ארגון ההאקרים אנונימוס: פרצנו לכור הגרעיני בדימונה

חברי הארגון פרצו, לפי עדותם, למערכות ה-IT של הכור, קצרו מידע, מחקו חלק ממנו ופרסמו הוכחות ברשתות החברתיות ● מומחה סייבר קורא לבצע חקירה מעמיקה של האירוע החמור

לא ברור עד כמה הפגיעה של ההאקרים הייתה חמורה.

אתמול (ג') פרסמנו את דברי כריס אינגליס, לשעבר מנהל הסייבר הלאומי של ארצות הברית, שהצטרף לקלארוטי הישראלית, שאמר: "התשתיות הקריטיות הן מטרה כבדה להאקרים. ארגוני תשתיות קריטיות סובלים לעתים קרובות מתת משאבים בכל הנוגע ל-IT ולאבטחה. הם מתמודדים עם אתגר מדהים, והוא מתעצם ברקע התגברות איומי הסייבר".

והנה, בחלוף יממה, האקרים המזהים את עצמם כחברי ארגון אנונימוס פרסמו כי הצליחו לגנוב מסמכים מהכור האטומי בדימונה. עוד הם טענו כי מחקו חלק מהנתונים שאותם הם קצרו. ההאקרים פרסמו השבוע כמה קבצי מידע ונתונים – ובהם מצגות, מיילים ומסמכים מנהלתיים וחשבונאיים של הכור – או, בשמו הרשמי, הקריה למחקר גרעיני – נגב.

דבר הפריצה פורסם בראשונה בדה מרקר. לאנשים ומחשבים נודע כי המתקפה נעשתה במתכונת של פריצה לשרשרת האספקה: ההאקרים הצליחו לפרוץ לשרת של תהיל"ה, שלא היה מעודכן ומאובטח, ומשם הגיעו למערכות ה-IT, ככל הנראה אלה המנהלתיות, של הקמ"ג.

לפי חברי הקבוצה, מטרת הפרסום היא הבעת תמיכה בעם הפלסטיני, ברקע המלחמה המתחוללת בעזה. הם פרסמו מסרים לוחמניים בסגנון: "המבצע החל – פנו את דימונה וירוחם", "לא נשכח ולא נסלח" ו-"הגיע הזמן: עליהם לחדול מהמלחמה, שאם לא כן – הכעס שלנו ישרוף אתכם" (הטעות במקור). הם תייגו את הפרסומים תחת ההשטאגים הללו: #StrikeForGaza, #AnonymousHackers, #FreePalestine, #OpIsrael, #BabykillerZionist ו-#IDFTerrorists.

לפי ההאקרים, הם קצרו אלפי מסמכים, אלפי התכתבויות, מאות טבלאות אקסל ומצגות – ומסמכים נוספים. לפני ימים אחדים, קבוצת ההאקרים הודיעה ב-X, לשעבר טוויטר, כי "בימים הקרובים נחל בפעולות למחיקת מידע וניסיונות לנטרל את פעילות שרתי הארגון (של הקמ"ג – י"ה)… זו אזהרה חמורה".

"האירוע עלול להיות איום ביטחוני חמור, בעל נזק כלכלי ותדמיתי משמעותי"

לדברי ניר יהושע, סמנכ"ל מחקר בחברת הסייבר CyFox, שמתמחה באספקת פתרונות אבטחת מידע מבוססי בינה מלאכותית, "פריצה לכור הגרעיני בדימונה עלולה להיות איום ביטחוני חמור – הן דרך חשיפת מידע רגיש והן דרך פגיעה במערכות המחשוב. אירוע שכזה עלול לגרום לנזק כלכלי ותדמיתי משמעותי, ואף לפגוע באמון הציבור במערכת הביטחון הישראלית". "לכן", הוסיף, "יש לבצע חקירה מעמיקה כדי לברר את היקף הפריצה והמידע שנגנב, ולנקוט בצעדים מיידיים להגנה על מערכות המחשוב. בנוסף, יש להגביר את המודעות בקרב עובדי הכור לחשיבות אבטחת המידע, ולשקול לפרסם הודעה לציבור על האירוע ועל הצעדים שננקטים להגנה על ביטחון המדינה".

ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לדיווח. מערך הסייבר הלאומי הפנה לבקשת תגובה אל משרד הביטחון, שתגובתו לא התקבלה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שתיקה כהודאה

    לא מפספסים הזדמנות לפספס..!

אירועים קרובים