קווים העבירה את ה-IT לענן של Y-Tech בפרויקט בהיקף שישה מיליון שקלים

מטרת הפרויקט היא לתמוך בשימוש של החברה בשילוט ובכרטוס הדיגיטלי, כמו גם לעקוב אחרי האוטובוסים ולדווח בזמן אמת ● מול Y-Tech התמודדו נס ומטריקס

חברת התחבורה הציבורית קווים העבירה את תשתיות ה-IT שלה לענן של Y-Tech בפרויקט שארך כחצי שנה והסתיים בשבועות האחרונים. היקפו הכספי של הפרויקט, כולל תחזוקה, עומד על שישה מיליון שקלים.

מטרת הפרויקט היא לתמוך בשימוש של החברה בשילוט ובכרטוס הדיגיטלי, כמו גם לעקוב אחרי האוטובוסים ולדווח בזמן אמת. אפיונו כלל החלפת והגירת מערך שרתים ופריסה תקשורתית ארצית בהיקף רחב, ממשקי תקשורת מול צי האוטובוסים ברחבי הארץ והסבת המערכות לסביבת הענן. הפרויקט נוהל על ידי ערן בנין, מנהל התקשוב של קווים.

צי האוטובוסים של קווים עומד על 1,100. הזוכה במכרז, Y-Tech, היא חברת אינטגרציה המתמחה בפתרונות ענן, והיא התחרתה עם חברות מובילות בענף, בהן נס ומטריקס.

רונן אלון, מנהל ה-IT בקווים, אמר כי "רמת השרידות של מערכת המיחשוב הקודמת הייתה נמוכה ובמקום לנהל את הפעילות העסקית המרכזית שלנו – הסעת נוסעים, נאלצנו להתמודד עם תחזוקה וטיפול בתקלות של מערכות מיחשוב. כיום, שבועות ספורים בלבד לאחר המעבר, שבוצע באופן חלק וללא כשלים במערכת, קיבלנו יכולות לניטור ובקרת תחנות הקצה, שיפרנו את תהליכי התקשורת והאפליקציות וצמצמנו דרמטית את זמן הטיפול וההשקעה בתקלות".

תומר שוייצר, מנכ"ל Y-Tech, ציין כי "האתגר בפרויקט היה תכנון יעיל של מערכת מיחשוב, לצד היכולת לאפשר לחברה שרידות עסקית, מינימום תקלות וביצועים גבוהים. המעבר לענן בוצע בצורה שקופה למשתמשים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Gy

    מי שבוחר את נס בימים אלו. פשוט זורק את כספו לפח. קווים- בחרתם היטב

אירועים קרובים