האם נמצאה הסוללה שתחזיק לא פחות מעשור?

הסוללות של ימינו, גם הטובות יותר, מתחילות לרוב לאבד מנפח הטעינה המירבי שלהן לאחר כשנה ● מחקר חדש ניסה ליצור סוללה ששומרת אנרגיה בפתרונות המבוססים על נוזלים במקום על חבילות ליתיום-יון מוצקות

פה כדי להישאר. אילוסטרציה: BigStock

המרדף אחרי הסוללה המושלמת, ולאו דווקא למכשירי טלפון, הוא אחד המרתקים ביותר בעולם הטכנולוגי. לא רק שאנו רוצים שהסוללות יחזיקו מעמד מבחינה טכנית ולא יתפוצצו לנו בתוך המכשיר ויגרמו נזק, אנחנו גם מעוניינים בחיי סוללה ארוכים ככל שאפשר.

הסוללות של ימינו, גם הטובות יותר, בדרך כלל אחרי כשנה או קצת יותר מתחילות לאבד מנפח הטעינה המירבי שלהן, וכן מהזמן בו הן מחזיקות מעמד.

כמות המחקרים בתחום הזה גדולה, ואחד מהם, שמבוצע בימים אלו בידי מהנדסים באוניברסיטת הארוורד (Harvard), יכול לשנות לחלוטין את התמונה. המחקר הנוכחי מנסה לבנות סוללה ששומרת אנרגיה בפתרונות המבוססים על נוזלים במקום על חבילות ליתיום-יון מוצקות כנהוג כיום ברוב המכריע של הסוללות בהן משתמשים עבור מכשירים אלקטרוניים.

לטענת החוקרים, שמירת אנרגיה בנוזל מאריכה עד מעט את זמן הדעיכה של הסוללות, כשהתהליך בו הסוללה מתחילה להציע פחות אנרגיה ופחות זמן עבודה יתחיל רק לאחר עשור שנים. הסיבה העיקרית לכך, היא שהם הצליחו ליצור חלקיקים טעונים מומסים במים שהינם חסינים  בפני תהליך הגריעה.

המבחנים שבוצעו כבר, טוענים החוקרים, מראים כי סוללה המבוססת על החלקיקים הללו מפסידה בסך הכל כ-1% מעוצמתה המלאה בכל 1,000 מחזורי טעינה. סוללת ליתיום-יון רגילה לא מחזיקה בדרך כלל יותר מ-1,000 מחזורי טעינה. כך נטען שהשימוש במים יוזיל בסופו של דבר את תהליך הייצור של הסוללות.

עכשיו רק ניתן לראות מתי הדבר הזה יהפוך למשהו מסחרי, אם בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים