האם עתיד הכדורגל בידי סאפ?

טכנולוגיית ה-Penalty insights של החברה, מספקת לשוערים ולמאמנים בנבחרת תובנות ייחודיות ויכולות זיהוי בנוגע לאופן בעיטות עונשין של כל השחקנים והקבוצות המשתתפות בטורניר

הכל ידוע מראש. SAP Penalty insights. צילום: יוטיוב

שיתוף הפעולה בין סאפ (SAP) ונבחרת גרמניה בכדורגל, שראה את הגרמנים מניפים את גביע העולם בכדורגל ב-2014 באיצטדיון המרקנה בריו דה ז'ניירו, ממשיך גם השנה במהלך טורניר אליפות אירופה לנבחרות שנערך בימים אלה בצרפת.

בניגוד למדינות כמו ספרד ואנגליה שכבר בדרך הביתה למה שנותר מחופשת הקיץ, הרי שה"מנשאפט" מתאמנים במרץ לקראת משחק רבע הגמר מול איטליה שייערך במוצאי שבת באיצטדיון בבורדו.

אז מה בעצם כולל שיתוף הפעולה הזה? ובכן במקרה הזה, החלק המעניין הוא שתי טכנולוגיות שאותן אימצה הנבחרת הגרמנית. אם אתם אוהדי כדורגל, בוודאי שמעתם על גמר הקופה-אמריקה שנערך השבוע, ובו הפסידה נבחרת ארגנטינה עם לאו מסי לנבחרתה של צ'ילה, בדו קרב בעיטות מ-11 מטרים – או כמו שנהוג יותר לכנות זאת, דו-קרב פנדלים.

הסיבה שאני מזכיר את מסי, היא שהוא החמיץ את הפנדל הראשון בדו קרב, וזה לא היה הפנדל הראשון שהוא מחמיץ. אז נכון, את הפנדל בגמר שנערך בניו יורק השבוע הוא בעט החוצה, אבל החשיבות של הבעיטות האלה, במיוחד בטורנירים גדולים המבוססים על משחקי נוק-אאוט, היא עצומה.

לצפות בקטעי וידיאו בזמן אמת

וכאן נכנסת סאפ לתמונה, עם טכנולוגיית ה-Penalty insights, המוטמעת ב-Sports One. מהחברה נמסר כי "פתרון זה מספק לשוערים ולמאמני שוערים בנבחרת תובנות ייחודיות בנוגע לאופן בעיטות עונשין של כל השחקנים והקבוצות המשתתפות בטורניר. באמצעות הטכנולוגיה והאפליקציה החדשה, הקבוצה יכולה לבחון ולזהות לגבי כל אחד מהבועטים המרכזיים של הנבחרת היריבה ובכלל, את האזור בשער אליו הם בדרך-כלל מכוונים, מאפייני בעיטה נוספים כמו ריצת השחקן לפני ולצפות בקטעי וידיאו בזמן אמת".

הטכנולוגיה השנייה נוגעת להכנה של הנבחרת לפני המשחק, ונוגעת בתחום שמתעורר מאוד בכדורגל (ויש לחכות שיגיע בצורה יותר נרחבת גם לכדורגל שלנו בארץ). טכנולוגיות SAP Challenger Insights, שמספקות מידע מבוסס נתונים על היריבה, מה שמגביר את תהליך הסקאוטינג ומשדרג את ההכנה הטקטית והכוללנית למשחקים.

מהחברה נמסר כי "באמצעות שימוש בטכנולוגיית SAP HANA בענן, המנגישה את הנתונים בטאבלטים ומכשירי מובייל, מאמני הקבוצה יכולים לסקור את המאפיינים הטקטיים של כל נבחרת ולהכין תכנית משחק בהתאם. במקביל, הנתונים זמינים גם לשחקני הנבחרת לצפייה על-גבי מכשירי iPad, לפני המשחק ובמחצית ובכך מאפשרים להם  להכיר טוב יותר ובאופן זמין יותר את אסטרטגיית המשחק של היריבה, ואף לצפות בהילוכים חוזרים".

משחק שהכל יכול לקרות בו

קשה להמעיט בחשיבות של שתי הטכנולוגיות האלה (שסאפ גם שחררו סרטונים שמדגימים אותן). ולמרות שאין ספק שכדורגל הוא עדיין משחק שהכל יכול לקרות בו, הרי שהגישה הישנה של "השפיץ של הנעל", עוברת מהר מאוד מן העולם. אנשי כדורגל ברחבי הגלובוס מודעים לעובדה שיש חשיבות עליונה לכושר נכון, לרפואה מתקדמת ולגיבוש מסדי נתונים נרחבים על היריבות – כמו גם על השחקנים בקבוצה, והכל כדי להביא אותם לדרגת מוכנות כמה שיותר גבוהה לקראת המשחקים.

בכדורגל הנבחרות, מדובר אפילו במשאב חשוב עוד יותר – מפני שהשחקנים מגיעים אחרי עונה ארוכה ומתישה, וכאשר הם לא מכירים כל כך טוב את רוב השחקנים שמשחקים איתם בהרכב – בין השאר כי מדובר בשחקנים מקבוצות שונות ואף ממדינות שונות – בגרמניה משחקים מסוט אוזיל מארסנל (אנגליה), טוני קרוס מריאל מדריד (ספרד), תומאס מולר מבאיירן מינכן (גרמניה) ומריו גומז ששיחק בעונה החולפת בבשיקטש הטורקית.

בינתיים גרמניה היא אחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה, במיוחד אחרי הניצחון הקל שלה 3:0 מול סלובקיה בשמינית הגמר, אבל האזורי בהנהגתו של המאמן אנטוניו קונטה הם תמיד יריבה חזקה. יהיה מעניין להמשיך לעקוב אחרי הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים