ממשיכה במסע הקניות: סימנטק תרכוש את LifeLock תמורת שני מיליארד דולר

תוספת זו, ציינו אנליסטים, תגדיל את המשיכה לחברה ותהווה יתרון תחרותי מול ספקיות IT אחרות הפועלות בעולם אבטחת המידע

סימנטק

לאחר שרכשה ביוני השנה את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן, סימנטק (Symantec) צפויה לרכוש חברה נוספת: LifeLock, תמורת שני מיליארד דולר; כך דווח אתמול (ג').

LifeLock, שבסיסה בטמפה, אריזונה, מציעה ניטור ומניעה פרואקטיבים של הונאות, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics) וניבוי של הונאות פוטנציאליות, הגנה מפני גניבה ושירותי שיקום ("ריפוי"). החברה מוסיפה מדי יום יותר מ-50 מיליון רכיבי זיהוי – המגיעים ממידע לא מובנה, ממגוון של מקורות – לרבות אפליקציות אשראי, אתרים בשוק השחור ועוד.

אנליסטים ציינו כי הרכישה, אם תמומש, תספק לסימנטק יכולות של ניתוח ובינת מודיעין איומים. כך, ציינו, ניתן יהיה להילחם בצורה טובה יותר אל מול איומים מסוג "מתקפת יום אפס" (Zero-day attack), שימוש בפרצת אבטחה שלא הייתה ידועה עד כה – ולכן אין לה עדיין תיקון, וכמו כן – מוצרי אבטחה שונים לא מכירים ולא מזהים אותה.

יתרון תחרותי

תוספת זו, ציינו האנליסטים, תגדיל את המשיכה של החברה, שתספק מידע מודיעיני, בנוסף למוצרי אבטחת מידע ושירותים בתחום, ותהווה יתרון תחרותי מול ספקיות IT אחרות הפועלות בעולם אבטחת המידע, וביניהן סיסקו (Cisco) ויבמ (IBM).

על פי הדיווח של בלומברג (Bloomberg), סימנטק היא אחת מהחברות המתחרות ומעוניינות ברכישת LifeLock, לצד קבוצת הרכישה פרמירה (Permira) וקרן ההשקעות הפרטית TPG.

TPG מעורבת בעסקה של מי שהייתה המתחרה הראשית של סימנטק: בימים אלה היא בשלבי סגירת הרכישה של מק'אפי (McAfee). מק'אפי, מי שהייתה בעבר מחברות האבטחה הגדולות בעולם עד שנמכרה לידיה של אינטל (Intel) לפני כשש שנים תמורת 7.7 מיליארד דולר והפכה לאינטל סקיוריטי (Intel Security) – חוזרת לתמונה. TPG רכשה את השליטה במק'אפי, תמורת 4.2 מיליארד דולר, מהם 3.1 במזומן. אינטל תמשיך להחזיק 49% מהמניות.

ההערכות בשוק הן ששווי העסקה יעמוד על כשני מיליארד דולר. LifeLock שכרה את שירותי גולדמן זאקס (Goldman Sachs), על מנת שבנק ההשקעות יעריך את אפשרויות המכירה שלה. אליוט (Elliott Management) מחזיקה בנתח של של 11% מ-LifeLock. בבעלות אליוט גם מניות רבות של סימנטק.

הר מזומנים

גרג קלארק, שהיה מנכ"ל בלו קואט והפך למנכ"ל סימנטק בעקבות הרכישה, אמר בעבר כי החברה טרם בנתה את תכנית הרכישות שלה. לדברי קלארק, "סימנטק מתכננת לבנות את היצע האבטחה שלה על ארבעה עמודים – אבטחת מידע, אבטחת משתמשים, אבטחת ה-Web ואבטחת מסרים".

בקופתה של סימנטק יש הר מזומנים של מיליארדים. באוגוסט 2015 ענקית אבטחת המידע הודיעה כי תמכור את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס (Veritas), לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group).

סכום העסקה גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן – ולמרות זאת, מדובר בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס תמורת 13.5 מיליארד. הפיצול הסתיים בסוף 2015 והחברה החלה לפעול כשתי חברות באופן רשמי החל מינואר 2016.

סימנטק סירבה להגיב על הדיווח ומסרה כי "אינה מגיבה על שמועות או ספקולציות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים