ברק עילם, מנכ"ל נייס, יפרוש בסוף השנה

עילם פורש אחרי עשור, שבו הוא הוביל את נייס להיות אחת מחברות ההיי-טק הישראליות הגדולות ביותר, עם שווי של כ-50 מיליארד שקלים ● הוא יסייע באיתור המנכ"ל.ית החדש.ה ובהעברה חלקה של התפקיד

ברק עילם, מנכ"ל נייס.

נייס הודיעה היום (ה') כי מנכ"ל החברה, ברק עילם, יפרוש מתפקידו בסוף השנה, אחרי עשור. זאת, לאחר שעילם הודיע לדירקטוריון על החלטתו לפרוש מתפקידו ב-31 בדצמבר. הוא יישאר כמנכ"ל עד סוף השנה, ישתתף באופן פעיל בחיפוש אחר מחליפו ויבצע לו חפיפה מסודרת. כמו כן, עילם ימשיך לייעץ לנייס במהלך המחצית הראשונה של 2025. הדירקטוריון הקים ועדה לאיתור מנכ"ל חדש. במהלך החיפוש יישקלו מועמדים.ות מתוך החברה ומחוץ לה.

עילם בן ה-49 הצטרף לנייס לאחר שהשתחרר משירות ביחידה 8200. הוא החל לעבוד כמהנדס תוכנה, ולאחר מכן כיהן בתפקידי שיווק ומכירות בכירים. בין היתר, הוא הקים וניהל את חטיבת האנליטיקה של החברה ושימש נשיא נייס אמריקה. עילם מונה למנכ"ל נייס ב-2014, ובתקופתו הפך אותה לחברת תוכנה שמספקת פלטפורמות ענן ופתרונות מבוססי אנליטיקה. במהלך כהונתו ביצעה נייס את הרכישה הגדולה בתולדותיה – זו של חברת הענן אן קונטקט, תמורת 940 מיליון דולר.

יש לציין שעילם הוביל את נייס לצמיחה גדולה בפעילותה ולהיותה אחת מחברות ההיי-טק וה-IT הגדולות בישראל. שווי השוק של החברה היום עומד על כמעט 50 מיליארד שקלים – 48.7 מיליארד, ליתר דיוק. המניה שלה זינקה בחמש השנים האחרונות ב-55%. עילם הוא אחד האנשים העשירים בישראל, ובפרט בהנהלות החברות הנסחרות בבורסה בתל אביב, ועל פי הנתונים שהחברה פרסמה, רק בשנה החולפת הוא השתכר 90 מיליון שקלים. אגב, המשקיעים לא מקבלים בחיוב את הודעת הפרישה של עילם: המניה של החברה יורדת היום בתל אביב בכ-6%.

בנייס אומרים כי "המנהיגות של עילם הייתה טרנספורמטיבית עבור החברה. במהלך כהונתו כמנכ"ל, היא הפכה למובילה מובהקת בשווקים שבהם היא פועלת. בהובלתו, נייס הפכה לשחקנית מפתח בשוק הגלובלי של תוכנה לארגונים, במינוף פעילות הענן והבינה המלאכותית, והיא ממוצבת להמשך צמיחה והובלה. ההתמקדות הבלתי מתפשרת של עילם בחדשנות וברכישות אסטרטגיות הפכה את נייס למובילת ענן, עם פלטפורמת הבינה המלאכותית המתקדמת ביותר בתעשייה".

כמו כן, צוין בהודעה כי "כמנכ"ל, עילם בנה בסיס איתן לחברה, עם הנהלה חזקה, והוביל יצירת ערך ניכר לבעלי המניות: סך שוק המטרה (TAM) התרחב וגדל פי חמישה, ההכנסות השנתיות שולשו, הכנסות הענן צמחו במהירות מ-0 ל-1.6 מיליארד דולר והרווח למניה גדל ביותר מפי שלושה".

"תפקידי כמנכ"ל נייס – פסגת הקריירה שלי"

לדברי עילם, "תפקידי כמנכ"ל נייס בעשור האחרון היה פסגת הקריירה שלי. אני גאה לעבוד לצד 8,500 נייסרים – עובדי נייס – מוכשרים ואנרגטיים ברחבי העולם. אחרי 25 שנים בנייס, וכשהחברה ממוצבת היטב, זה הזמן הנכון להעביר את המושכות ולסיים את הפרק המשמעותי הזה בחיי". הוא ציין כי "אני נשאר ממוקד בביצוע תוכנית העבודה של נייס ל-2024, תמיכה בהצלחת הלקוחות והשותפים העיסקיים שלנו, והמשך השקעה בחדשנות יחד עם צוותי הפיתוח והמוצר. לנייס יש עתיד מזהיר, ואני מחויב להבטיח מעבר חלק למנכ"ל הבא".

דיוויד קוסטמן, יו"ר הדירקטוריון של נייס, אמר כי "אנחנו מעריכים מאוד את מחויבותו הבלתי מעורערת של עילם לנייס, ויחד נמשיך לעבוד על ביצוע תוכנית העבודה של החברה ועל המשך מומנטום ההצלחה שלה. כמו כן, נעבוד באופן צמוד עם עילם במהלך תהליך האיתור של מנכ"ל חדש והבטחת תקופת מעבר חלקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים