אנדרואיד של גוגל – מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר

לפי נתונים חדשים שנמדדו על ידי StatCounter, אנדרואיד ניצחה את Windows ונמצאה כמתגאה בתפישת נתח השוק העולמי הגדול ביותר מבין מערכות ההפעלה

תיכף גרסה חדשה. אנדרואיד

על פי דו"ח חדש מטעם חברת האנליסטים לניתוח תעבורת האינטרנט, StatCounter, אנדרואיד של גוגל (Google) ניצחה לראשונה את Windows של מיקרוסופט (Microsoft) והיא מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם כיום.

אנדרואיד היא כעת מערכת ההפעלה המובילה מבחינת השימוש הכולל באינטרנט דרך שולחן העבודה, המחשב הנישא, הטאבלט והנייד המשולב, כך על פי נתוני StatCounter, והיא מתגאה ב-37.93% משוק מערכות ההפעלה העולמי, ממש לפני Windows, שאוחזת בנתח של 37.91%.

ציון דרך בהיסטוריה של הטכנולוגיה

בהצהרה לתקשורת שכללה את הבשורות, אמר מנכ"ל StatCounter, אאודהאן קאלן כי מדובר ב"ציון דרך בהיסטוריה של הטכנולוגיה".

קאלן הוסיף וטען כי "זה מסמן את קץ ההנהגה העולמית של מיקרוסופט בשוק מערכות ההפעלה, אותה היא מחזיקה מאז שנות ה-80. זה גם מייצג פריצת דרך גדולה בעבור אנדרואיד, אשר החזיקה רק 2.4% מהשימוש העולמי באינטרנט לפני חמש שנים בלבד".

מניתוח ברמה האזורית ניתן ללמוד כי Windows שמרה על יתרון ברחבי צפון אמריקה, עם נתח שוק של 39.5% משוק ה-OS העולמי במרץ. באירופה מפגינה Windows יותר מפי שניים מהנתח של אנדרואיד: 51.7% לעומת 23.6%, בהתאמה. לעומת זאת, אנדרואיד זכתה לגדול באסיה, ותופסת כעת 52.2% לעומת 29.2% של Windows ביבשת.

מיקרוסופט – תוכל אולי לחזור בשינוי הפרדיגמה הבא

הסיבה לצמיחה של אנדרואיד נעוצה בגידול המשמעותי בשימוש בטלפונים החכמים למטרת גישה לאינטרנט בשילוב עם הירידה במכירות ה-PC המסורתי, כך אמרה החברה. עם זאת, יש לזכור כי Windows עדיין שולט בשוק העולמי של מערכות ההפעלה לשולחן העבודה, עם נתח של 84% שנמדדו במרץ האחרון.

"Windows ניצחה במלחמה בשולחן העבודה אבל שדה הקרב המשיך הלאה", אמר קאלן. "זה יהיה קשה עבור מיקרוסופט לעשות חדירה בניידים, אבל שינוי הפרדיגמה הבא עשוי לתת לה הזדמנות להחזיר את הדומיננטיות שלה. זה יכול להיות באמצעות מציאות רבודה, Voice או Continuum".

מיקרוסופט כבר לא דוחפת באופן פעיל את ה-Windows Phone; בחודש פברואר, מערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט עמדה על 0.3% מהשוק בלבד, לעומת 1.1% אשתקד, כך לפי גרטנר (Gartner).

StatCounter אוספת את הנתונים שלה באמצעות קודים למעקב המותקנים באתרים המקליטים תצוגות דף. כפי שציין The Verge, הדבר עלול לגרום לקושי במעקב אחרי נתונים בנייד, בהתחשב בעובדה שכל כך הרבה אנשים – במיוחד אלה המשתמשים ב-iOS – מפעילים לעתים קרובות אפליקציות בטלפונים שלהם, יותר מאשר עושים שימוש באינטרנט לנייד. אם אכן כך, מסתבר שאנדרואיד צוברת פופולריות גבוהה גם למרות מגבלה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים