דל תסתייע בהון של VMware למימון של רכישת EMC

ההכרזה על העסקה, שתהיה בשילוב של מזומן ומניות, צפויה להיות השבוע, בהנחה שהתנאים הפיננסיים של העסקה יגיעו לכדי הסכמות בין הצדדים

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות

בסוף השבוע פורסם כי בכוונת דל (Dell) לרכוש את EMC , בעסקת ענק ששווייה יעמוד על יותר מ-50 מיליארד דולר. על מנת לממן את רכישתה של ענקית תשתיות ניהול המידע, בכוונת  יצרנית המחשוב האישי להשתמש במניות של VMware.

80% ממניות VMware נמצאים בבעלות EMC. על פי גורמים המקורבים לעסקה, הרכישה תהיה מורכבת ברובה ממזומן. אלא שבכוונת אנשי דל לשלם לבעלי המניות של EMC במניות מעקב. משמע, יבוצע מעקב אחר שווי השוק של 20% מהמניות של VMware, מניות שאינן בבעלות EMC.

ההכרזה על העסקה, שתהיה בשילוב של מזומן ומניות, צפויה להיות השבוע, בהנחה שהתנאים הפיננסיים של העסקה יגיעו לכדי הסכמות בין הצדדים.

עוד פורסם כי דל, שהיא כיום חברה פרטית, מגייסת הלוואות בנקאיות בסך 40 מיליארד דולר למימון הרכישה. המשא ומתן לגיוס הסכום הענק למימון העסקה מתנהל עם כמה בנקים, ביניהם ג'יי פי מורגן (J.P. Morgan), בנק אוף אמריקה (Bank of America), קרדיט סוויס (Credit Suisse) ברקליס (Barclays), ואחרים.

בשנים האחרונות התמודדה דל עם הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים ברחבי העולם. מאז הפכה בשנת 2013 דל לחברה פרטית, היא שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. הרכישה של EMC צפוייה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני.

מנגד, גם EMC מצויה בקשיים בשנתיים האחרונות. בעלי המניות האקטיביים של EMC, אליוט השקעות (Elliott Management), הפעילו עליה ב-2014 לחץ, ורצו להפריד בין EMC וענקית הווירטואליזציה שבבעלותה – לטובת מכירה נפרדת של VMware, והשגת רווח בשל מכירה זו לבעלי המניות.

בסוף השבוע אף פורסם כי דל הגישה בחשאי הצעה להנפקה ראשונה לציבור של יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks. זאת, כעוד אחת מפעולות גיוס הכספים שנועדו לממן את רכישת הענק שלה. חברת התוכנה והייעוץ לאבטחה, אותה רכשה דל בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, הגישה מסמכים להנפקה במהלך הקיץ. המניה צפוייה להיסחר בשווי המשקף ערך של שני מיליארד דולר, העריכו אנליסטים. SecureWorks מספקת שירותי אבטחת מידע מנוהלים וכלים מקוונים – ומגנה על מחשבים, רשתות תקשורת ומידע ארגוני מפני פעילות של נוזקות, פריצות וטרור קיברנטי.

שלוש החברות לא הגיבו לפרסומים על העסקה הקרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים