ירידות לבזק: ההכנסות קטנו ב-3.5% והרווח הנקי – ב-22%

הקבוצה הציגה ברבעון השני של השנה הכנסות בסך 2.51 מיליארד שקלים ורווח נקי של 377 מיליון שקלים ● ירידות - במרבית החברות של בזק

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק

בזק סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה בהכנסות וברווח הנקי של הקבוצה כולה ושל מרבית החברות שלה.

מהנתונים עולה כי ההכנסות הרבעוניות של הקבוצה ירדו ב-3.5% ל-2.51 מיליארד שקלים, בגלל קיטון בהכנסות בכל מגזרי הפעילות שלה, ובעיקר באלה של פלאפון. הרווח הנקי של בזק ירד ב-21.8% ל-377 מיליון שקלים.

חלוקה לחברות הבת מעלה כי פלאפון רשמה קיטון של 8.7% בהכנסות ל-658 מיליון שקלים וצניחה של 73.5% ברווח הנקי ל-13 מיליון. ההכנסות של בזק קווי ירדו ב-0.5% ל-1.1 מיליארד שקלים והרווח הנקי שלה פחת ב-14.7% ל-326 מיליון. הכנסותיה של בזק בינלאומי קטנו ב-3.6% ל-377 מיליון שקלים והרווח הנקי פחת ב-26.7%, מה שהעמיד אותו על 33 מיליון. הביצועים של yes היו טובים יותר: ההכנסות אמנם ירדו ב-1.1% ל-434 מיליון שקלים אבל ההפסד הנקי פחת ב-31.3% ועמד על 114 מיליון.

עוד עולה מהנתונים כי הוצאות השכר של קבוצת בזק ברבעון השני ירדו ב-0.4% ל-495 מיליון שקלים. הוצאות הפעלה וכלליות קטנו ב-3% ועמדו על 972 מיליון, בעיקר עקב קיטון בדמי הקישוריות למפעילי תקשורת ואחזקת מבנים. ההכנסות התפעוליות האחרות רשמו ירידה דרסטית, של יותר מ-90%, ועמדו על 12 מיליון שקלים.

הרווח התפעולי הרבעוני של בזק הסתכם ב-616 מיליון שקלים, לאחר שירד ב-22.4%. ה-EBITDA הרבעוני קטן ב-15.2% ועמד על 1.06 מיליארד. הוצאות המסים קטנו ב-27.3% ועמדו על 133 מיליון.

הנהלת הקבוצה חוזה כי הרווח הנקי השנתי שלה לבעלי המניות צפוי לעמוד על 1.4 מיליארד שקלים, ה-EBITDA – על 4.2 מיליארד ותזרים המזומנים החופשי צפוי לעמוד על שני מיליארד שקלים.

בבזק מציינים כי התחזיות מבוססות, בין היתר, על הערכות הקבוצה ביחס למבנה התחרות בשוק התקשורת, להסדרה הרגולטורית של התחום, למצב הכלכלי במשק ובהתאם לכך ליכולתה של הקבוצה להוציא אל הפועל את תוכניותיה ל-2016.

המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים מסיים את תפקידו בקבוצה

שאול אלוביץ', יו"ר בזק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "שוק התקשורת הישראלי מתאפיין בסביבה תחרותית הולכת וגוברת בכל תחומי הפעילות של הקבוצה. אנחנו מסתמכים על היתרונות של כלל החברות בקבוצה בצד התשתית, שירות הלקוחות ומגוון השירותים כדי להציג גם ברבעון השני של השנה תוצאות כספיות חזקות".

דודו מזרחי, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של הקבוצה, ציין ש-"מגוון החברות והשירותים בבזק ממשיך ומאפשר לה יציבות לאורך זמן, באופן שבו חולשה יחסית בפעילות חברה אחת מקוזזת על ידי תוצאות חזקות בפעילויות החברות האחרות".

מזרחי הודיע עם פרסום התוצאות כי הוא נפרד מבזק, "לאחר שנים ארוכות בקבוצה, מתוכן ארבע בתפקיד המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים