Chrome OS של גוגל: המחשב יעלה תוך 7 שניות

מנהלי גוגל אמרו בעת הצגת מערכת ההפעלה החדשה, כי מחשבים שזו תותקן עליהם יעלו בקצב המזכיר מכשירי טלוויזיה ● "מיד לאחר הלחיצה על הכפתור, אפשר כבר להתחיל ולהשתמש ביישומי האינטרנט", אמר סונדר פיצ'יי, סגן נשיא לניהול מוצרים בגוגל, אשר מופקד על Chrome OS ● מערכת ההפעלה החדשה מזכירה דפדפן אינטרנט יותר מאשר מערכת הפעלה מקובלת, דוגמת חלונות

מחשבים שתותקן עליהם Chrome OS, מערכת ההפעלה החדשה של גוגל (Google), יעלו בקצב שמזכיר מכשיר טלוויזיה – כך אמרו מנהלי גוגל בעת הצגת המערכת, שהתקיימה בסוף השבוע.

גוגל חשפה לראשונה את מערכת ההפעלה החדשה, שמיועדת בעיקר להפעלה של יישומי אינטרנט. החברה הכריזה על המערכת לפני כארבעה חודשים – מהלך שהציב אותה בתחרות ישירה מול מיקרוסופט (Microsoft) ואפל (Apple). כמצופה מענקית האינטרנט, מערכת ההפעלה החדשה מזכירה דפדפן אינטרנט יותר מאשר מערכת הפעלה מקובלת, דוגמת חלונות (Windows) של מיקרוסופט. מדובר במבנה שנועד בעיקר כדי להקל על המשתמשים לגלוש באינטרנט ולהיחשף, כמובן, לפרסומות שמציגה גוגל.

על פי גוגל, מחשבי Netbook ראשונים עם מערכת ההפעלה החדשה יוצעו לקראת עונת הקניות של החגים, בסוף שנת 2010. מחשבים אלה יצוידו בכרטיסי זיכרון במקום הכוננים הקשיחים המקובלים כיום ויתאימו במיוחד להפעלה של יישומי אינטרנט, כאשר הנתונים נשמרים בשרתי אינטרנט מרוחקים, במתכונת של מיחשוב ענן. "למעשה, מדובר במכשירים לגלישה באינטרנט", אמרה שרלין לי, אנליסטית מחברת Altimeter Group.

"מכשירי האינטרנט" מתאימים לעולם של חיבור קבוע ומהיר לרשת, ללא תוכנות מקומיות דוגמת אלה של מיקרוסופט, כאשר פעולות עיבוד מורכבות מתבצעות בשרתים מרוחקים ולא במחשב ה-Netbook החלש יחסית, אשר מצויד במערכת ההפעלה Chrome OS.

על פי סונדר פיצ'יי, סגן נשיא לניהול מוצרים אשר מופקד על Chrome OS, יימשך האתחול של מערכת ההפעלה החדשה פחות משבע שניות. "מיד לאחר הלחיצה על הכפתור, אפשר כבר להתחיל ולהשתמש ביישומי האינטרנט", אמר.

גוגל אישרה, כי מערכת ההפעלה תוצע בחינם, בדומה למערכות אנדרואיד (Android), אשר מיועדות למכשירי טלפון חכמים. זאת, מתוך שאיפה לשפר את חוויית הגלישה באינטרנט ולקדם את עסקי הפרסום בתוצאות החיפוש. אלה הניבו לחברה ב-2008 הכנסות של קרוב ל-22 מיליארד דולרים.

"המטרה היא להעמיק את המעורבות בכל היבטי הגלישה באינטרנט – ביישומים, בדפדפנים ובמערכות ההפעלה", אמר טוד גרינוולד, אנליסט מחברת Signal Hill Group. "כאשר משתמשים ב-Chrome OS, עולה באופן משמעותי השיעור של החיפוש בגוגל".

עם זאת, אנליסטים מעריכים שההבדלים הגדולים בין מחשב PC רגיל לבין מחשב Netbook עם Chrome OS עשויים להרתיע חלק מהצרכנים הפוטנציאליים. "אלה שמצפים למחשב רגיל עלולים להתאכזב", אמר ריי ולדס, אנליסט מחברת גרטנר (Gartner). זאת, נוכח היעדר התמיכה בתוכנות מקובלות והיכולות המוגבלות כאשר עובדים ללא חיבור לאינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים