גל פיטורים ענק במיקרוסופט: אלפי עובדים ילכו הביתה

כרגע לא ידוע כמה עובדים יפוטרו בישראל ● המהלך נעשה כחלק מארגון מחדש של מערך המכירות

מי ימלא את החלל? אילוסטרציה: Gustavo Toledo/BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) פותחת במהלך נרחב לפיטורים של אלפי עובדים בעולם. הפיטורים הם חלק מתהליך של ארגון מחדש של מערך המכירות העולמי של החברה. לא ידוע כמה מעובדי מיקרוסופט בישראל יפוטרו, אולם ההערכות נעות על מספר שבין עובדים בודדים לעשרות עובדים. לא התקבלה תגובה הסניף הישראלי של ענקית ה-IT לפרסום.

מקור המקורב למהלך אמר לאתר TechCrunch כי הצעד יכלול פיטורים של אלפים מעובדי החברה בעולם. זאת, בשל מיזוג שצפוי להיערך בין יחידת המכירות ללקוחות ארגוני אנטרפרייז, עם יחידות מכירות נוספות, המטפלות בארגונים קטנים ובינוניים (SME). הודעה רשמית על השינוי הנרחב צפויה להימסר בשבוע הבא.

על פי בלומברג (Bloomberg) וסיאטל טיימס (Seattle Times), המהלך נועד להמחיש את חשיבות המכירות של שירותי הענן של החברה. "מדובר במהלך שהוא מהמשמעותיים ביותר שערכה מיקרוסופט בכוח האדם שלה בשנים האחרונות", דווח.

נראה כי הארגון מחדש הוא תוצאה של שינוי בהנהלתה הבכירה של החברה, שקורה בעקבות פרישת קווין טרנר, סמנכ"ל התפעול של החברה, ששימש בתפקידו שנים רבות, ומינויים של ג'ודסון אלטהוף וז'אן פיליפ קורטואה למנהלי חטיבת המכירות והשיווק של מיקרוסופט, בהתאמה. אלטהוף מתח ביקורת פומבית על גישות המכירה של מיקרוסופט, והוא רוצה שמכירת שירותי הענן של החברה, Azure, תהיה במוקד פעילות המכירות.

האם כולם מוכנים – זה מועד הקיצוצים

הענקית מרדמונד צפויה לסיים את שנתה הכספית החודש, ובשנים עברו היה זה המועד בו היא הודיעה על קיצוצים. בשנה שעברה מיקרוסופט הודיעה על פיטורי 2,850 עובדים, לרבות 900 מהם מחטיבת המכירות. חודשיים טרם ההודעה הזו, היא הודיעה על פיטורי 1,850 עובדים מחטיבת עסקי הטלפונים החכמים. ביולי 2015 היא הודיעה על פיטורי 7,800 עובדים בשל רכישת נוקיה (Nokia), תמורת 7.6 מיליארד דולרים.

במאי 2016 החברה הודיעה כי היא מוכרת את עסקי הטלפונים הפשוטים שלה, שיוצרו תחת המותג נוקיה, ליצרנית הסינית פוקסקון (Foxconn) תמורת 350 מליון דולר. טלפונים אלו ייוצרו מעתה בידי FIH Mobile, חברה בת בהחזקה מלאה של פוקסקון.

במקביל הודיעה נוקיה המקורית, ממנה רכשה מיקרוסופט את עסקי המובייל שלה, שהיא מעבירה את זכויות המותג שלה לחברה פינית חדשה, HMD Global, שהוקמה בידי עובדים לשעבר של שתי החברות, וזו תייצר דור חדש של טלפונים וטאבלטים חכמים המבוססים על אנדרואיד.

כזכור רכשה מיקרוסופט מנוקיה את עסקי המובייל שלה לפני כארבע שנים תמורת יותר משבעה מיליארד דולר, במטרה לחזק את מערכת ההפעלה ניידת שלה, Windows Phone, שהפכה עם הזמן ל-Windows Mobile. למרות הרכישה, נתח השוק שלה הולך ויורד והטלפונים שהיא מייצרת בקושי נמכרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים