חדש באנדרואיד: זיהוי אוטומטי של גניבה או חטיפה של מכשיר

כחלק מתכונות חדשות שגוגל מוסיפה למערכת ההפעלה אנדרואיד, הודיעה החברה על תכונה מבוססת בינה מלאכותית, שיכולה לזהות אם המכשיר נחטף או נגנב ולנעול מיד את המסך שלו

המכשיר מזהה גניבה וננעל.

גניבות טלפונים הן בעיה כואבת ברחבי העולם, אבל הגנה עם זיהוי ביומטרי וסיסמאות שקיימת בהם מקשה על הגנבים להשמיש ולמכור אותם, ולכן בתקופה האחרונה החלו הגנבים לחטוף מכשירים מידי המשתמשים.

כעת, מיליארדי טלפוני אנדרואיד יקבלו כלים חדשים, מבוססי AI, שיאפשרו להם לזהות אוטומטית מתי נחטפו מידו של המשתמש ולנעול את עצמם – כך הודיעה גוגל בכנס המפתחים השנתי שלה,  זאת כחלק מתכונות חדשות שגוגל מוסיפה למערכת ההפעלה שלה.

תכונת Theft Protection החדשה משתמשת ב-AI של גוגל כדי לקבוע מתי הטלפון נחטף מידו של המשתמש. אם היא מזהה זאת, מסך הטלפון יינעל אוטומטית וידרוש טביעת אצבע לביצוע שינויים כמו החלפת סיסמה. הזיהוי מתבצע באמצעות חיישנים שונים במכשיר, כמו מד התאוצה והג'ירוסקופ, שמזהים שינויים פתאומיים במיקום הטלפון ובתנועות שעלולות להעיד שהוא נחטף.

במקרים רבים גנבי טלפונים פותחים מיד את אפליקציית המצלמה כאשר הם לא יודעים את הסיסמה של המכשיר כדי לא לאבד גישה, ולעיתים קרובות גם מנתקים אותו מרשתות סלולריות למשך תקופה ארוכה כדי שלא ניתן יהיה לנעול אותם מחוץ למכשיר מרחוק. התכונה החדשה מנסה לפתור גם בעיה זו, ונעילת המסך (אם ההגדרה מופעלת) תתרחש גם כאשר הוא נמצא במצב לא מקוון במשך זמן ממושך.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים