משואת הסטארט-אפים: רשות החדשנות

אהרון אהרון, מנכ''ל רשות החדשנות. צילום: פלי הנמר

אחד המנופים המרכזיים להצלחה של חברות היי-טק הוא הממשלה. רגולציה שנעשית בצורה נכונה – או לא, מדיניות מיסוי, השקעות ממשלתיות וגופים ייעודיים יכולים לתמרץ את החברות והתעשייה, או להזיק לה.

הגוף הממשלתי הבולט ביותר שעוסק באומת הסטארט-אפ ובצרכיה הוא רשות החדשנות, מה שהיה פעם המדען הראשי. הרשות, שהמנכ"ל שלה הוא אהרון אהרון, הקימה חממות טכנולוגיות, משקיעה בחברות סטארט-אפ ומלווה אותן, לפחות בשלבים מסוימים. תחומי פעילות נוספים שלה הם הגברת המגוון התעסוקתי בהיי-טק הישראלי – אחד הדברים החשובים שצריכה התעשייה לעשות – וניפוק דו"חות על מצב הענף.

נכון הוא שבמידה לא מועטה, ההצלחה של חברות ההיי-טק והסטארט-אפים בישראל מגיעה למרות הממשלה ולא בגללה או בעזרתה. לראייה, ההשקעה הממשלתית בישראל במו"פ היא מהנמוכות בעולם המערבי. אלא שאנשי רשות החדשנות לא "אשמים" בתקציב שניתן להם, ועושים עם הכסף הלא רב שיש ברשותם את כל מה שהם יכולים כדי להצעיד את אומת החדשנות קדימה.

מועמד נוסף: סטארט-אפ ניישן סנטרל – יכולנו לבחור כמועמדים אפשריים גופים ממשלתיים אחרים, או אקסלרטורים ותכניות לסטארט-אפים שמפעילות חברות פרטיות. כל אלה חשובים מאוד. אלא שפניהם של מרבית הסטארט-אפים הישראלים לחו"ל. לכן, בחרנו גוף שלקח על עצמו לייצג את אומת הסטארט-אפ ולהציג אותה בפני משקיעים ועמיתים מעבר לים, ולהפגיש בינם לבין היזמים שלנו. סטארט-אפ ניישן סנטרל, שבראשו עומד פרופ' יוג'ין קנדל – לשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ואיש בעל קשרים רבים בממשלה – עושה זאת היטב כבר כמה שנים, בתחומי טכנולוגיה שונים ומגוונים.

לרשימה המלאה של המשואות ומדליקיהן לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים