אחרי 71 שנה: טלרד עוברת לידיים דרום אפריקניות

ותיקת ההיי-טק הישראלי הופכת לחברה פרטית ונמחקת מהמסחר בתל אביב, אחרי שנרכשה במלואה על ידי ליקוויד מדרום אפריקה תמורת 200 מיליון שקלים

משמאל: ניק רודניק, סגן יו"ר ליקוויד אינטליג'נט טכנולוגיות ויו"ר טלרד, ומוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד.

71 שנים אחרי שנוסדה, אחת מחברות ההיי-טק הוותיקות ביותר בישראל, טלרד, עוברת סופית לידיים דרום אפריקניות. החברה הודיעה היום (ב') כי השלימה את מכירתה לליקוויד אינטליג'נט טכנולוגיות הדרום אפריקנית תמורת 200 מיליון שקלים – מהלך שמביא להפיכתה לחברה פרטית ולמחיקתה מבורסת תל אביב.

ליקוויד היא קבוצת חברות שפועלת בתחומי הטלקום, הפינטק והאנרגיה. היא בעלת שליטה בחברת ליקוויד, שהינה ספקית תקשורת ושירותי ענן עם נוכחות ב-15 מדינות ביבשת אפריקה. לליקוויד יש רשת סיבים באורך של כ-100 אלף ק"מ, הפרושים על פני היבשת, והיא מספקת תשתיות דיגיטליות, אבטחת מידע ושירותי ענן ברחבי אפריקה. כמו כן, ליקוויד מפעילה דטה סנטרים ביבשת זו. בנוסף, יש לה פעילויות בתחום הפינטק ובעולם ניהול מערכות האנרגיה הסולרית.

טלרד – או, בשמה המלא, טלרד נטוורקס – נוסדה עוד ב-1951 תחת השם חברה מאוחדת לטלפון ורדיו (המילה טלרד היא שילוב של שתי האותיות הראשונות בכל אחת מהמילים טלפון ורדיו). פעילותה המקורית הייתה ייצור טלפונים ומרכזיות, על מנת להיענות לביקוש הרב שהחל להיווצר בישראל הצעירה, שהייתה אז מדינה ענייה בטלפונים, עם כ-11 אלף קווים בלבד. החברה פועלת בשלושה מגזרי פעילות עיקריים: היא מציעה מוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת בכ-100 מדינות, לרבות בארצות הברית ובדרום אמריקה (בעיקר באמצעות טלרד נטוורקס BWA); בתחום תשתיות התקשורת, הסייבר וה-IT (באמצעות החברות הבנות מגלקום ואואזיס); ובעולמות מיקור תהליך עסקי, ניהול פרויקטים ושירותי מיפוי דיגיטלי (באמצעות החברות מרמנת וגאו-דע). טלרד מספקת את פתרונותיה לאלפי לקוחות, והיא מעסיקה מעל 1,500 עובדים בישראל ובחו"ל.

צמיחה של 644% בשנתיים

מנכ"ל טלרד מאז אפריל 2019 הוא מוטי אלמליח, לשעבר מנכ"ל בזק בינלאומי, ומי שניהל, בין היתר, את יורוקום-פנסוניק, Telit ואלגדפון. אלמליח הוביל את החברה לצמיחה ולרווחיות. שווי החברה בעסקה הנוכחית, שנקבע לכ-200 מיליון שקלים, מבטא זינוק של כ-644% מאז מרץ 2020 – שיא משבר הקורונה, וגבוה בכ-108% משוויה עם כניסתו של אלמליח לתפקיד. טלרד סיכמה את 2021 עם הכנסות בסך של כ-179 מיליון דולר ועם רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) בסך של כ-18.9 מיליון דולר. כמו כן, נכון לסוף חודש מרץ 2022, לחברה צבר הזמנות של כ-196 מיליון דולר.

אלמליח אמר כי "לטלרד רקורד הצלחות חזק להפליא והיסטוריה עשירה של חדשנות. השילוב בינינו לבין ליקוויד יוצר שרשרת ערך מלאה, ומהווה הזדמנות להוביל חדשנות ולצמוח באופן מעריכי – הן בשוק הישראלי והן בשווקים הבינלאומיים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני וולובלסקי

    כעובד חברת טלרד לשעבר מעל 22 שנים ומנכ,ל חברת טלרון טלקומוניקציה היום אני מבקש לאחל שאפו ענק לידידי מוטי אלמליח (אין עליך אדם יקר) ולחברת טלרד למנהליה ועובדיה, תצליחו חברים !!!

  2. דוד ש

    מעניין, כמה יעלה למכור את מדינת ישראל ? יהיה תור ארוך של קונים. שם המשחק , כ ס ף !! איכס ...

אירועים קרובים