מאיץ החלקיקים של נט-אפ: ענקית האחסון חושפת את טכנולוגיות ה-IT שמשמשות את CERN

"המידע אשר אנו מחפשים נכלל בים של נתונים, ואפשר להקביל אותו לחיפוש מחט ב-20 מיליון ערימות שחת", אמר טוני קאס, מנהל צוות שירותי מסדי הנתונים במחלקת ה-IT של CERN ● לדבריו, "כדי להפוך חיפושים אלה למוצלחים, אנו זקוקים לתשתית IT, המאפשרת אחסון וניהול כמויות עצומות של נתונים, עם גישה מסביב לשעון"

11/06/2013 17:20

ארגון CERN, המפעיל את מאיץ החלקיקים הגדול בעולם – בגבול שווייץ-צרפת, נשען רבות על פתרונות האחסון של נט-אפ (NetApp) – כך עדכנה החברה בסוף השבוע, בתדריך עיתונאים שערכה בהולנד. מערכות האחסון, הסבירו אנשי נט-אפ, מספקות ל-CERN את יכולת ההשפעה באמצעות חיפוש וניהול מידע אפקטיביים יותר, פעילות ארכיב ללא הפרעה, ויכולת הרחבה ללא הגבלה, העונה על דרישות חקר החלקיקים.

"המטרה הראשית של CERN היא לסייע בהרחבת ההבנה האנושית של היקום בו אנו חיים", אמר טוני קאס, מנהל צוות שירותי מסדי הנתונים במחלקת ה-IT של CERN. "המידע אשר אנו מחפשים נכלל בים של נתונים, ואפשר להקביל אותו לחיפוש מחט ב-20 מיליון ערימות שחת. כדי להפוך חיפושים אלה למוצלחים, אנו זקוקים לתשתית IT, המאפשרת אחסון וניהול כמויות עצומות של נתונים, עם גישה מסביב לשעון. מסדי נתונים של אורקל (Oracle) המופעלים בסביבת אחסון של נט-אפ, הם אלמנט מפתח בתשתית זו".

CERN עושה שימוש בטכנולוגיות של נט-אפ כבר מאז שנת 2006, כדי להאיץ חדשנות ומצוינות במסע לגילויים מדעיים. התשובות אשר נגזרו ממחקר החלקיקים של CERN לא רק יסייעו בהסבר היקום הסובב אותנו, אלא גם יאיצו את קידום טכנולוגיית המידע.

בין הישגיו הבולטים של CERN ניתן למנות את הניסויים במאיץ ההדרונים הגדול, שיצרו 600 מיליון התנגשויות חלקיקים בשנייה, השוות לשיעור נתונים גולמי של מיליון ג'יגה-בייט לשנייה. על כמות הנתונים העצומה להיות מופצת לפיזיקאים לצרכי ניתוח ב-140 מרכזי מיחשוב ב-35 ארצות שונות.

בנוסף לנט-אפ, ממנפת CERN מסד נתונים של אורקל כתמיכה במאיץ ההדרונים הגדול, ומסתמכת על נט-אפ לאחסון הנתונים המצטברים במסדי הנתונים של אורקל, כולל מסד נתונים הכולל 4.1 טריליון שורות נתונים. כמויות המידע התפעולי הללו מצטברות ללמעלה מ-50 טרה-בייט בשנה ועליהן מסתמכים המדענים לאחסון המדידות ורשומות המכשירים הנדרשים לכיול הניסויים.

CERN עושה בין היתר שימוש גם בטכנולוגיית Flash Cache של נט-אפ, כדי להאיץ את הביצועים הכוללים ולהפחית את טביעת הרגל של מרכז הנתונים – בהשוואה לדרישות הטכניות של סביבת אחסון מקבילה. כתוצאה מכך, יכולה CERN לשפר את היעילות הכוללת ולנהל את פעילות ה-IT באמצעות משאבים קבועים.

דיוויד גינגל, סגן נשיא בנט-אפ ומנהל השיווק והפיתוח העסקי לאיזור EMEA, אמר כי "הפעילות של ארגון CERN מעוררת כבוד. המחקר שהם מבצעים עונה על שאלות רבות בנושא היקום. CERN מסתמך באופן ניכר על טכנולוגיות אשר יסייעו במחקר שמדעניו מבצעים, כך שהם הדוגמה המושלמת לחשיבות ההתבססות על תשתית ה-IT הנכונה. נט-אפ נרגשת מההזדמנות לספק ל-CERN את תשתית האחסון שתסייע בהאצת המחקר והגילויים המדעיים".

סודות היווצרות היקום נגלים במאיץ העולמי שב-CERN, הנמצא בחזית המדעית ונשען על פתרונות Big Data של נט-אפ. צילום: פלי הנמר

מאיץ החלקיקים הגדול בעולם, ב-CERN, מתחת לגבול שווייץ-צרפת, עמוק באדמה. צילום: פלי הנמר

המחקר ב-CERN משנה את הבנתנו בחוקי הפיזיקה. צילום: פלי הנמר

אחסון ים הנתונים הנאספים כל שנייה ב-CERN, מתאפשר בזכות הפלטפורמה הטכנולוגית הענקית והמתקדמת של נט-אפ, המותקנת בו. צילום: פלי הנמר

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים להולנד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים