטכנולוגיות מתקדמות להגנה דינמית של API. אנחנו מציבים סטנדרטים חדשים בהגנת API פרואקטיבית, כדי להבטיח שהם מקדימים את האיומים".

אקמאי האמריקנית כבר רכשה שלוש חברות בישראל. לפני שנה היא רכשה את נאוסק (Neosec) הישראלית, העוסקת אף היא בתחום ההגנה על ממשקי API, תמורת 86 מיליון דולרים. בספטמבר 2021 אקמאי רכשה את גארדיקור הישראלית תמורת 600 מיליון דולרים ובמזומן. הנרכשת סיפקה פתרון פילוח (סגמנטציה) מבוסס תוכנה – בלא רכיבי חומרה – להגנה כוללת על מערכות ארגוניות ויחידות הקצה בענן ובשרתים הפנימיים. גארדיקור גייסה 110 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2013. אחד המשקיעים הראשונים בחברה היה אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה. אקמאי שילבה את פתרון האבטחה של הנרכשת בסל פתרונות ה-Zero Trust שלה. אחד ממייסדי אקמאי, דניאל לוין, נהרג בהתקפת הטרור על מרכזי הסחר העולמי בספטמבר 2001. אקמאי הקימה בעשור הקודם מרכז מו"פ בישראל, הפועל בעולם אבטחת המידע, לאחר שרכשה את קוטנדו ב-2011.

שחקנית ישראלית נוסף בעולם של אבטחת ממשקי API היא סולט סקיוריטי (Salt security), שהוקמה ב-2016. זו גייסה במצטבר 270 מיליון דולרים והפכה לחד קרן בשווי של 1.4 מיליארד דולרים ב-2022.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים