שמוליק סיטון, סאפ: "ה-BI האנליטי זמין יותר ומהיר יותר למשתמשים בזכות SAP HANA"

"כבר כיום ברור שקצב דחיסת הנתונים מהיר פי חמישה בעזרת HANA", אמר סיטון - מנהל תחום אנליטיקה בסאפ, במסגרת הכנס ISUG2013 ● עודד שיחור, מנהל הטכנולוגיות של חטיבת האנטרפרייז ב-HP: "אנו היחידים שעמדנו במבחן הביצועים של סאפ. היום ועד סוף שנה נוציא עוד רכיבים שיותאמו ל-HANA"

"בזכות SAP HANA, ה-BI האנליטי זמין יותר ומהיר יותר למשתמשים. בכך אנו מיישמים את אחת המטרות המרכזיות של סאפ (SAP) – לאפשר ביצוע וחווית משתמשים טובה יותר ממה שהורגלנו עד היום", כך אמר שמוליק סיטון – מנהל תחום אנליטיקה בסאפ.

סיטון השתתף ב-ISUG2013, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ בישראל, שהתקיים ביום ד' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כ-1,000 איש. סיטון היה הדובר הראשון במסלול דטה-בייס וטכנולוגיה. מנחה המליאה המרכזית של הכנס היה פלי הנמר, יזם ומייסד אנשים ומחשבים.

בתחילת דבריו, מנה סיטון את הנושאים המרכזיים בהם סאפ מתמקדת בימים אלו: מובייל, אנליטיקה, דטה-בייס, ענן. "היתרון בחוויית הלקוח הוא שיפור ביצועים בתהליכים עסקיים שעד היום ארכו זמן רב", אמר סיטון. בהמשך התמקד בהשלכות והשפעות שיש למעבר ל-HANA: "התזה המרכזית של סאפ היא ויתור על הרעיון של אכלוס מידע על דיסק. זו הדרך היחידה שאפשר לזרז את מהירות הביצועים, וזו הדרך שהוכיחה כי מהירות שמירת מידע בזיכרון העליון עובדת פי 400 עד 600 מהר יותר. כיום ברור לנו שכל אפליקציה שעוברת ל-HANA, עובדת מהר יותר".

רפאל לוי, מנהל תחום PLM בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטורמנהל תחום האנליטיקה בסאפ הדגיש, כי למרות המעבר, סאפ תמשיך לתמוך ב-BW שכבר עבר ל-HANA. "כבר כיום ברור שקצב דחיסת הנתונים מהיר פי חמישה בעזרת HANA", הצהיר סיטון. לדבריו, "המעבר שקוף לחלוטין למשתמש, כאשר ההשפעה היא בעיקר בריצות בשעות הלילה".

רפאל לוי, מנהל תחום PLM בסאפ ישראל, הדגים את הפתרונות של סאפ לתחום ה-PLM בעזרת מערכת 3D VISUALIZATION, שמאפשרת לבצע הדמיות תלת-מימד בתהליכי תכנון ותחזוקת מוצרים ורכיבים בזמן אמת, כמעט בכל תחום. לוי הדגים בין היתר חברה שיש לה צי משאיות. "לחברה יש אפשרות לנטר בכל רגע כל שינוי שנעשה במנוע של אחת המשאיות, ומרכז הבקרה מקבל חיווי ויזואלי ומיידי על מצב המנוע. כלומר, רואים את המוצר עצמו, ואת האלרטים שהמנוע משדר אליו", הסביר לוי.

יישומים דומים קיימים בתחום התעופה, כולל רכיבים שקיימים בתא הטייס. "המערכות האלו עושות שימוש במה שאנו קוראים מציאות רבודה (Augmented Reality), והיא מסייעת לתחזוקה ותיקון מתקני ענק בשטחים מבודדים, ואף מקלה את עבודת הטכנאי בשטח", אמר לוי לסיום.

עודד שיחור, מנהל הטכנולוגיות של חטיבת האנטרפרייז ב-HP, אמר כי החברה כבר השתתפה בשתי ההתקנות הראשונות של HANA בישראל: בנק הפועלים וצה"ל. הוא פתח את דבריו בסקירה על מפת הדרכים עליה הכריז האסו פלטנר, ממייסדי סאפ, לפני שלוש שנים – וכיצד HP נערכה לכך במקביל ואיך הייתה לשותפה מרכזית בכל תהליך המעבר.

עודד שיחור, CTO בחטיבת ה-Enterprise של HP ישראל"אנו היחידים שעמדנו במבחן הביצועים של סאפ. היום ועד סוף שנה נוציא עוד רכיבים שיותאמו ל-HANA", אמר שיחור. הוא תיאר את התהליך של הזמנת HANA מלקוח שרוצה ליישם את זה על HP. "הלקוח מקבל מערכת מחשב עם התקנה של HANA, על פי התצורות שהוא מבקש", מסביר שיחור, "וירטואליזציה וענן כבר פועלים על HANA, אבל עדיין לא בסביבות ייצור קריטיות, שכן הדברים דורשים בדיקה מעמיקה ויחלוף עוד זמן עד שנגיע לייצור".

רועי רוזנבלום, מנהל טכנולוגיות של אקסאקט-סופט (Xact-Soft), אמר כי "SAP HANA משנה לחלוטין את נושא האנליטיקס כפי שהכרנו אותו עד היום. סאפ הצליחה לייצר דטה-בייס שנשען על הנחות יסוד מודרניות, לפיהן כל המידע נמצא בזיכרון. הרבה מהבעיות שנתקלנו בהן בפרויקטי BI ובדו"חות כבדים מאוד במערכות תפעוליות, תיפתרנה באופן טבעי על ידי HANA".

לדבריו, "חדשנות היא ההפך משמרנות. כך, חדשנות היא הפתיחות לקבל וליישם רעיונות חדשים, טכנולוגיה חדשה ושיטות עבודה חדשות. אנחנו מאמינים שחדשנות אמיתית חייבת להביא ערך ברור ללקוח ולשרת צורך מוגדר". הוא ציין, כי החברה הוקמה ב-2006 כחברת ייעוץ בתחום ה-ERP, ומהווה חלק מ-One1 החל מהשנה שעברה. החברה מונה כ-100 מומחים שעוסקים בין היתר בתחום של HANA".

אריאל ראוך, מנהל טכנולוגיות בדטה מנג'. צילום: קובי קנטוראריאל ראוך, מנהל טכנולוגיות בדטה מנג' (DataManage), דיבר על המוצר דלפיקס, המפתח טכנולוגיות ליצירת בסיסי נתונים וירטואליים. "היתרון של המערכת הוא שארגונים יכולים לקבל יישומים עסקיים במהירות רבה יותר", אמר ראוך, שהוסיף כי בסביבות פיתוח המבוססות על Scrum או אג'ייל אין מספיק גמישות. זו הסיבה שהמערכת באה לידי ביטוי בעיקר בדטה-בייס. כמו כן, יש מגבלות של תשתיות בהקמת מערכות, דבר שמאט את קצב הפיתוח. "לכן הפתרון של דלפיקס מייעל את התהליכים, חוסך מקום ומשאבים. ומעשה דלפיקס מייצר דטה-בייס וירטואלי, אשר מקל מאוד את תהליכי המיגרציה ליישומי סאפ קיימים אל HANA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים