אפל מפתחת טכנולוגיה שתייתר את הצורך של חולי סוכרת בדקירות

לפי דיווחים, אם יושלם הפיתוח, שאפל עובדת עליו כבר חמש שנים, חולי הסוכרת לא יצטרכו עוד לדקור את עצמם כדי לגלות את רמת הסוכר בדם ● האם היא תצליח במקום שבו חברות אחרות נכשלו?

מדידת הגלוקוז בדם. פעולה יומיומית בסכרת. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) מעסיקה צוות של מהנדסי ביו-רפואה שמפתחים חיישנים שיאפשרו לחולי סוכרת לעקוב אחר רמת הסוכר בדמם בצורה לא פולשנית – כך עולה משורה של דיווחים, אם כי אלה לא אושרו על ידי החברה. החברה עובדת על הפרויקט יותר מחמש שנים, וכבר מקיימת בדיקות היתכנות בכמה קליניקות באזור המפרץ של סן פרנסיסקו.

סוכרת היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם, שכמות החולים בהן הולכת וגדלה. לפי ארגון הבריאות העולמי, היא פוגעת באחד מכל 11 בוגרים. כדי לעקוב אחר רמת הסוכר בדמם, חולי סוכרת נאלצים לדקור את עצמם כמה פעמים מדי יום. למרות אי הנוחות והכאב הכרוכים בכך, הדקירות הללו קריטיות, משום שחריגה מהרמות הנורמליות עלולה לגרום להם לנזקים גדולים בעיניים, בכליות ובלב.

חברות טכנולוגיה רבות מנסות למצוא גם הן טכנולוגיות לא פולשניות לבדיקת רמת הסוכר, אך עד כה הניסיונות הללו נחלו כישלונות. גוגל (Google) הודיעה לפני שלוש שנים כי היא מפתחת עדשות מגע דקיקות ובעלות חיישנים שיסייעו לעקוב אחר רמות הסוכר בדם, אך עד כה לא הציגה מוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים