xAI של מאסק תוציא 10 מיליארד ד' על שרתי הענן של אורקל

ההסכם, אם ימומש, יהפוך את חברת הבינה המלאכותית שהקים יזם הטק לפני קצת יותר משנה לאחד הלקוחות הגדולים ביותר של אורקל, כך לפי The Information

יעשו עסקה בשווי 10 מיליארד ד'? לארי אליסון, מייסד אורקל, ואילון מאסק, מייסד xAI.

xAI, מיזם הבינה המלאכותית של אילון מאסק, יוציא 10 מיליארד דולר על שימוש בשרתי הענן של אורקל (Oracle), כך דיווח The Information.

שתי החברות מנהלות מגעים על הסכם רב-שנתי, אשר יהפוך את xAI לאחד הלקוחות הגדולים ביותר של אורקל.

חברת ההזנק האמריקנית, הפועלת כאמור בתחום הבינה המלאכותית, הוקמה על ידי מאסק במרץ 2023. לפי אתר החברה, "המטרה של xAI היא להבין את הטבע האמיתי של היקום". אחת המטרות של xAI היא ליצור בינה מלאכותית שמסוגלת לחשיבה מתמטית מתקדמת – משהו שלא נמצא במודלים הנוכחיים.

מומחים ציינו כי מאסק זקוק ליותר כוח מחשוב, כדי לעזור ל-xAI להתחרות בשחקניות גדולות אחרות בעולם ה-AI ביניהן: OpenAI, העובדת עם מיקרוסופט (Microsoft), ואנתרופיק (Anthropic) – חברת הזנק אמריקנית שהוקמה על ידי עובדים לשעבר של OpenAI – הזוכה להשקעות מצידה של אמזון (Amazon). כל אחת מהמתחרות של מיזם הבינה המלאכותית של מאסק פועלת בהשקעות של מיליארדי דולרים.

מטרת העסקה הנרקמת מול אורקל היא לקבל גישה לתשתית מחשוב ענן, הדרושה להכשרת מודלים גדולים של שפות (LLMs). במרץ האחרון פורסם כי מיקרוסופט ו-OpenAI מתכננות לבנות קמפוס מחשב ובו מחשב-על, בהשקעה של מאה מיליארד דולר. המיזם, Stargate, נועד לטובת פיתוח של מודלי בינה מלאכותית.

בחלוף קצת יותר משנה – שווי החברה כ-20 מיליארד ד'

בסוף ינואר 2024 פורסם כי xAI נמצאת במגעים מתקדמים לגיוס חסר תקדים של 6 מיליארד ד', מה שמעניק לה שוויי שוק של כ-20 מיליארד ד'. הגיוס מצוי בימים אלה לקראת סיומו. מאסק, כך דווח, אמר למשקיעים, פוטנציאליים וקיימים, בשיחה האחרונה כי רוב המזומנים האלה יושקעו על שכירת תשתיות מחשוב.

בנובמבר האחרון מאסק והחברה שהקים חשפו את השירות הראשון שלה – גרוק (Grok), צ'אטבוט של בינה מלאכותית יוצרת. כלי ה-GenAI של xAI שולב בפעילות X (לשעבר טוויטר) וזמין  עבור משתמשים בתשלום של פלטפורמת המדיה החברתית. Grok 2.0 נמצא כעת בפיתוח.

מאסק אמר בחודש שעבר שגרסה שנייה של הצ'אטבוט תדרוש שימוש ב-20,000 GPU, וכי הוא צופה ש-Grok 3.0 ידרוש 100,000 GPU.

מאסק ולארי אליסון, מייסד אורקל, וכיום ה-CTO שלה, הם ידידים שנים רבות. אליסון שימש בעבר כדירקטור בטסלה (Tesla), אף חברה ש-מאסק מוביל. אליסון חשף בדצמבר האחרון כי xAI היא כבר לקוחה מרכזית של אורקל.

שתי החברות לא הגיבו לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים